سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازداشت بیش از ۱۸۰ نفر در هلند در سومین شب اعتراضات به منع آمدوشد شبانه

صحنه‌ای از درگیری دوشنبه شب پلیس ضدشورش هلند با معترضان به محدودیت‌های کرونایی

در سومین شب ناآرامی سراسری در هلند، پلیس ضدشورش این کشور بیش از ۱۸۰ معترض به محدودیت‌های شهربندان شامل منع آمد‌وشد شبانه را بازداشت کرد.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که تظاهرات سراسری دوشنبه شب با افروختن آتش، پرتاب سنگ و غارت مغازه‌ها به‌ویژه فروشگاه‌های مواد غذایی توسط گروهی از معترضان به آشوب کشیده شد و به درگیری با نیروهای پلیس ضدشورش انجامید.

به گفته سخنگوی پلیس، دست‌کم ۱۰ مامور پلیس در روتردام زخمی و مجروح شدند؛ جایی‌که ۶۰ معترض پس از اقدام به تخریب گسترده در مرکز شهر بازداشت و روانه زندان شدند.

بر همین اساس، خشونت‌ها پس از آن شدت گرفت که دولت هلند به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، برای نخستین‌بار پس از جنگ جهانی دوم، مقررات منع آمدوشد شبانه را اجرایی کرد.

مقامات هلند در پی هشدار موسسه ملی سلامت این کشور در مورد موج جدیدی از موارد ابتلا به گونه «جهش‌یافته بریتانیایی» ویروس کرونا، از روز چهارم بهمن، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری را به‌رغم کاهش شمار مبتلایان اعمال کردند.

سخنگوی پلیس هلند با بیان این‌که اعتراضات در گذشته هم اتفاق افتاده است، گفت: «اما (تداوم آن) برای چندین شب پیاپی در سراسر کشور، رویدادی کم‌سابقه است».

از اواسط ماه دسامبر، مدارس و کسب‌وکارهای غیرضروری در سراسر هلند تعطیل شده‌اند. این در حالی است که میکده‌ها و رستوران‌ها دو ماه زودتر تعطیل شده بودند.

آمار مرگ‌ومیر مبتلایان کرونا در هلند از ابتدای آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ به بیش از ۱۳۵۰۰ نفر رسیده است و تاکنون، بیش از ۹۵۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس ثبت و شناسایی شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=102078 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x