جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

این سگ کارت قرمز گرفت؛ همبستگی فمنیستی در پارلمان

نازک بین: فدراسیون کشتی عربستان نخستین دوره آموزش ابتدایی به ۱۶ داور زن که قصد دارند وارد حوزه داوری در کشتی شوند را در ریاض برگزار کرد.شریف هلاوا داور اتحادیه جهانی کشتی از کشور مصر به همراه محسن یمانی از عربستان این دوره آموزشی را برگزار کردند.در این دوره ۵ روزه، فیلم های آموزشی ،قوانین کشتی و داوری این رشته نمایش داده شد.به شرکت کنندگان نیز گواهی گذراندن دوره این کلاس تئوری و عملی،اهداء شد.اما در خبر دیگری مربوط به عربستان، در حاشیه برگزاری مراسم جام جهانی باشگاه‌های فوتبال در قطر، «شیخ حمد بن خلیفه» رئیس فدراسیون فوتبال این کشور با «یاسر المسحل» رئیس فدراسیون عربستان دیدار و گفتگو کرد.طرفین در این دیدار درباره موضوعات مشترک و راه‌های توسعه همکاری بین فدراسیون‌ها در زمینه‌های ورزشی گفتگو کردند.رئیس فدراسیون قطر همچنین پیراهنی با شماره ۲۰۲۲ و به نام خودش به رئیس فدراسیون عربستان اهدا کرد.روابط دو فدراسیون به دلیل تنش‌های سیاسی در سال‌های گذشته تیره و تار بود ولی اخیراً و در پی تصمیمات سیاسی بین عربستان و قطر، فدراسیون‌های آنها هم روابط گرم‌تری پیدا کرده‌اند.شیخ حمد در حاشیه این رقابت‌ها همچنین دیداری با رئیس فدراسیون فوتبال برزیل انجام داد.

عصبانیت کلوپ از دست مدیران لیورپول

لیورپول که این فصل در خط دفاعی مشکلاتی داشته و بازیکنانی همچون فیرجیل فن‌دایک، جوئل ماتیپ و جو گومز را به دلیل مصدومیت از دست داده، در آخرین روز از پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال اروپا، اوزان کاباک ترکیه‌ای را از شالکه قرض گرفت و در سوی دیگر بنیامین کیث دیوس را به طور قطعی از تیم پرستون نورث‌اند جذب کرد. با این حال به نظر می‌رسد یورگن کلوپ بابت جذب نشدن مدافع مورد علاقه‌اش از دست مدیران باشگاه لیورپول دلخور و عصبانی است.نشریه انگلیسی «سان» با انتشار گزارشی مدعی شد؛ یورگن کلوپ از دست مدیران باشگاه لیورپول بابت عدم توانایی در به خدمت گرفتن کالیدو کولیبالی عصبانی است. طبق این گزارش؛ مدافع سنگالی ناپولی اولویت اول کلوپ برای تقویت خط دفاعی تیمش بوده است، اما مدیران باشگاه لیورپول پیشنهاد جذب این بازیکن را به دلیل قیمت ۱۰۰ میلیون یورویی‌اش رد کرده‌اند و از کلوپ خواسته‌اند به فکر گزینه‌های دیگر باشد که این باعث دلخوری و عصبانیت سرمربی آلمانی سرخپوشان مرسی‌ساید شده است.کالیدو کولیبالی ۲۹ ساله که تا سال ۲۰۲۳ با ناپولی قرارداد دارد، پیش از این مورد توجه باشگاه‌هایی همچون منچسترسیتی، منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن بوده است. این مدافع سنگالی که در سال ۲۰۱۴ در ازای ۷.۷۵ میلیون یورو از خنک بلژیک به ناپولی پیوست، در فصل ۱۹-۲۰۱۸ به عنوان بهترین مدافع فصل سری A انتخاب شد.او تاکنون در ۲۶۹ بازی برای آبی‌پوشان ناپل به میدان رفته و ۱۰ گل نیز به ثمر رسانده است و با این تیم یک قهرمانی در جام حذفی ایتالیا و یک قهرمانی در سوپرجام ایتاالیا را تجربه کرده است.

