چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازداشت نازنین محمدنژاد، فاطمه تمیمی و مریم عامری در اهواز و ماهشهر

نازنین محمدنژاد، فعال دانشجویی سابق، سه‌شنبه شب مورخ ۱۸ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در اهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

نیروهای امنیتی امروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه در تماس با خانواده نازنین از آنها خواسته‌اند تا از اطلاع‌رسانی در خصوص بازداشت وی خودداری کنند. آنان در این تماس مدعی شده‌اند  که طی ۱۰ روز آینده از وضعیت او را به خانواده اش خبر خواهند داد.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

نازنین محمدنژاد، دانشجو و فعال دانشجویی سابق در دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی و ساکن شهر اهواز است.

فاطمه تمیمی، اهل شهر چمران از توابع شهرستان بندر ماهشهر نیز روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری وی نیز اطلاعی در دست نیست.

به گفته یک منبع مطلع خانم تمیمی قصه‌ها، لالایی‌ها و ترانه‌ها به زبان عربی را جهت ثبت تاریخ شفاهی روستا به روستا جمع آوری می‌کرد.

فاطمه تمیمی، شهروند اهل شهر چمران، ۳۹ ساله، متاهل و مادر دو فرزند است.

در خبری دیگر گفته شده است مریم عامری، شهروند اهل اهواز نیز روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

گفته می‌شود بازداشت خانم عامری توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز صورت گرفته است. با این حال تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری وی نیز اطلاعی در دست نیست.

به گفته یک منبع مطلع خانم عامری از دوستان نزدیک فاطمه تمیمی است که همراه با هم قصه‌ها، لالایی‌ها و ترانه‌ها به زبان عربی را جهت ثبت تاریخ شفاهی روستا به روستا جمع آوری می‌کردند.

مریم عامری، شهروند اهل اهواز و مجرد است.

https://akhbar-rooz.com/?p=96823 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرنوش
مهرنوش
3 سال قبل

ممنون از خبررسانیتون. ولی برای من عجیب بود که چرا وضعیت تاهل این زنان نوشته شده؟ اگر جای این دو زن، دو مرد بازداشت شده بودند باز هم راجع به تعداد فرزندانشان و وضعیت تاهلشان می نوشتید؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x