جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در برابر تغییرات مقاومت می کنند؛ زنی که همسر فوتبالیست اش را نابود کرد!

نازک بین: جیانی اینفانتینو در مصاحبه‌ای که در روزنامه گاردین انگلیس انتشار یافت، از این که برخی مسائل روز فوتبال جهان‌، همانند دستمزد‌ها دستخوش تغییر و اصلاحات شود، استقبال کرد.وی گفت: پیشنهادهای جالب زیادی در ارتباط با موضوعات مختلف دریافت کرده ‌ام. موارد پیشنهادی شامل ایجاد سقف حقوق بازیکنان و محدودیت در رقم نقل وانتقالات در صورت بروز شرایط غیرقابل پیش‌بینی بوده است. وی افزود: فیفا در شرایط کنونی در این موارد برای ایجاد تغییر تلاش می کند اما ما در کل با مقاومت کسانی که مخالف توسعه مدیریت فوتبال اند، مواجه هستیم. اینفانتینو که از سال ۲۰۱۶ فیفا را هدایت می کند، افزود: ‌فیفا در مورد ایده‌های مطرح شده‌، بحث خواهد کرد. بحث‌های داغی را هم خواهیم داشت که این امر طبیعی است. اما، از وقتی که جیانی اینفانتینو به حکم پلیس فدرال آمریکا شرایط ریاست اش در فیفا مهیا شد و باند سپ بلاتر دستگیر و زندانی و از کار برکنار شدند تا دیروز که این سخنان را بیان کرده است هیچ طرح تازه ای در فیفا روی نداده است و ساختار و بافت این تشکیلات جهانی بر همان پایه ای است که قبل از وی چرخیده است.

نگاه انسانی به فوتبال جای اش را به باور اقتصادی و افزایش سرمایه برای رهبران و مسئولان این شبکه داده است و افزایش شبکه های دلالی غیر رسمی ولی با نفوذ (نه آژانس های رسمی) در سطح فوتبال کشورهای عضو این تشکیلات جهانی چه در گذشته و  چه حال  بشدت در حال گسترش هستند و در ایجاد فضای آلوده در مناسبات انسانی؛ اجتماعی و اخلاقی ورزش فوتبال نقش تخریبی بازی می کنند. بر خلاف ادعای رئیس فیفا و به قول معروف، آش همان آش است و کاسه همان کاسه!!

توپ و لباس نیست ولی یورو و دلار فراوان!

در جمهوری نکبت اسلامی همه باشگاه ها و تیم های کوچک و بزرگ و در صدر همه فدراسیون فوتبال نظام  از بی پولی و نداشتن منابع مالی سخن می گویند و البته تحریم را هم به این معرکه گیری اضافه کرده اند. اما برای دلالان (با آژانس های رسمی اشتباه نشود) تا بخواهند یورو و دلار و راهای زیادی برای دور زدن تحریم ها وجود دارند.

با توجه به حضور پروازی مارک ویلموتس در تهران,  وی برای ۳۳ روز حضور کنار فوتبال نظام ۴۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان گرفت. شاید باورش برای همه سخت باشد، اما او برای هر روز حضور کنار فوتبال در ایران یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان گرفت. یعنی ساعتی ۵۱ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان.

مهدی تاج گفته وزارت ورزش این مربی بلژیکی را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده و وزارت ورزش هم بیانیه داده ما فقط توصیه کردیم و دستور ندادیم، اما در این میان کسی از این نمی‌گوید که سرنوشت پول‌هایی که در این قرارداد به باد فنا رفت چه می‌شود؟ کسی از این نمی‌گوید که مقصر اصلی این قرارداد زشت کیست و چرا قبل از آنکه قرارداد‌ها امضا شود، نظارتی بر آن نمی‌شود؟ چرا باید بعد از گذشت زمانی طولانی متوجه اصل حقیقت بشویم و فقط حسرت و حرص بخوریم؟
ویلموتس روز اول خرداد ۹۸ با تأیید دفتر نمایندگی ایران در بروکسل، رسماً سرمربی تیم ملی ایران شد. مذاکره با این مربی، در بلژیک انجام شد، اما رونمایی از قرارداد و تبادل توافقنامه بین رئیس فدراسیون و سرمربی جدید، در حضور خبرنگاران و عکاسان ایرانی در تهران صورت گرفت.