در گذشت ناگهانی سامبوی ژروم بواتنگ

هانسی فلیک ،دیروز به رسانه گفت: “ژروم بواتنگ به اتاق من آمد و از من پرسید که آیا می تواند به آلمان برود یا نه، من نیز اجازه این سفر را به او دادم. بدین ترتیب بواتنگ تا اطلاع ثانوی در دسترس ما نخواهد بود.” خانم کاسیا لنهارت، سامبوی مدافع بایرن مونیخ در ۲۵ سالگی فوت شده است. جسد بی جان  وی ،روز سه شنبه در آپارتمان محل اقامتش در برلین، به دست نیروهای پلیس پیدا شده است.به گزارش مارکا، پس از ۱۵ ماه رابطه لنهارت و بواتنگ، هفته گذشته آن ها از یکدیگر جدا شدند. پلیس برلین پس از انجام تحقیقات، دریافته مرگ شریک سابق بواتنگ در اثر قتل نبوده است. بواتنگ هفته گذشته پس از تصادف و مثبت شدن تست الکلش گفت:مسئولیت این اتفاق را برعهده می گیرم. از تمام کسانی که به آن ها آسیب زدم، عذر می خواهم، به خصوص پارتنر سابقم ربکا و فرزندانم. کاسیا مرا تهدید کرد که دوران حرفه ای ام را خراب می کند و کاری می کند فرزندانم را از دست بدهم. او همیشه مرا متهم می کرد که کتکش می زنم. بواتنگ، سامبوی  سابقش را به اخاذی و خراب کردن رابطه اش با فرزندانش متهم کرده بود. کاسیا لنهارت نیز بواتنگ را فردی شیطان صفت دانسته بود و گفته بود به زودی حقایق را در خصوص این مدافع بایرن مونیخ فاش خواهد کرد اما زمان می خواهد.  

کاسیا لنهاردت که از رابطه قبلی خود یک فرزند داشت، در تاریخ دوم فوریه رسما اعلام کرد از بواتنگ جدا شده است. مدافع آلمانی این زن را به خراب کردن رابطه او با فرزندانش و البته باج خواهی برای ادامه رابطه متهم کرده بود. کاسیا نیز اخیرا بواتنگ را شیطان خطاب کرده و مدعی شد کمی از بعد فراموشی درد جدایی، در مورد دلایل این اتفاق به صورت علنی برای همه صحبت خواهد کرد.ژروم بواتنگ چندی قبل در این رابطه گفت: “کاسیا با قطع رابطه من با نامزد سابقم ربکا و خانواده ام و باج گیری با من ارتباط پیدا کرد، اما من تصمیم گرفتم که به کاسیا پایبند باشم. در طول رابطه، کاسیا اغلب من را تهدید به نابودی می کرد. او تهدید کرد که دوران حرفه ایم را نابود کرده و حتی کاری می کند فرزندانم را از دست بدهم.

اقدام نمایندگان مجلس ژاپن

گروهی از قانونگذاران زن ژاپنی روز سه‌شنبه در پارلمان در اعتراض به اظهارات اخیر یوشیرو موری رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در کشور و خارج از کشور به دلیل تبعیض جنسی علیه زنان، لباس سفید پوشیدند.اعضای مخالف نمایندگان مجلس در حالی در جلسه عمومی شرکت کردند که کت‌های سفید با گل‌های سفید بر دامان خود داشتند. آنها به جنبش حق رای زنان اوایل قرن ۲۰ در آمریکا ادای احترام کردند. همکاران مرد آنها همچنین برای نشان دادن همبستگی از گلهای سفید استفاده کردند.یوشیرو موری رئیس کمیته برگزاری بازیهای توکیو هفته گذشته اعلام کرده بود افزایش تعداد زنان در کمیته‌های ورزشی و پرحرف بودن آنها باعث طولانی شدن جلسات می‌شود.کمیته بین المللی المپیک روز سه شنبه بیانیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه این اظهارات موری کاملاً نامناسب بوده و تنوع یک ارزش اساسی است که ما باید برای آن احترام بگذاریم و از آن نیرو بگیریم.

فوتبالی بودن شرط رای نیست

علی کلهری-مرضیه جعفری، یکی از پرافتخارترین سرمربی های فوتبال در عرصه بانوان است و در انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده لیگ برتر بانوان و سرمربی باشگاه شهرداری بم حق رای دارد.مرضیه جعفری در مورد معیارهایش برای رای دادن در انتخابات فدراسیون گفت:رییس بعدی فدراسیون فوتبال باید مدیر فوتبالی باشد، صرفا فوتبالی بودن برای ریاست فدراسیون کافی نیست و توانایی های مدیریتی هم برای ریاست شرط است. برای رییس فدراسیون فوتبال که تصمیم هایش روی فوتبال ما تاثیر بسزایی دارد، توانایی های مدیریتی هم لازم است و تنها نمی توان صرفا جهت فوتبالی بودن یک فرد به او رای داد. باید به مدیری رای داد که سابقه مدیریت در فوتبال را داشته باشد.اعضای مجمع باید برنامه محور باشند و باید به کسی رای بدهیم که توانایی اجرایی کردن برنامه هایش را داشته باشد. هر فردی ممکن است با برنامه های زیادی وارد انتخابات شود اما اجرایی کردن این برنامه ها هم شرط است. 

