جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت ۴۰۲ نفر در ترکیه به اتهام انتشار مطالب در باره بحران کرونا

بنا بر خبر منتشره از سوی کانون نویسندگان ایران بیش از ۴۰۰ تن از شهروندان ترکیه به اتهام انتشار مطالب «بی‌پایه و تحریک‌آمیز» در باره بحران کرونا در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌اند این خبر را روز دوشنبه هشتم اردیبهشت وزارت کشور ترکیه اعلام کرد.

دولت‌ها در اکثر کشورها با سوء‌استفاده از شرایط ویژه‌ی ناشی از بحران کرونا ،هر دسته به طریقی، به تحدید آزادی بیان پرداخته‌اند. در کشورهای با حکومت مستبد روزی نیست که فعالان شبکه‌های اجتماعی یا خبرنگاران به سبب اطلاع‌رسانی در باره‌ی ویروس کرونا و آثار اجتماعی آن و افشای دروغ‌های صاحبان قدرت بازداشت نشوند یا مورد تهدید قرار نگیرند.

بر اساس اطلاعیه وزارت کشور ترکیه بازداشت‌شدگان در مطالب خود از جمله مقامات ترکیه را به دروغ‌گویی درباره‌ی شمار قربانیان ویروس کرونا متهم کرده و برخی دیگر نیز نوشته‌اند که برخلاف آن‌چه دولت اعلام کرده، حکومت نظامی بیشتر از چهار روز به طول خواهد انجامید. این اطلاعیه می‌گوید:«طی ۴۲ روز گذشته شش هزار و ۳۶۲ حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی تحلیل محتوا شده که در این میان اتهاماتی متوجه ۸۵۵ نفر است. همچنین ۴۰۲ نفر بازداشت شده‌اند».

آمار مورد اشاره جدای از ۴۱۰ نفری است که حدود یک ماه قبل خبرگزاری فرانسه از بازداشت‌شان در ترکیه به همین اتهام خبر داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=27551 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x