او ۴ روز برای آن برنامه مهمان ویژه فدراسیون بود. بعد از آن او دیده نشد تا ۱۲ خرداد ۹۸ که باید برای دو بازی تدارکاتی به اردوی تیم ملی می‌آمد: بازی ۱۶ خرداد ۹۸ مقابل سوریه در تهران (پیروزی ۵ بر صفر که برایش ۶ هزار یورو پاداش گرفت) و بازی ۲۱ خرداد مقابل کره‌جنوبی در سئول (تساوی یک- یک) که ۳ هزار یورو هم برای این دیدار پاداش گرفت

ماجرای قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال با پیچیدگی‌های جدیدی روبه‌رو شده است. مسلماً ابعاد جدیدی هم از این قرارداد وجود دارد که هنوز رسانه‌ای نشده یا برای ایران بهتر است تا زمان بررسی پرونده در فیفا و دادگاه عالی ورزش (CAS) و اعلام نتیجه آن، رسانه‌ای نشود.

حالا این قرارداد بدتر از بد است که می‌تواند برای فوتبال ایران درسی بزرگ باشد. قراردادی که در صورت به نتیجه رسیدن آن در فیفا به سود مارک ویلموتس، فوتبال ایران را ۶ میلیون یورو دیگر متضرر خواهد کرد، آن هم برای مربی‌ای که سودی برای فوتبال ایران نداشت. با این حال نباید به سادگی از کنار این قرارداد بد گذشت، در شرایطی که رقم قرارداد این مربی نیز به یکباره افزایشی نزدیک به سه برابر داشت.

پیش‌بینی جالب یورگن کلوپ درباره قهرمان این فصل اروپا

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول در مصاحبه اخیر خود از بایرن مونیخ به عنوان مدعی اول قهرمانی در لیگ قهرمانان این فصل یاد کرد.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول که توانست فصل گذشته با غلبه بر تاتنهام در فینال  لیگ قهرمانان  عنوان قهرمانی را برای قرمزهای آنفیلد به دست بیاورد معتقد است که بایرن مونیخ بخت نخست بالا بردن جام در این فصل از رقابت هاست. کلوپ که شاگردانش در مرحله یک هشتم شکستی تلخ برابر اتلتیکو مادرید را تجربه کردند تا از دور رقابتها حذف شوند در  مصاحبه‌ای با اسکای آلمان گفت: “بایرن مونیخ شانس زیادی برای قهرمانی دارد. در حال حاضر که همه چیز به نفع آنها به نظر می‌رسد البته شرط لازم و کافی این است که وضعیت همینطور باقی بماند”.

سرمربی لیورپول در ادامه گفت: “تیمی که به فینال می‌رود باید یازده نفری که به میدان می‌فرستد بهترین بازیکنانش باشند. تیم هایی که در سال های اخیر قهرمان چمپیونزلیگ شده‌اند به هر حال چنین امکانی را داشته‌اند. من به همین دلیل معتقدم بایرن امسال بیشترین شانس را دارد. حتی همین حالا اگر یکی از بازیکنان‌شان مصدوم شود زمان کافی برای بازگشت او به میدان قبل از شروع دوباره مسابقات وجود دارد”.

زنی که زندگی همسر فوتبالیستش را نابود کرد!

باشگاه لس‌آنجلس گلکسی جنجال های همسر کاتای را برنتابید و با او قطع همکاری کرد. به گزارش “ورزش سه”، بعد از انتشار پست هایی نژادپرستانه و خشونت‌آمیز از طرف همسر یکی از بازیکنان باشگاه لس‌آنجلس گلکسی، این باشگاه آمریکایی اعلام کرد این بازیکن قطع همکاری کرده و طرفین طی توافقی به این نتیجه رسیده اند.

