شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بارسلونا در راه بحران؛ AFC تره هم برایتان خرد نمی‌کند؛ برد استقلال و شهر خودرو

نازک بین: قبل از شروع این فصل لالیگا نوشته بودم که اگر لیونل مسی را از بارسلونا بگیرند این تیم برای شکست های پی درپی آمادگی دارد. والورده مربی برکنار شده بارسلونا هر چه خرید داشت برای خط حمله بارسا بود و از دفاع و بخصوص مدافعان میانی و دو هافبک کناری غافل شد.

مدیران بارسلونا در تعویض والورده عجله کردند و مربی را جانشین وی کردند که به مراتب برای نیمکت بارسلونا ضعیف تر از والورده است. والنسیا میزبان بارسلونا بود و در یک بازی عالی و حساب شده تیم بارسا را در حالی دو بر صفر شکست داد که در دقیقه ۱۱ نیمه اول بازی نیز یک پنالتی را با درخشش دروازه بان بارسا از دست داد. در این دیدار دروازه بان بارسلونا و لیونل مسی دو بازیکن فعال بارسلونا بودند اولی چند موقعیت گل والنسیا را دفع و خنثی کرد و دومی نیز هر چه خطر روی دروازه والنسیا را وی رقم زد که یا تیر دروازه و یا درخشش دروازه بان میزبان مانع از گلزنی کاپیتان بارسلونا شد. بنظر می رسد که تیم کاتالونها در راه بحران رهبری قرار گرفته است.

قبل از شروع این دیدار اطراف ورزشگاه مستایا، شاهد درگیری هواداران افراطی دو تیم بود که با دخالت پلیس متفرق شد. در این بازی در امر قضاوت اتفاقی روی داد که در نوع خود در دنیای داوری هم عجیب و هم نادر بود. دقیقه ۴۳ بازی والنسیا و بارسلونا بود که بازیکنان والنسیا در موقعیت ضد حمله عالی قرار گرفتند. در حالی که سه بازیکن والنسیا در مقابل دو مدافع بارسا قرار داشتند و هر لحظه ممکن بود میزبان به گل اول برسد، داور بازی را متوقف کرد. خیل مانسانو در سوت خود به نشانه خطا روی بازیکن والنسیا در صحنه قبلی دمید که اعتراض شدید والنسیایی ها را به دنبال داشت. در واقع داور در این صحنه باید آوانتاژ می داد تا والنسیا به حمله خود ادامه دهد ولی با سوت نا به جای خود بازی را قطع کرد. مانسانو خود خیلی زود متوجه اشتباهش شد و از بازیکنان والنسیا عذرخواهی کرد. 

شرح بازی: آبی‌اناری‌ها با وجود این که مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما نتوانستند دروازه میزبان را تهدید کنند. تنها بازیکنی که به سمت دروازه شوت کرد لیونل مسی بود. در مقابل بهترین فرصت‌ها به والنسیا رسید. داور در دقیقه ۱۲ یک پنالتی به نفع این تیم گرفت اما مارک آندره تراشتگن توانست ضربه ماکسیمیلیانو گومس را دفع کند. این تیم در دقیقه ۲۸ هم تیرک دروازه بارسا را لرزاند و توپ بعدی را دروازه‌بان آلمانی به کرنر فرستاد. والنسیا در این دقایق مهمانش را تحت فشار قرار داده بود اما نتوانست به گلی دست پیدا کند. در نهایت نیمه اول بدون گل تمام شد.

در شروع نیمه دوم بالاخره خفاش‌ها توسط گومس به گل رسیدند. البته شوت این بازیکن در راه با جوردی آلبا برخورد کرد و این گل به نام مدافع بارسا به ثبت رسید. پس از این گل تیم کاتالانی به حمله‌های خود افزود و چند فرصت را از دست داد. مسی می‌توانست گلزنی کند. ضربه آزادش توسط دروازه‌بان والنسیا مهار شد. در چنین شرایطی والنسیا به گل دوم هم دست یافت. گومس دروازه بارسا را در دقیقه ۷۷ برای دومین بار باز کرد. گابریل پائولیستا دقایقی بعد گلزنی کرد اما داور به کمک VAR آن را مردود اعلام کرد تا نتیجه ۲ بر صفر باقی بماند. در ادامه مهمان در گلزنی موفق نبود و نخستین شکست خود را با کیکه ستین تجربه کرد.

