جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت یک خبرنگار روس در تهران

یولیا یوزیک
یولیا یوزیک

روزنامه اینترنتی مسکو تایمز به نقل از خانواده و رسانه‌های روسی از بازداشت یولیا یوزیک، خبرنگار روس در ایران به ظن جاسوسی خبر داده است.

به گزارش بی بی سی اولین بار خبر ناپدید شدن خانم یوزیک را دخترش اعلام کرد.

او گفته بود که مادرش در “کشوری دیگر” بازداشت شده و قرار است دادگاه او شنبه ۵ اکتبر برگزار شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که سفیر ایران در مسکو به منظور روشن شدن فوری وضعیت خبرنگار بازداشت شده به وزارت خارجه فراخوانده شده است.

بوریس وویچه‌خووسکی، از همکاران خانم یوزیک در فیسبوک نوشته بود: “یولیا یوزیک با مجازات تا ده سال زندان به اتهام همکاری با سازمان اطلاعات اسرائیل روبروست.”

آقای وویچه خووسکی که همسر سابق یولیا یوزیک است به وبسایت خبری آر‌بی‌سی گفت: “آنها پاسپورت خانم یوزیک را هنگام ورود به تهران گرفته و به او گفته بودند که به هنگام خروج، پاسپورتش را به او پس می‌دهند.”

او همچنین افزوده: “سپاه پاسداران روز گذشته وارد اتاق او در هتل شده و او را به همکاری با سرویس‌های امنیتی اسرائیل متهم کرده است.”

به خانم یوزیک روز گذشته اجازه داده شده تا به مدت یک دقیقه با خانواده‌اش در روسیه صحبت کند. او به خانواده‌اش گفته که “در سلول روی زمین نشسته و قرار است روز شنبه دادگاهش برگزار شود”.

سفارت روسیه در تهران گفته که از بازداشت خانم یوزیک مطلع است و در جریان “اوضاع قرار دارد.”

به گفته آقای وویچه خووسکی، یولیا یوزیک چند سال پیش به عنوان خبرنگار در ایران کار می‌کرد و اخیرا به دعوت فردی ناشناس به ایران بازگشته بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=6576 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x