دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت دست کم ۶ نفر از فعالین اجتماعی – کارگری در تهران

روز سه شنبه شبنم آشوری مديرمسئول و صاحب امتياز نشريه ی آگاهنامه، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان، آرش جوهری، انديشه ی صدری و واله زمانی در تهران بازداشت شدند. گفته می شود اين بازداشت ها توسط وزارت اطلاعات صورت گرفته است. بازداشت شدگان در حوزه مسائل و مطالبات کارگران فعاليت داشته اند

روز سه شنبه شبنم آشوری مدیرمسئول و صاحب امتیاز نشریه ی آگاهنامه، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان، آرش جوهری، اندیشه ی صدری و واله زمانی در تهران بازداشت شدند. گفته می شود این بازداشت ها توسط وزارت اطلاعات صورت گرفته است. بازداشت شدگان در حوزه مسائل و مطالبات کارگران فعالیت داشته اند.

شبنم آشوری، مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه، صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل وی کرده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری خانم آشوری تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

شبنم آشوری، متولد ۱۳۶۶، متاهل، ساکن تهران و مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه است.

نشریه آگاهنامه، دو ماهنامه اجتماعی سیاسی با محوریت مسائل و مطالبات کارگران است.

در همین روز الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان و آرش جوهری، سه فعال اجتماعی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ماموران در حین بازداشت آقای قلی‌وند اقدام به تفتیش منزل و ضبط برخی از وسایل شخصی وی و برادرانش ازجمله تلفن همراه و لپ‌تاپ آنها کردند.

از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این سه نفر نیز تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

بنابر یک گزارش دیگر اندیشه صدری، فعال اجتماعی و دانش آموخته هنر نیز صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

گفته می‌شود بازداشت های امروز توسط ماموران وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

اندیشه صدری، شبنم آشوری، الوار قلی وند، ندا، پیرخضرانیان و آرش جوهری، فعالان اجتماعی هستند که در حوزه مسائل و مطالبات کارگران فعالیت دارند.

همچنین خبر رسیده است واله زمانی، فعال کارگری، نیز صبح روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل وی کرده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این فعال کارگری نیز تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

واله زمانی، فعال کارگری پیش از این نیز سابقه بازداشت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی را دارد.



https://akhbar-rooz.com/?p=49301 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x