جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بازخرید خدمت و اخراج محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش

روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه، حکم صادره علیه محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی معلمان محبوس در زندان تهران بزرگ مبنی بر بازخرید خدمت وی در مرحله تجدید نطر تایید و به وکیل ایشان ابلاغ شد. پس از گذشت قریب به دو سال از سپری شدن مدت محکومیت حبس آقای حبیبی در زندان، وزارت آموزش و پرورش رای به اخراج این فعال صنفی داده است. این درحالی است که در تمام طول این دو سال کارشناسان بر محق بودن آقای حبیبی از مرخصی بدون حقوق تاکید داشتند. آقای حبیبی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال و نیم حبس قطعی محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شده بود.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صفنی فرهنگیان ایران، روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، حکم صادره توسط وزارت آموزش و پرورش علیه محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی معلمان مبنی بر بازخرید خدمت وی در مرحله تجدید نطر تایید و به وکیل ایشان ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت قریب به دو سال از سپری شدن مدت محکومیت حبس آقای حبیبی در زندان، وزارت آموزش و پرورش رای به اخراج این فعال صنفی داده است. این درحالی است که در تمام طول این دو سال کارشناسان بر محق بودن آقای حبیبی از مرخصی بدون حقوق تاکید داشتند.

لازم به ذکر است محمد حبیبی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷، در جریان تجمع اعتراضی معلمان به همراه تعدادی دیگر از فعالین صنفی و شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده او را به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم حبس قطعی به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۱۸ ماه حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم کرد.

محمد حبیبی در شهریور ماه ۹۷ به زندان اوین منتقل شده و نهایتا جلسه دادگاه تجدید نظر وی در تاریخ دوم آبان ماه ۹۷ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر برگزار شد و این دادگاه در دی ماه سال ۹۷ رای دادگاه بدوی را عینا تائید کرد. با توجه به ادغام احکام، ۷ سال و نیم از حبس وی قابلیت اجرایی دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=26806 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x