بارسلونا با ۴۳ امتیاز در صدر جدول باقی ماند اما در صورت تساوی یا برد رئال مادرید جایگاهش را از دست خواهد داد. والنسیا با این پیروزی ۳۴ امتیازی شد و به رتبه پنجم صعود کرد.

برنامه اعتراضی هواداران یونایتد؛ ترک ورزشگاه در دقیقه ۵۸

هواداران منچستریونایتد قصد دارند در بازی برابر ولورهمپتون به نشانه اعتراض در دقیقه ۵۸ ورزشگاه را ترک کنند. به نقل از ساکرنت، منچستریونایتد در هفته بیست و سوم لیگ برتر در آنفیلد برابر لیورپول با دو گل مغلوب شد تا سه امتیاز از دست دهد. این تیم در هفته بیست و چهارم نیز برابر تیم برنلی, با همین نتیجه  مغلوب شد .

صبر هواداران یونایتد از اقدامات ادد وودوارد، مدیر اجرایی این تیم و گلیزرها که مالکیت باشگاه را بر عهده دارند به سر رسیده و هواداران این تیم قصد دارند در اولین بازی خانگی پیش رو که برابر تیم ولورهمپتون است، دست به اقدامی اعتراضی بزنند و در دقیقه ۵۸ ورزشگاه را ترک کنند.

دقیقه ۵۸ برای هواداران یونایتد یادآور فاجعه سقوط هواپیمای مونیخ است که در سال ۱۹۵۸ رخ داد و تعداد زیادی از بازیکنان این تیم کشته شدند. هواداران و سران تیم یونایتد، اوله‌گنار سولسشایر را مقصر وضعیت این تیم نمی‌دانند و عقیده دارند باید با جذب چند بازیکن دیگر به این مربی زمان داد تا بتواند تحولات بیشتری در این تیم ایجاد کند.

تیم دسته چهارمی ترانمره راورز توانست با نتیجه ۲ بر یک واتفورد لیگ برتری را شکست دهد و با یک شگفتی بزرگ راهی دور بعدی این رقابت‌ها شود و حریف منچستریونایتد در این مرحله لقب گیرد. این دیدار قرار است امروز برگزار شود. یونایتد بعد از این دیدار دیدار برگشت خود را در نیمه نهایی جام اتحادیه برابر منچسترسیتی برگزار خواهد کرد که هر دو دیدار خارج از اولدترافورد است.

دادکان: کدام پیروزی؟ AFC تره هم برایتان خرد نمی‌کند!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با انتقاد از وزارت ورزش و مدیران باشگاه‌های ایرانی گفت: جلسه ما در کنفدراسیون آسیا هیچ دستاوردی نداشت؛ کدام پیروزی وقتی AFC برایتان تره هم خرد نمی‌کند!

محمد دادکان با انتقاد از مدیران باشگاه‌های ایرانی و معاون وزیر ورزش به خاطر صحبت‌هایشان بعد از سفر به مالزی به «رادیو تهران» گفت: هر قوم و مملکتی را دو چیز زمین می‌زند؛ دروغ و افراد نالایق. شما ببینید ما با دروغ سازگاریم یا راستی‌ها. اینکه بخواهیم «ماله بکشیم» در واقع جامعه را از بین می‌بریم.

او ادامه داد: مدیران ما تا دو روز پیش می‌گفتند شرافت و حیثیت ملی، ولی امروز می‌گویند پیروز شدیم. – در بحث میزبانی باشگاه‌های ایرانی- مردم را چه فرض کرده‌اید؟ جلسه شما با دبیر کل AFC بوده است. من خودم هنوز عضو AFC هستم و در جریان اخبارش قرار می‌گیرم. شما با دبیر کل کنفدراسیون آسیا جلسه داشتید.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد: مگر دبیر کل می‌تواند کاری کند؟ مگر شما به عنوان مدیر باشگاه‌های مطرح هنوز وظایف دبیر کل را نمی‌دانید؟ دبیر کل که نمی‌تواند به شما بگوید میزبانی می‌دهم یا نه. او باید حرف‌های شما را یادداشت کند و به مسئولان بالادست خود و کمیته مسابقات بگوید. پیروز چه شده‌اید؟ بازی‌های شما خارج از ایران است. وزارت ورزش هم مصاحبه می‌کند. پیروزِ چه؟

دادکان افزود: جلسه مدیران باشگاه‌ها با AFC هیچ دستاوردی برای ما نداشته است. بگذارید یک نفر حرف بزند. جامعه‌ای رو به فساد می‌رود که فکر می‌کنند آدم‌های فاسدش زیاد شده‌اند در حالی که آدم‌های خوبش حرف نمی‌زنند. اجازه بدهید کارشناسان حرف بزنند. شما فیلم‌ها و صحبت‌هایشان را مقایسه کنید و ببینید قبلاً چه گفته‌اند و الان چه می‌گویند.