فیفا دست دادن را جریمه کرد

به نقل از الرای، الاهلی مصر در دیدار برابر بایرن مونیخ در نیمه نهایی جام جهانی باشگاه‌ها با دو گل شکست خورد. بعد از بازی حسین الشحات و محمود کهربا دو بازیکن الاهلی با محمد ابو تریکه، اسطوره این باشگاه که در سکوها بود دست دادند که این موضوع با واکنش تند فیفا همراه شد. در بیانیه فیفا آمده است این دو بازیکن الاهلی به خاطر نقض پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا از دیدار بعدی تیم محروم شدند.ابوتریکه که از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال مصر و الاهلی است از این دو بازیکن و هواداران تیمش عذرخواهی کرد. الاهلی مصر در رده بندی باید به مصاف پالمیراس برزیل برود و به این ترتیب دو بازیکن اصلی خود را  در اختیار نخواهد داشت.

هواداران بایر مونیخ حامی کارگران

به قلم مایکل دا سیلوا در دویچه وله

بهداد حسین پور- از نظر بیشتر هواداران فوتبال، جام جهانی باشگاه ها معنایی ندارد؛ بودجه باشگاههای اروپایی به مراتب بیشتر از همتایان آسیایی، آفریقایی یا آمریکای جنوبی است و رقابتی قابل پیش بینی را ایجاد می کند که اگر بایرن مونیخ روز پنجشنبه تیم مکزیکی تیگرس را شکست دهد، نماینده اروپا در ۱۳ دوره از ۱۴ تورنمنت گذشته برنده خواهد شد. با این حال جیانی اینفانتینو رئیس فیفا تأیید کرد که این رقابت ها از سال ۲۰۲۲ به ۲۴ تیم گسترش می یابد و در چین برگزار می شود، او وعده داد که آن را به “بهترین رقابت باشگاهی در جهان” تبدیل کند. این چالشی مستقیم برای لیگ قهرمانان اروپا و یوفا است. در پاسخ به این سوال که آیا این دوره از مسابقات در قطر باید در زمانی که بسیاری از مردم جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا در محدودیت به سر می برند قابل اجراست؟ اینفانتینو پاسخ داد:قطعا زمانی که مسابقات فوتبال را برگزار کنیم هیچ خطری برای سلامتی کسی وجود نخواهد داشت.

