پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت ویدا ربانی در تهران

ویدا ربانی بازداشت شد. بعدازظهر روز یکشنبه خبر بازداشت ویدا ربانی، روزنامه‌نگاری که سابقه همکاری با هفته‌نامه صدا را در کارنامه دارد، منتشر شد. ویدا ربانی، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو حزب اتحاد ملت است. امتداد، ارگان رسانه‌ای حزب اتحاد که خبر بازداشت ربانی را منتشر کرد، در این رابطه نوشت که اطلاعاتی از دلیل بازداشت او در دسترس نیست، اما بنا بر اخبار رسیده او را به اوین منتقل کرده‌اند.

دستگاه قضایی، تا زمان نگارش این گزارش، واکنشی به این بازداشت نشان نداده است. همچنین خانواده او نیز هنوز در مورد نحوه بازداشت و علت آن اطلاع‌رسانی نکرده‌اند. با این حال گفته می‌شود که ربانی از سوی اداره اطلاعات تهران بازداشت شده است.  ویدا ربانی پیش از این، یک‌بار دیگر نیز بازداشت شده ‌بود. دی‌ماه سال گذشته پس از انهدام هواپیمای اوکراینی از سوی پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجمعاتی در تهران و برخی شهرهای دیگر برای همدردی با خانواده قربانیان و در راستای اعتراض به این اقدام برگزار شد. برخی شهروندان نیز جلوی در دانشگاه امیرکبیر و در میادین اصلی شهر به روشن کردن شمع پرداختند. این حرکت جمعی و همچنین تدوین و امضای بیانیه‌هایی که احزاب و برخی افراد در اعتراض به این اتفاق منتشر کردند، موج تازه‌ای از بازداشت‌ها را برانگیخت.

۲۵ دی‌ماه سال گذشته در اثنای همین اتفاقات ویدا ربانی و حسین معصومی، دو عضو حزب اتحاد ملت بازداشت شدند که البته همان روز و پس از ساعاتی آزاد شده‌ بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=94357 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x