شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر پول داشتیم که به جای اسلحه نان می خریدیم – گزارش ویدیویی از حرف های مردم ماهشهر

گزارش ویدئویی از شهرک «طالقانی» ماهشهر پس از اعتراض‌های آبان ۹۸. ساکنان این شهرک می‌گویند که در جریان اعتراض‌ها به گران شدن بنزین در این شهر، نیرو‌های امنیتی با دوشکا و تانک به سرکوب اعتراض‌ها پرداختند

یک تلویزیون اینترنتی در ایران گزارش متفاوتی از شهرک «طالقانی» ماهشهر پس از اعتراض‌های آبان ۹۸ پخش کرده است.
در این گزارش ویدیویی برخی از ساکنان این شهرک می‌گویند که در جریان اعتراض‌ها به گران شدن بنزین در این شهر، نیرو‌های امنیتی با دوشکا و تانک به سرکوب اعتراض‌ها پرداختند.

https://akhbar-rooz.com/?p=15548 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taksalaar
Taksalaar
1 سال قبل

سلام
بنده همون کسی هستم که گفتم اگه پول داشتیم اسلحه بخریم خب میرفتیم نون میخریدیم و متاسفانه خیلیهاتون پا رو پا نشستین برا خودتون قصه تعریف میکنید .
دلیلگفتن این حرف من این بود که برامون تانک و نفر بر و تیربار اورده بودن و منتظر یه دستور بودن تا همیه مارو قتل عام کنن به نظرتون به چه بهونه ای ؟به بهونه اینکه اینجا داعش اومده وافکار مردم کورها رو داعشی کرده ومیخواستن مثل عراق و سوریه با ما برخوردکنن اخر احمقها من گفتم اگه پول خرید اسلحه داشتیم که برای گرانی نان طغیان نمیکردیم ولی خیلیهاتون حق دارین چون که نون مفت و حقوقهای نجومی میگیرید وزندگی مارو ندارین ولی باور کنید اینجور نمیمونه هیچ انقلاب نونی تو طول تاریخ بی ثمر و بی نتیجه نموند که الان بمونه ولی روزی میرسه که حق به حقدار برسه .دیگه راجب قتلگاه نیزارهای جراحی هم چیزی نمیگم چون اگه هیچ شاهدی نبود خدا خود شاهد اعمال بندهاش.مخلصم

هرمز
هرمز
4 سال قبل

به نظر«پگاه پناهیان» توجه کنید و توضیح بدهید که چرا مطالب تلویزیون سپاه را پخش می‌کنید و هدف این گونه مطالب بری کردن سپاه و خامنه‌ای از جنایت‌های ضد بشریت و انداختن کل تقصیر به گردن دولت است، در حالی که همه جناح‌های رژیم در این جنایت‌ها شریک هستند.

سوسن
سوسن
4 سال قبل

دوست گرامی چرا پرت می گوئی. نشریه “اخبارروز” برای خودش وزنی دارد. انشا نویسی کدام است!
مثل اینکه دوغ و دوشاب برای شما فرق نمی کند. به حرف من توجه نکن ببین و گوش بده در فیلم آن مرد چه می گوید. آنوقت هنرت را نشان بده.
“اخبارروز” را با بازار مکاره اشتباه گرفته ای عزیز.
البته گفته ات به نگارش نامت همخوانی دارد. باید ببخشی

peerooz
peerooz
4 سال قبل
پاسخ به  سوسن

سرکار سوسن خانم,
گویا تنها به قاضی رفته نه تنها راضی بر میگردد بلکه طرف غایب را هم مورد الطاف بیکران خود قرار میدهد. آنچه من گفتم این بود که به گفته اخبار روز ”…., یعنی اسلحه از نان ارزان تر است و ما آنرا خریده ایم!!” که اقرار به اشتباه اخبار روز است..