آفیش اعتراضی هواداران بایرن مونیخ نسبت به روابط تجاری مدیران باشگاه باقطر

هزاران کارگر مهاجر از نپال، هند، بنگلادش و دیگر کشورهای آسیایی و آفریقایی برای ساخت استادیوم و زیرساخت های جام جهانی ۲۰۲۲ جذب شده اند؛ شرایط نامناسب زندگی و کار در گرمای طاقت فرسای قطر، منجر به تلفات بسیاری از کارگران شده است. نیکلاس مک گیهان، مدیر پروژه‌های میدان عادلانه سازمان حقوق بشر مستقر در لندن، به دویچه وله گفت:قطر از سال ۲۰۱۴ هیچ آماری را در مورد تعداد کارگران فوت شده منتشر نکرده است. گواهی‌های مرگ توسط قطر معمولا علت مرگ را به عنوان “مرگ طبیعی” یا “ایست قلبی” که علل مرگ نیستند، ارائه می‌کند و اگر علت فوت غیرقابل توضیح باشد، هیچ غرامت و پاسخی برای خانواده‌های قربانیان و همچنین هیچ کالبدشکافی و تحقیقی وجود نخواهد داشت. آن‌ها آمار را منتشر نمی‌کنند، زیرا می‌دانند که آمار حقیقت را نشان می‌دهد.علی رغم شرایط بد کارگران در قطر که توسط دیده بان حقوق بشر “غیرانسانی” توصیف شده است، فیفا به ندرت در مورد این موضوع اظهارنظر می کند. در سال ۲۰۱۶ فیفا در این باره گفت که آنها هیچ مسئولیتی در قبال “مشکلات گسترده جامعه” در کشور میزبان ندارند و برگزاری این مسابقات می تواند موجب تغییرات در قطر باشد. تنها اتفاق مثبت در یک دهه اخیر در آگوست سال ۲۰۲۰ بود که سیستم حمایت مالی “کفالا” که تحت آن کارگران مجبور بودند گذرنامه های خود را تحویل دهند و اجازه تغییر شغل یا خروج از کشور بدون اجازه کارفرما را نداشته باشند، لغو شد. سیستم حمایت مالی کفالا که تحت آن کارگران مجبور بودند گذرنامه های خود را تحویل دهند و اجازه تغییر شغل یا خروج از کشور بدون اجازه کارفرما را نداشته باشند، لغو شده استاین کشور نفت خیز یکی از بالاترین سرانه های تولید ناخالص داخلی در جهان را دارد و توسط سازمان ملل متحد به عنوان کشوری با توسعه انسانی “بسیار بالا” طبقه بندی می شود. دولت قطر از توان مالی عظیم خود برای خرید در فوتبال اروپا و جهان در مقیاس وسیع استفاده کرده است؛ روندی که اغلب به عنوان تلاشی برای شستشوی چهره یک کشور و حواس پرتی از موضوعات منفی عملی می شود. در سال ۲۰۱۱، سازمان سرمایه گذاری های ورزشی قطر (QSI) تحت مدیریت ناصر الخلایفی یک شرکت تابعه از صندوق حاکمیت قطر است که کنترل اکثریت پاری سن ژرمن را به دست آورد. باوارایایی ها از سال ۲۰۱۱ (به استثنای سال ۲۰۲۰ به دلیل ویروس کرونا) اردوهای میان فصل خود را در قطر برگزار می کنند و از سال ۲۰۱۷ با شرکت هواپیمایی دولتی قطر قرارداد حمایت مالی داشته اند. مک گی هان می گوید:ما بارها و بارها در مورد این موضوع به باشگاه بایرن مونیخ نامه نوشتیم اما آنها به نامه ما پاسخ نداده اند که در آن خواستار تحریم قطر یا پایان دادن به روابط تجاری نیستیم بلکه فقط از بایرن میخواهیم از اهرم فشار بصورت مثبت استفاده کند.

   این سگ کارت قرمز گرفت

داور فوتبال در اقدامی جالب به سگی که با وارد شدن به زمین موجب اختلال در مسابقه شده بود کارت قرمز نشان داد.به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، سگی که با ورود به زمین یک مسابقه فوتبال موجب اختلال در انجام بازی شده بود با کارت قرمز داور روبه رو شد.این اتفاق روز ۵ فوریه و در جریان یکی از مسابقات فوتبال در صربستان رخ داد.بنا به گزارش رسانه‌های محلی این مسابقه دوستانه بین تیم‌های دسته دومی رادنیکی ۱۹۲۳ کراگوجِواک و کولوبارا لازارواک در حال انجام بود.بنا به این گزارش، این سگ حدود ۴ دقیقه جریان این بازی را متوقف کرد و هر بار با به جریان افتادن بازی به دنبال توپ می‌دوید و موجب اخلال در انجام مسابقه می‌شد.در تصویری که در شبکه های اجتماعی منتشر و تبدیل به تصویری داغ شده است، داور مسابقه «مارکو اوکوویک» را در حالی که کارت قرمز را به سمت این حیوان گرفته نشان می‌دهد.این در حالی بود که بازیکنان با حیرت نظاره‌گر داور و این صحنه عجیب بودند. سرانجام مسئولان برگزاری بازی موفق به خارج کردن این حیوان از زمین و فراهم کردن شرایط ادامه جریان بازی شدند.گفتنی است؛ این مسابقه دوستانه با نتیجه ۳ بر صفر به نفع رادنیکی ۱۹۲۳ به پایان رسید.

بازی بایرن مونیخ – تیگرس مکزیک

امروز در دوحه قطر فینال جام باشگاههای جهان بین تیمهای بایر مونیخ از آلمان و تیگرس از مکزیک برگزار خواهد شد.مربیان دو تیم در کنفرانس رسانه ای بیش از این دیدار نظر های خود را در باره این بازی اظهار داشتند.ریکاردو فرِتی از دیدار تیمش تیگرس مقابل بایرن مونیخ می گوید دوست داریم بازی خوبی به نمایش بگذاریم، بایرن مونیخ “بد” تیمی است، یک تیم برنده. آنها به مانند ما قدرتمند هستند اما هیچ تیمی شکست ناپذیر نیست. بایرن هم مانند ما در چند بازی شکست خورده و به مانند ما چندین پیروزی کسب کرده است. تیم فلیک به مانند تیگرس یک تیم مستحکم به حساب می آید. توجهات مردم همیشه روی اروپا، آرژانتین، برزیل و اروگوئه است اما فوتبال مکزیک هم به سطح خوبی دست پیدا کرده. ما هم توانسته ایم با غلبه بر قهرمان لیبرتادورس به فینال برسیم

