پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت دو معلم و فعال صنفی در تهران و مشهد

کیومرث سلوکی

ظهر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ کیومرث سلوکی دبیر آموزش و پرورش منطقه ی ۴ مشهد، دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی توسط نیروهای امنیتی در خانه بازداشت و به نقطه ی نامعلومی منتقل شد.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، برخی وسایل شخصی وی مصادره شده، اما تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است.



محبوبه فرحزدی

همچنین روز شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ خانم محبوبه فرحزادی عضو هیات مدیره ی کانون صنفی معلمان تهران توسط پلیس امنیت دستگیر و به نقطه ی نامعلومی منتقل شده است.

این معلم بازنشسته در تجمعات اردیبهشت ۱۴۰۰ بازنشستگان در جلوی سازمان تامین اجتماعی دستگیر شده و از هوش رفت، که بوسیله ی پلیس امنیت تا جلوی خانه اش همراهی شده بود ، وی پس از یک هفته به دفتر پلیس امنیت احضار و بازجویی شد.

در گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایرن آمده است: معلمان و بازنشستگان ایران فقط خواهان یک زندگی آبرومندانه هستند، اما با تاسف حاکمیت با آنان برخورد چکشی انجام می دهد.

آنان پس از ۴۲ سال به این نتیجه رسیده اند ، که فقط با تجمع در کف خیابان است ، که می توانند، حق خود را بگیرند.

آنان در شعارهایشان فریاد میزدند:
از بس دروغ شنیدیم.
ما دیگه رای نمیدیم.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران بازداشت و زندانی کردن معلمان را به اتهامات واهی محکوم نموده و خواهان آزادی بی قید و شرط آنان شده است.


https://akhbar-rooz.com/?p=115147 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمود
محمود
2 سال قبل

نظرتان راجب این بیانیه چیه؟

محمود
محمود
2 سال قبل

۱۱ تشکل فرهنگیان در بیانیه‌ای از حضور آیت الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما تشکل‌های فرهنگیان، هم‌صدا با جامعه فرهنگیان ایران اسلامی حمایت خویش را از حضور آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌داریم.

ما اعتقاد داریم علی‌رغم پیشرفت‌های مهمی که کشور داشته است برخی مشکلات مزمن را جز با نگاه و مدیریتی تحول‌خواه و جوانگرا نمی‌توان بر طرف ساخت و همچنانکه آقای رئیسی نیز گفته‌اند: بانیان و شرکای وضع موجود نمی توانند تغییر دهنده وضعیت فعلی باشند.

یعنی باید تحولی در گردونه مدیریت کشور پدید آید و محافظه کاران امتیاز طلب و خویشاوندسالاران فرصت طلب، جای خود را به مدیرانی دارای اندیشه‌های نو و جرأت و جسارتی تحول خواهانه بدهند تا بار سنگین مشکلات بیش از این مردم عزیز ایران را نیازارد. 

در این بیانیه آمده است: ما باور داریم که عرصه آموزش و پرورش کشور نیز سال‌هاست که گرفتار مشکلاتی مزمن گشته و موجب شده است که اشتیاق دانش‌آموزان نسبت به تعلیم و تربیت، انگیزه معلمان نسبت به ایفای رسالت پیامبرگونه خویش و رضایت خانواده‌ها از خدمات آموزشی و پرورشی مدارس به حداقل‌ها کاهش یابد.

بر همین اساس و با توجه به آنکه نسخه درمان مشکلات آموزش و پرورش در سند تحول و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیش‌بینی و اعلام شده اما اجرایی نشده است، انتظار داریم آقای رئیسی اولا بر خلاف اغلب رؤسای جمهور پیشین توجهی خاص و فرصت زمانی ویژه‌ای برای آموزش و پرورش در نظر بگیرد و علاوه بر آن با انتخاب وزیری جوانگرا و تحول‌خواه او را در راه تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد حمایت همه جانبه قرار دهد، تا در نتیجه دغدغه‌های معیشتی جامعه فرهیخته معلمان مرتفع شود و منزلت معلمان به جایگاه شایسته هم پیشگی پیامبران ارتقا یابد.                                                         

تشکل‌های فرهنگیان هم با اعتقاد به اینکه حل مشکلات معیشتی معلمان، از فناوری هسته‌ای دشوارتر نیست، آمادگی دارند تا تجربیات و پیشنهادهای تحول خواهانه خویش را در اختیار آقای رئیسی قرار دهند.          

۱ ـ محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی

۲ ـ مسلم میرزاپور دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان

۳ ـ علی کریمی فیروزجایی دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان

۴ ـ حمیدرضا قلیلی فریمانی دبیرکل جمعیت فرهنگیان جوان

۵ ـ حجت الاسلام موسی محمدی، دبیرکل انجمن اسلامی آذربایجان شرقی

۶ ـ سید علی علیزاده دبیرکل انجمن اسلامی فرهنگیان خراسان

۷ ـ رضا معینی دبیرکل انجمن صنفی معلمان خراسان

۸ ـ محمد تقی فخریان دبیرکل جمعیت فرهنگیان انقلابی و ایثارگر خراسان

۹ ـ بهرام افشاری دبیرکل مجمع معلمان جهادی اصفهان 

۱۰ ـ مصطفی درستکار دبیرکل محفل قرآنی فرهنگیان اصفهان

۱۱ ـ حسین اکبری دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان عدالتخواه اصفهان

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x