اینکه “نشریه “اخبارروز” که برای خودش وزنی دارد”, باید “بازار مکاره ای” باشد که “چرت پرت گوئی” چون من که دوغ را از دوشاب تشخیص نمیدهد در آن اظهار فضل کند, نشانه لطف شما و موجب تشکر است. تیتری که اخبار روز زده مسلما اشتباه است و من به آن اقرار کردم. اما آنچه از نظر شمائی که شاید سالی دو خطی مینویسد مخفی مانده است میزان کار و زحمتی ست که در راه انتشار اخبار روز بکار میرود. چندی پیش من به اخبار روز گله کردم که چرا اینقدر مطالب فشرده در صفحه اول خود میگذارد. مسلما با این همه مطلب که باید به سرعت هم منتشر گردد اخبار روز عملا در صحنه فعال است و ناچار گاه چنین امری اتفاق میافتد و از آن گریزی نیست. البته این کیفیت در مورد شما که مصون از خطایید صدق نمیکند. امید که شما با بزرگواری خود این اشتباه را ببخشید. در خاتمه اگر گفته “شنونده عاقل باشد” بر شما نا گوار آمده است صمیمانه عذر میخواهم و طلب عفودارم.

سوسن
سوسن
4 سال قبل

اگر پول داشتیم اسلحه بخریم، خب میرفتیم نان می خریدیم (فیلم)
اگر پول داشتیم که بجای اسلحه نان می خریدیم (سوتیتر اخبارروز)
اگر با سهل انگاری نشریه را بخوانیم؛ نتیجه ای که از خواندن سوتیتر اخبارروز که از لحاظ دستور زبان فارسی جمله ای کاملاً غلط است به ذهن متبادر می شود: مردم ماهشهر اسلحه خریده اند. در حالیکه آن مرد این نمی گوید.
خواهش می کنم به این نکات توجه کنید.
پگاه عزیز، احساساتت را درک می کنم، ولی از زاویه ای دیگر باید گفت: عمق فاجعه به حدیست که تبلیغات چیهای حکومت هم نمی توانند کل ماجرا را منکر شوند. نباید انتظار داشت دستگاههای تبلیغاتی حکومت بیایند اصل ماجرا را انعکاس دهند. باید باور کرد که تحت فشار افکار عمومی آنها مجبور گشته اند بخشی از واقعیت را انعکاس دهند.
صد در صد تو درست می گوئی که آنها سعی کرده و باز میکنند که هر اتفاقی را سمت و سو بدهند. و اینجا نقش رسانه های مستقل و شهروندخبرنگاران برجسته تر میشود تا ترفندهای حکومتیان را نقش بر آب کنند.

peerooz
peerooz
4 سال قبل
پاسخ به  سوسن

“اگر پول داشتیم که به جای اسلحه نان می خریدیم [ آن وقت] ….”, یعنی اسلحه از نان ارزان تر است و ما آنرا خریده ایم!!

سوسن خانم, شنونده عاقل باشد, لابد رژیم گفته است که مردم اسلحه داشته اند و به این جهت حکومت با دوشکا و تانک به میدان آمده است. و مردم گرسنه به طعنه میگویند احمق, “اگر پول داشتیم که به جای اسلحه نان می خریدیم!!” . در صحنه نبرد که کسی به فکر انشاء نویسی نیست که مثلا در خارج بنشیند و سر فرصت جمله درست بنویسد.

پگاه پناهيان
پگاه پناهيان
4 سال قبل

این گزارش را سپاه پاسداران تهیه کرده و در واقع هدفش کانالیزه کردن اعتراضات در جهت خاموش کردن آنها و فرونشاندن خشم مردم از کشتارها و نوعی ادا و اطوار پوپولیستی است. چرا سایت اخبار روز موضع و وابستگی این گزارش را به یک تلویزیون اینترنتی تقلیل می دهد؟
هم چنین در خبرگزاری تسنیم که وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران است، گزارش مفصلی حاوی اظهار نظرهای عباس سلیمی نمین که عنصر اطلاعاتی جمهوری اسلامی است و دو نفر خبرنگار وابسته به خودش به صورت مکتوب منتشر کرده که همین سمت و سو را دارد و به خصوص سلیمی نمین حرفهایش آکنده از تبلیغات پوپولیستی است که گویا حکومت خواست و توان این را دارد که به مسائل رفاهی مردم رسیدگی کند.
میدان دادن به این گونه تبلیغات حکومتی در حالی که واقعیت کشتار در آنها پنهان می شود، کار نادرستی است.

peerooz
peerooz
4 سال قبل

نمیدانم چرا کسی باور نمیکند که دوشکا و تانک آدم نمی کشد و جهت کمک و دلداری مردم آمده است!! “روزگار غریبی ست نازنین”.

کیا
کیا
4 سال قبل

حکومت ولایی در صدد تجزیه کشور است و جنوب را که مرکز نفت است را با هر فریب وحیله ای بسادگی از دست نخواهد داد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


9
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x