جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایتالیا با ۱۲ مورد فوتی و ۳۷۴ مورد ابتلا قربانی اول کرونا در اروپا

ایتالیا با  ۱۲ مورد فوتی و ۳۷۴ مورد ابتلا قربانی اول کرونا در اروپا

تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲۷۶۷ نفر افزایش یافت. از این تعداد بعد از چین با ۲۷۱۵ قربانی، ایران با ۱۹ کشته در جای دوم قرار دارد. کره جنوبی هم با ۱۲ و ایتالیا با ۱۲ مورد فوتی دیگر در صدر کشورهای قربانی این ویروس کشنده هستند.

ایتالیا در صدر کشورهای «کرونازده» اروپا

ایتالیا بحرانی‌ترین اوضاع کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده است. تا کنون ۳۷۴ مورد ابتلا به این ویروس در این کشور به ثبت رسیده که پس از چین و کره جنوبی، بالاترین رقم به شمار می‌رود. ضمن اینکه ۱۲ نفر هم در این کشور جان خود را از دست دادند.

کرونا بعد از لمباردی و ونتو حالا به استان‌های لگوریا، توسکانی و سیسیل هم رسیده است و نگرانی‌ها از همه‌گیر شدن این ویروس را بیشتر کرده است.

افزایش تعداد فوتی ها در فرانسه به دو نفر

فرانسه تایید کرد یک نفر جدید در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. این در حالیست که پیشتر هم یک فرد دیگر در این کشور به علت آلودگی به این ویروس فوت کرده بود.

فرانسه همچنین تایید کرده علاوه بر قربانی مزبور، دو فرد دیگر نیز به کووید – ۱۹ آلوده شده‌اند. بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به عدد ۱۷ افزایش یافته است که از این تعداد ۲ نفر جان باخته‌اند.

۳ هزار «کرونایی بالقوه» در راه لیون

چهارشنبه شب، ۲۶ فوریه قرار است در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال المپیک لیون در ورزشگاه خانگی از یوونتوس تورین پذیرایی کند. این در حالی است که ۳ هزار هوادار تیفوسی یوونتوس برای تشویق گورخرها در راه لیون هستند.

این اتفاق اعتراضات بسیاری را در فرانسه برانگیخته است. شهردار منطقه دسین در حومه لیون که استادیوم تیم فوتبال المپیک لیون هم در آنجا واقع شده است مخالفت خود را با حضور هواداران ایتالیایی ابراز کرده است. خانم لورانس فوترا، شهردار دسین در این خصوص گفته است با استانداری رون در حال مکاتبه است چرا که به اقدامات امنیتی لازم برای پیگیشری از شیوع احتمالی ویروس کرونا توسط هواداران ایتالیایی اندیشیده نشده است.

این در حالیست که هنوز مشخص نیست مسابقه راگبی بین تیم‌های جمهوری ایرلند و ایتالیا که برای ۷ مارس در دوبلین برنامه‌ریزی شده، در موعد مقرر برگزار شود.

تعلیق رویدادهای ورزشی در ژاپن

نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد تمام رویدادهای ورزشی برای دو هفته تعطیل می‌شوند. آقای شینزو آبه با اشاره به اینکه دولت ژاپن در پی اجرایی ساختن اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع ویروس کرونا در کشورش است افزود: «”با توجه به افزایش خطر انتقال ویروس کرونا طی دو هفته آینده، احتمال انتقال این ویروس در رویدادهای ورزشی و فرهنگی بسیار بالا است.»

نخست وزیر ژاپن که این اظهارات را در پارلمان ژاپن به زبان می‌آورد همچنین افزود: «طی دو هفته آینده تمام رویدادهای ورزشی تعطیل می‌شود تا از اجتماعات عمومی که می‌تواند انتقال کرونا را تسریع کند، جلوگیری شود.»

در ژاپن تا کنون ۱۶۱ مورد ابتلا به کرونا و یک مورد منتج به مرگ ثبت شده است.

مشعل المپیک توکیو هم قرار است طبق برنامه یازدهم مارس در المپیای یونان روشن شود و بعد از یک هفته به آتن برسد تا مقدمات ارسال آن به ژاپن نهایی شود. این در حالیست که مسئولان بازی های المپیک نسبت به لغو یا تعویق مراسم تاکنون موضع رسمی نگرفته اند.

اعلام وضعیت اضطراری در سانفرانسیسکو

در ایالات متحده در شهر سانفرانسیسکو در حالی که هنوز هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده، وضعت اضطراری اعلام شده است.

لاندان برید، شهردار این شهردر ایالت کالیفرنیا می‌گوید وضعیت جهانی به سرعت در حال تعییر است و ما باید آمادگی خود را برای مقابله با این ویروس افزایش دهیم.

در آمریکا همچنین جواب آزمایش یک سرباز این کشور در کره جنوبی مثبت اعلام شده است. این سرباز جوان در یک پایگاه نظامی آمریکایی در کره جنوبی و در نزدیگی شهر دگو حضور داشته است. شهر دگو در جنوب غربی کره جنوبی اصلی‌ترین مرکز شیوع کرونا در شبه جزیره کره گزارش شده است. حدود ۲۹ هزار نیروی آمریکایی در این پایگاه نظامی در کره جنوبی حضور دارند.

شرکت هواپیمایی کره جنوبی، پروازهای خود را به دگو لغو کرده است.

با اعلام ارتش آمریکا، این نخستین سرباز این کشور است که به ویروس کرونا آلوده شده است.

تا کنون ۵۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا گزارش شده است که از این تعداد ۱۴ مورد در خاک آمریکا هستند و ۴۳ نفر دیگر در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس حضور دارند. تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشتی حالا به عدد ۶۹۱ رسیده است و از این تعداد تاکنون ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای جدید

سه‌شنبه شب چند کشور اروپایی دیگر همچون اتریش، کرواسی، سوئیس و سوئد هم ثبت مواردی از کرونا را در کشورهای خود تایید کردند. بعد از اسپانیا که ویروس کرونا در این کشور به عدد ۹ رسید، اتریش با ۲ مورد کرونا در جایگاه دوم قرار دارد. در کرواسی، سوئیس و سوئد هم نخستین مورد کرونا به ثبت رسیده و یونان نیز روز چهارشنبه از تایید آزمایش اولین مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

همچنین در الجزایر هم فردی که اخیرا به ایتالیا سفر کرده، به این ویروس مبتلا شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=21237 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x