 در بیانیه این باشگاه آمده است: “اوایل امروز باشگاه لس آنجلس متوجه مجموعه ای از پست های نژادپرستانه و خشن در رسانه های اجتماعی شد. باشگاه لس آنجلس گلکسی به شدت این پست های منتشر شده در شبکه های اجتماعی را محکوم کرده و خواستار حذف فوری آنها شده است.”

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-69.png است

 همسر کاتای اوایل این هفته در اینستاگرام دو پست منتشر کرد که واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. درست در روزهایی که آمریکا دستخوش اعتراضات وسیع به مرگ جرج فلوید و تظاهرات علیه نژادپرستی است، پست های عجیب همسر کاتای بسیار جنجالی شده بود.  پست هایی که در آنها خواهان کشتن معترضین شده بود و از آنها به عنوان گله نفرت‌انگیز یاد کرده بود. البته این دو تصویر خیلی زود حذف شد، اما به هر حال طرفین به این نتیجه رسیدند قطع همکاری کنند.

همچنین او در پست دیگری تصویری به تمسخر معترضان پرداخته بود و با انتشار تصویر زنی که فروشگاه نایک را غارت کرده و چیزی دزدیده بود، از هشتگ “Black Nikes Matter” به جای “Black Lives Matter” که در این روزها به نماد معترضان تبدیل شده، استفاده کرده بود.

 البته خود کاتای روز چهارشنبه به انتقاد از نظرات همسرش در اینستاگرام پرداخت و گفت: “این دیدگاه برای من قابل تحمل نیست و من چنن چیزهایی را به اشتراک نمی گذارم. این اشتباهی از سوی خانواده من بوده و من مسئولیت کامل را بر عهده می گیرم. من اطمینان خواهم داد که من و خانواده ام اقدامات لازم را برای اصلاح، درک، گوش دادن و حمایت از جامعه سیاه پوست انجام می دهند.” کاتای ۲۹ ساله پس از گذراندن دو فصل در شیکاگو فایر، در حال سپری کردن اولین فصل حضورش در گلکسی بود. کاتای صربستانی  شش بازی برای صربستان از جمله چهار بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انجام داده بود. او قبل از انتقال به MLS در یونان، صربستان و اسپانیا فوتبال بازی کرده بود. همسر او نیز ۳۰ ساله است و حالا پست های جنجالی او چنین دردسری برای کاتای شده است. گفتنی است هواداران باشگاه لس آنجلس گاکسی نیز در اعتراض به این پست های جنجالی دست به تجمع زده بودند.

کاربران در توئیتر به این اتفاق واکنش نشان داده اند و قریب به اتفاق معتقدند همسر کاتای زندگی شوهرش را نابود کرده است.

رئیس جمهور آرژانتین: با توقف فوتبال در آرژانتین، دلخوشی ما دیدن مسی است

رئیس جمهور آرژانتین از شروع رقابت های لالیگا و دیدن لیونل مسی در میادین خوشحال است. 

طرفداری: آرژانتین با ۲۲ هزار مبتلا به ویروس کرونا، در رده سی و هشتمین کشوری است که بیشترین مبتلا به کرونا را دارد. در همین راستا، فعالیت های ورزشی در آرژانتین به حالت تعلیق در آمده و در پی آن، لیگ آرژانتین نیز متوقف شده است. هرگاه خطرات مربوط به سلامتی انسان ها به حداقل برسد، رقابت های ورزشی از سر گرفته می شود. باید محتاطانه فعالیت های فوتبالی را از سر بگیریم. در حالی که برای شروع دوباره لیگ آرژانتین انتظار می کشیم، دلخوشی ما می تواند دیدن دوباره لیونل مسی در بارسلونا باشد چرا که مسابقات لالیگا هفته آینده آغاز می شود.

آرژانتینی ها باید ممنون مارادونا باشند البته برای من دیگو مارادونا به معنای همه چیز است. مارادونا برای آرژانتینی ها شادی را به ارمغان آورد و ما باید ممنون او باشیم. من دوست مارادونا نیستم اما دیدن او همیشه لذت بخش است. امیدوارم مارادونا همیشه خوشحال باشد.