او تصریح کرد: کنفدراسیون آسیا بر اساس حرف‌های ما این تصمیم – سلب میزبانی از نمایندگان ایران- را گرفته است. وزیر ورزش قبلاً مصاحبه کرد و ۵ هفته لیگ را با فدراسیون فوتبال متوقف کردند، چون می‌گفتند امنیت در کشورمان نیست و بازی‌های لیگ تعطیل شد.

دادکان در ادامه انتقاداتش از وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: مسئولان کنفدراسیون آسیا تمام اخبار را می‌دانند. شما ناامنی را اعلام کردید. شما باید جوابگو باشید نه AFC. همه چیز را در خفا و دروغ پیش نبریم. صحبت‌های وزیر که گفت: امنیت نداریم و بازی پرسپولیس و تراکتور را به تعویق انداختند را برای مردم منتشر کنید.

دادکان گفت: شما گفتی نمی‌رویم به لیگ قهرمانان آسیا، ولی می‌روی. کُرنش هم می‌کنی، ولی برایت «تره خرد نمی‌کنند». می‌گویند به مسابقات نمی‌رویم. خب نروید چرا می‌گویید عزت و شرافت ملی؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین از کمیته ملی المپیک هم انتقاد کرد و گفت: وقتی که قهرمانان ارزنده می‌روند و پناهنده می‌شوند، مسئولان کمیته می‌گویند بروند؛ آن‌ها هم مثل بقیه هستند. یک قهرمان ملی مثل یک آدم معمولی است؟ بعد عوامل و آدم‌های دیگر را می‌تراشند و می‌گویند که علیه این‌ها حرف بزنید. این حرف را از روی سند و با صداقت می‌گویم. شما یک هم صنف و همکار ورزشکار را می‌تراشید که بگوید فلان ورزشکار دروغ گفته و وطن فروش بوده است. این چیز‌ها نیست. ما امسال ۳۸ دوپینگی و بیش از ۲۰ نفر پناهنده در ورزش داشته‌ایم. همیشه بگوییم این‌ها مهاجر هستند و بروند و فقط شما بمانی؟ حق را به جوان ۲۰ ساله بدهید. راهشان را هموار کنید که بمانند. همه بروند و فقط تو بمانی؟

پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا؛
شهرخودرو ایران ۲ – الرفاع بحرین یک. صعود غریبانه

تیم فوتبال شهرخودرو با برتری ۲ بر یک برابر الرفاع بحرین، توانست به مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و حریف السیلیه قطر شود.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال شهرخودرو ایران در دیداری که روی کاغذ، میزبان آن بود، در چارچوب مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در شهر شارجه با الرفاع بحرین دیدار کرد و در پایان با برتری ۲ بر یک به پیروزی رسید.شهرخودرو در پلی‌آف دوم خود باید ۸ بهمن در قطر با السیلیه دیدار کند.

استقلال ۳ – الکویت صفر

استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا توانست با سه گل الکویت را شکست دهد. تیم فوتبال استقلال ایران در چارچوب مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان به مصاف الکویت کویت رفت که این دیدار با دو گل دیاباته و تک گل وریا غفوری با نتیجه ۳ بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسید.

تیم فوتبال استقلال با این پیروزی در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، حریف تیم الریان قطر در مرحله سوم پلی‌آف شد.

 شروع لیگ فوتبال یمن بعداز۵ سال تعطیلی

بعد از پنج سال رقابت‌های لیگ یمن با برگزاری یک دیدار در حضور گسترده تماشاگران آغاز شد.

به نقل از سایت اهداف، رقابت‌های لیگ یمن از فصل ۱۵ – ۲۰۱۴ به دلیل جنگ در این کشور لغو شد و پنج فصل نیز این رقابت‌ها برگزار نشد. در نهایت بعد از پنج سال، لیگ یمن از سر گرفته شد و ۳۰ هزار نفر در اولین دیدار به ورزشگاه رفتند تا بتوانند یک بازی فوتبال را از نزدیک ببینند.

