جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت، اخذ تعهد و آزادی موقت «سپیده قلیان» در پی مراجعه به شعبه اجرای احکام

جمال‌الدین حیدری منش وکیل دادگستری از بازداشت موقت و اخذ تعهد و آزادی «سپیده قلیان» در پی مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین خبر داد.

به گفته این وکیل دادگستری «سپیده قلیان» صبح امروز ۲۷ خردادماه پس از مراجعه به اجرای احکام دادسرای اوین، جهت پیگیری وضعیت پرونده‌اش، بدون اخطار قبلی ابتدا بازداشت و روانه زندان شد. اما با پیگیری‌های خانواده، خانم قلیان با سپردن تعهد برای مدت یک هفته از حضور در زندان معاف شده است.

اجرای حکم این فعال مدنی که در جریان اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه رخ داد در حالی‌ انجام می‌شود که کارگران زندانی در پرونده هفت‌تپه مشمول عفو شده‌اند. سپیده قلیان به دلیل حمایت از کارگران هفت تپه و شرکت در اعتراضات به پنج سال زندان تعزیری محکوم شده است.

جمال حیدری منش وکیل او در اینستاگرام خود نوشته است: «او بدون دلیل موجهی از شمول عفوشدگان این پرونده خارج شده و امروز پس از مراجعه به اجرای احکام دادسرای اوین، جهت پیگیری وضعیت پرونده‌اش ، بدون اخطار قبلی بازداشت و روانه زندان شد اما با پیگیری‌های خانواده، خانم قلیان با سپردن تعهد برای مدت یک هفته از حضور در زندان معاف شده است.»

به گفته این وکیل دادگستری کسی که صدای کارگران هفت تپه شد تا حقوق آنها پاس داشته شود و به روند واگذاری و مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه معترض بود در حالی راهی زندان شد که پرونده فساد مدیران هفت تپه در حال رسیدگی است.
سپیده قلیان در جریان بازداشت خود به همراه اسماعیل بخشی در سال ۱۳۹۷ مجبور به حضور در مقابل دوربین تلویزیون و اعتراف اجباری علیه خود شد. او بعد از آزادی از زندان از «آمنه سادات ذبیح‌پور» خبرنگار صداوسیما که در تهیه این اعتراف تلویزیونی نقش داشت شکایت کرد اما در حساب توییتر خود از مختومه شدن شکایتش خبر داد. این در حالی بود که شعبه سوم بازپرسی دادسرای شهید مقدس مستقر در زندان اوین ۲۰ بهمن ماه به شکایت «آمنه سادات ذبیح پور» خبرنگار برنامه ۲۰:۳۰ از سپیده قلیان رسیدگی کرد. سپیده قلیان در جریان برگزاری این دادگاه به دلیل افشاگری درباره زندانیان عرب و آمنه سادات ذبیح پور، بازجو-خبرنگار صداوسیما، از سوی شعبه سوم بازپرسی اوین به «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب» متهم شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=36160 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x