جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت یک فرانسوی توسط نیروهای امنیتی در استان خراسان رضوی

سعید دهقان، وکیل دادگستری از بازداشت یک شهروند فرانسوی در یکی از شهرهای خراسان رضوی خبر داد. این شهروند اوایل خردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و هم اکنون در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد. پیش از این روزنامه فرانسوی فیگارو نیز از بازداشت یک شهروند ایرانی-فرانسوی و یک شهروند آلمانی در ایران خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به گفته این وکیل دادگستری، یک تبعه کشور فرانسه با نام “بنجامین” اوایل خردادماه ۹۹ در یکی از شهرهای اطراف مشهد بازداشت شده و اکنون در زندان وکیل آباد مشهد بسر می‌برد. به گفته آقای دهقان، وکلای مدافع این شهروند تاکنون اجازه دسترسی و مطالعه پرونده او را نداشته‌اند.

وزارت خارجه فرانسه نیز گزارش‌های مربوط به بازداشت یک شهروند این کشور در ایران را تایید کرده است.

سعید دهقان وکیل دادگستری همچنین در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “اخبار منتشر شده به استناد خبری که روزنامه فیگارو در فرانسه آن را انتشار داده بود با برداشت رایج از کلمه Drone به عنوان پهباد صورت گرفته است در حالی که این فرد به عنوان یک توریست یک «هلی‌کم» معمولی جهت عکاسی به همراه داشته است. استفاده از این کلمه توسط روزنامه فیگارو باعث این برداشت غلط توسط برخی رسانه ها شده است. همچنین در گزارش این روزنامه این شهروند به عنوان یک شهروند فرانسوی-ایرانی عنوان شده در صورتی که بنجامین یک شهروند فرانسوی است”.

وی همچنین با اشاره به پیگیری های مکرر توسط وکلا جهت مطالعه پرونده این شهروند فرانسوی افزود: “با وجود ابهامات و تناقضات در اتهامات او، تاکنون اجازه دسترسی به پرونده وی داده نشده و در کنار نگرانی خانواده از وضعیت او در زندان وکیل آباد مشهد عدم دسترسی به پرونده توسط وکلا یک فاجعه است”.

در سه ماهه اخیر، وکلای این شهروند فرانسوی ۳ بار موفق به ملاقات با وی شده اند. همچنین بنجامین طی این مدت ۳ بار با خانواده خود تماس تلفنی داشته و در این مدت یک بار با کنسول فرانسه نیز در زندان وکیل آباد مشهد ملاقات کرده است.

پیشتر نیز در تاریخ ۱ اسفندماه، روزنامه فرانسوی فیگارو از بازداشت یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-فرانسوی و یک شهروند آلمانی در ایران خبر داده و افزوده بود که شهروند تبعه کشور فرانسه هنگام استفاده از یک پهپاد کوچک در بیابانهای ایران بازداشت شده است.

در گزارش فیگارو به هویت این دو فرد اشاره ای نشده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=105139 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x