الشعب و التیلال در این دیدار با حضور گسترده تماشاگران به ورزشگاه رفتند تا مردم جنگ زده یمنی بعد از مدت‌ها بتوانند شاهد دیدن یک بازی فوتبال باشند. البته در این مدت تیم ملی فوتبال یمن در رقابت‌های بین المللی حاضر بود و در جام ملت‌های آسیا نیز با تیم ملی فوتبال ایران هم‌گروه بود و به میدان رفت.

صعود حمیده عباسعلی به فینال لیگ جهانی کاراته

نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان ایران با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال لیگ جهانی کاراته در پاریس شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های روز دوم لیگ جهانی کاراته در پاریس، در مبارزات وزن ۶۸+ کیلوگرم لیگ جهانی کاراته در بخش زنان، حمیده عباسعلی نماینده ایران دور نخست استراحت داشت و سپس یک بر صفر «صوفیه ابیلد» از دانمارک را شکست داد. عباسعلی سپس «دومینیکا تاتاروآ» از اسلواکی را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه با برتری ۴ بر ۲ مقابل «آنه فلورنتین» از فرانسه به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

عباسعلی برای صعود به مبارزه پایانی کاراته کایی از بلغارستان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به فینال رسید. عباسعلی فردا برای کسب مدال طلا با حریفی از ترکیه مبارزه می کند.

در مسابقات امروز رزیتا علیپور، سجاد گنج زاده و هادی عرب با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. ذبیح الله پورشیب هم در گروه شانس مجدد وزن ۸۴- کیلوگرم ابتدا «تامور» از تونس را ۲ بر  یک شکست داد. وی سپس «گئورگی» از مجارستان را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت اما در دیدار با «وو چان» از چین تایپه با رای داور بازنده شد تا از رسیدن به رده بندی باز بماند.صالح اباذری هم به دیدار رده بندی رفت و فردا برای کسب مدال برنز پیکار می‌کند.

استرالیا هم المپیکی شد

تیم ملی فوتبال امید استرالیا با برتری برابر ازبکستان در رده بندی مسابقات المپیک، به مدال برنز رسید و جواز حضور در المپیک توکیو را هم پیدا کرد.

دو تیم فوتبال امیدهای استرالیا و ازبکستان ۱۶ در تایلند به مصاف هم رفتند که طلایی‌پوشان موفق شدند با برتری یک بر صفر برابر حریف خود، ضمن دست یافتن به مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا، جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم کسب کنند.تک گل استرالیا را در این دیدار دی آگوستینو در دقیه ۴۷ به ثمر رساند.دیدار فینال این مسابقات را دو تیم عربستان و کره‌جنوبی فردا (یک‌شنبه) برگزار خواهد شد.

بدین ترتیب عربستان کره جنوبی و استرالیا به همراه ژاپن میزبان بازیهای المپیک چهار نماینده آسیا در فوتبال المپیک توکیو هستند.

مصاف تاتنهام و ساوتهمپتون به بازی تکراری کشید

در ادامه دیدارهای دور چهارم (مرحله یک شانزدهم نهایی) جام حذفی انگلیس عصر امروز (شنبه) هشت دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال تاتنهام میهمان ساوتهمپتون بود که این بازی با تساوی یک – یک خاتمه یافت تا کار این دو تیم به بازی تکراری در ورزشگاه وایت هارت‌لین کشیده شود.گل تاتنهام تحت هدایت ژوزه مورینیو را هئونگ مین سون در دقیقه ۵۸ به ثمر رساند، اما سه دقیقه به پایان صوفیانه بوفال گل تساوی را برای ساوتهمپتون زد.

نتایج دیگر بازی‌های جام حذفی انگلیس به شرح زیر است:

برنلی یک – نوریچ ۲ (نوریچ صعود کرد)
کاونتری صفر – بیرمنگام صفر (کار به بازی تکراری کشید)
میلوال صفر – شفیلدیونایتد ۲ (شفیلدیونایتد صعود کرد)
نیوکاسل صفر – آکسفورد صفر (کار به بازی تکراری کشید)
پورتس‌موث ۴ – بارنزلی ۲ (پورتس‌‌موث صعود کرد)
ریدینگ یک – کاردیف یک (کار به بازی تکراری کشید)
وستهام صفر – وست‌بروموویچ یک (وست‌برومویچ صعود کرد)

https://akhbar-rooz.com/?p=18758 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x