ورزشگاه‌های لیگ جزیره به سه منطقه «قرمز، کهربایی و سبز» تقسیم می‌شوند

براساس اعلام نایب رییس باشگاه وستهام، زمانی که فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ لیگ جزیره از سر گرفته شود، ورزشگاه‌ها به سه منطقه تقسیم خواهند شد. لیگ برتر انگلیس از ۱۷ ژوئن (۲۸ خردادماه) پس از سه ماه وقفه ناشی از پاندمی ویروس کرونا، دوباره آغاز خواهد شد.

باشگاه‌های لیگ جزیره پنجشنبه هفته گذشته به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات لجستیک و پروتکل‌های بهداشتی با یکدیگر ملاقات کردند و «کَرِن بردی» تایید کرد که ورزشگاه‌ها به سه منطقه قرمز، کهربایی و سبز تقسیم بندی خواهند شد.

برَدی در یادداشتی در ستون اختصاصی خود در نشریه سان نوشت: منطقه قرمز کنترل شده‌ترین بخش است و زمین بازی، تونل، مناطق فنی و رختکن‌ها را شامل می‌شود و شمار افراد در این منطقه به حداکثر ۱۰۵ نفر محدود می‌شود و بازیکنان، کادر فنی، داوران و سایر اعضای ضروری را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: و تنها کسانی مجاز به ورود به این منطقه هستند که نتیجه آزمایش کرونای آنها در پنج روز اخیر منفی باشد.

وی در توضیح ادامه مناطق نوشت: منطقه کهربایی به کمترین شمار پرسنل که برای پوشش تلویزیونی، خبری و یا ارائه خدمات برای باشگاه تعهدات قراردادی دارند، محدود می‌شود و هرشخصی که به این منطقه وارد شود باید دمای بدنش اندازه گیری شده و به پرسشنامه بهداشتی پاسخ دهد؛ و منطقه سبز خروجی ورزشگاه همچون پارکینگ را شامل می‌شود.

بازیکنان نباید با یکدیگر دست بدهند، آب دهانشان را بیرون بیاندازند و از یک بطری آب مشترک استفاده کنند و علاوه بر این، فاصله گذاری اجتماعی حتی در رختکن و حمام‌ها مورد نظارت قرار خواهد گرفت و سرمربی‌ها برای صحبت پیش از بازی تنها ۱۵ دقیقه زمان دارند.

بردی در ادامه گفت: فرآیند اعتبارسنجی سفت و سختی تدوین خواهد شد که از جمله آن می‌توان به اعزام به اتاق قرنطینه در صورت بروز علائم کووید-۱۹ در جریان بازی توسط یک فرد اشاره کرد. شرایط خوبی داریم. آماده هستیم و مشتاق.

بینندگان تلویزیونی به صحنه‌های تکرار ۳۶۰ درجه و تصاویر تونل قبل از آغاز بازی دسترسی خواهند داشت و روی پیراهن‌های بازیکنان لوگوی «خدمات بهداشت ملی» بریتانیا نقش خواهد بست.

 شالکه همچنان در حسرت پیروزی؛ اولین تساوی پس از ۴ باخت متوالی

تیم فوتبال شالکه در هفته سی‌ام رقابت‌های بوندس لیگا در دیدار مقابل یونیون برلین به تساوی دست یافت. در ادامه هفته سی‌ام رقابت‌های بوندس لیگا، شالکه در خانه یونیون برلین به میدان رفت و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در این بازی آندریچ برای یونیون برلین در دقیقه ۱۱ گل زد و تک گل شالکه توسط کنی در دقیقه ۲۸ زده شد.شالکه در شرایطی در این بازی به تساوی دست یافت که در ۴ دیدار اخیر خود پس از بازگشت رقابت‌های بوندس لیگا متحمل شکست شده بود.با این تساوی شالکه ۳۸ امتیازی شد و در رده دهم قرار دارد.یونیون برلین هم با ۳۲ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=33319 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x