 هانسی فلیک در نشست خبری پیش از دیدار بایرن مونیخ برابر تیگرس مکزیک در فینال جام جهانی باشگاه‌ها گفت: «در مرحله نیمه نهایی خیلی خوب کار کردیم و من به تیمم اعتماد دارم بهترین تیم را برای این دیدار راهی میدان خواهیم کرد و سپس به دیدار مقابل آرمینیا بیلفلد فکر می‌کنیم.فلیک ادامه داد: «نتیجه به عملکرد ما هنگام پرس حریف و در اختیار داشتن توپ بستگی دارد. عملکرد تیم تیگرس را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. در خط دفاعی ثبات بیشتری پیدا کردیم و در حال حاضر در سطح خوبی قرار داشته و از آمادگی بالایی برخورداریم. امروز خواهیم دید که چگونه کار می کنیم.

اطلاعات جانبی

بایرن مونیخ هر سه بازی قبلی خود در جام باشگاه های جهان را با زدن حداقل ۲ گل و بدون دریافت گل با پیروزی پشت سر گذاشته است. 

اگر مانوئل نویر در بازی امروز کلین شیت کند، با رکورد ۴ کلین شیت پیاپی بارسلونا در این جام (در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵) برابری خواهد کرد. 

این اولین بازی رسمی بایرن مونیخ مقابل تیمی از آمریکای مرکزی خواهد بود؛ همان طور که تیگرس برای اولین بار در یک بازی رسمی برابر نماینده ای از اروپا بازی خواهد کرد.

بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ قهرمان جام باشگاه های جهان شد؛ از آن پس حتی یکی از نمایندگان اروپا هم در این جام شکست نخورده است. 

تیگرس اولین نماینده کونکاکاف است که به فینال جام باشگاه های جهان راه پیدا کرده است. 

هانسی فلیک می تواند مقابل تیگرز پس از ۶۸ بازی به عنوان سرمربی بایرن مونیخ، ششمین جام خود را به دبیاورد. این رکورد نه تنها به معنی کسب یک جام به ازای هر ۱۱ بازی خواهد بود، بلکه به این معنی خواهد بود که فلیک بیش از تجربه کردن شکست همراه بایرن مونیخ (۵ بار)، جام کسب کرده است. 

بایرن‌مونیخ ۵ ماه در فصلی که گذشته گرفته و در پی این است که به رکورد ۶ جام که بارسلونا فقط آن را به‌دست آورده، برسد.

دیدار رفت و شکست پارسا

تیم فوتبال سه‌ویا در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا با دو گل مقابل بارسلونا به برتری رسید تا در آستانه صعود به فینال قرار بگیرد. بامداد پنجشنبه از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری؛ سه‌ویا در ورزشگاه «رامون سانچز پیسخوان» شهر سویل از بارسلونا پذایرایی کرد و با ارائه نمایشی حساب شده به پیروزی دو بر صفر رسید.در همان دقایق نخستین بازی بارسلونا می‌توانست توسط «لیونل مسی» به گل برسد که ضربه او را «بونو» دروازه‌بان میزبان به زیبایی مهار کرد.به تدریج، سه‌ویا که از خط میانی قدرتمندی سود می‌برد بر شرایط بازی مسلط شد و در دقیقه ۲۵ «جولس کاند» مدافع پیش‌تاخته این تیم به زیبایی سه بازیکن بارسلونا را پیش‌روی برداشت و دروازه حریف را گشود.در نیمه دوم بارسلونا سعی داشت با حفظ توپ و حرکات از جناحین به دروازه حریف نزدیم شود اما در این راه ناکام ماند.بر خلاف روند بازی و در دقیقه ۸۵، «ایوان راکیتیچ» هافبک باتجربه اهل کرواسی که سابقه سال‌ها حضور در بارسلونا را دارد موفق شد گل دوم سه‌ویا را به ارمغان آورده و تیمش را به بُرد بزرگی برساند.با این اوصاف کار شاگردان «رونالدو کومان» برای صعود به فینال بسیار دشوار شد.پنجشنبه شب در دیگر دیدار دور رفت مرحله نیمه‌نهایی، بلیبائو پذیرای لوانته خواهد بود. بازی‌های دور برگشت، ۱۳ و ۱۴ اسفندماه انجام خواهد شد تا فینالیست‌ها معرفی شوند.

https://akhbar-rooz.com/?p=103764 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x