شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان بار دیگر در چند شهر ایران تجمع کردند

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در ادامه تجمع‌های هفته‌های اخیر، روز یکشنبه، ۵ اردیبهشت، در تهران و دیگر شهرها تجمع کردند.

این تجمع‌ها در اردبیل، اراک، تهران، اصفهان، کرج، قزوین، بروجرد، کرمانشاه، بروجرد و شوش برگزار شدند.

خواسته اصلی بازنشستگان مستمری‌بگیر از سازمان تأمین اجتماعی، برخورداری از مستمری متناسب با سطح متوسط هزینه‌های زندگی خانوار ۴ نفره شهری و اصلاح مستمری‌ها در سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان پایه حقوق و سبد معیشت است.

آزادی اسماعیل گرامی از فعالین بازنشستگان که به دلیل فعالیت های خود توسط حکومت بازداشت شده است از دیگر خواست های تجمع کنندگان است.

گزارشی از تجمع امروز بازنشستگان در کرج

کانال تلگرامی اتحادیه ی آزاد ایران، گزارشی از تجمع بازنشستگان در کرج به نقل از یکی از شرکت کنندگان در این تجمع منتشر کرده است:

ساعت۱۰ و نیم در مقابل اداره کل تامین اجتماعی کرج تجمع کردیم و نیروهای امنیتی از هفته قبل به مراتب خیلی بیشتر بودند و فیلمبردارهای نیروی انتظامی همه در حال فیلمبرداری بودند. تجمع کنندگان با شعارهای رادیکالتر و پرشورتر از همیشه شروع به شعار دادن کردند.
”کارگر زندانی آزاد باید گردد”
“ زن و بچه گرسنه صبر حالیش نمیشه /دولت سرمایه دار حرف حالیش نمیشه”
“اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”
“درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید”
“تورم گرانی بلای جان مردم”

تجمع کنندگان در حالیکه با تمام‌قدرت شعار میدادند یک جوان در حال فیلم گرفتن از تجمع بود که با دخالت نیروی انتظامی برای دستگیری جوان یکی از بازنشستگان اعتراض کرده و مانع از دستگیریش شد و اعلام کرد زندگی این جوانان به زندگی ما بسته است و این جوانان فرزندان ما هستند و بلاخره مانع از دستگیری جوان شدند و یکی از نیروهای انتظامی در حین صحبت کردن با بازنشستگان اعلام‌ همدردی کرده و خلاصه کسی را دستگیر نکردند و خانمی هم خارج از تجمع در حال فیلم گرفتن از تجمع بوده که گوشی را از او‌ گرفته و فیلم را پاک کردند و گوشی رو به او تحویل دادند.

در حال شعار دادن بازنشسته ها تعدادی از مسئولین تأمین اجتماعی که با نیروهای امتیتی بودند با پوزخند به تجمع کننده ها برخورد می کردند. یکی از بازنشسته ها خیلی سریع در مقابل این نیروها ایستاده و اعلام کرد شما با حقوق سیصد میلیون میرید خیار و گوجه ده تومانی میخرید و ما با دستمزد دو میلیونی میخریم که مورد تشویق دیگر بازنشسته ها قرار گرفت. این فرد بازنشسته داد زد و گفت من گرسنه هستم و از کسی هم نمیترسم فیلمم رو بگیر ترسی ندارم و تا زمانی که حقمون رو نگیریم از پای نمینشینیم. بازنشستگان ‌با صدای رسا شعار را تکرار کردند و اعلام کردند حق ما فقط کف خیابان بدست میاد.

در حالیکه مسئولین رده بالای تامین اجتماعی با بازنشسته ها حرف میزدند اعلام کردند شعارهای شما سیاسی است چرا صحبت از شستا نمیکنید. در پاسخ بازنشسته ها اعلام کردند این مسئله را باید واحد حقوقی کارگران تامین اجتماعی دنبال کنند و حق کارگرانی که خورده شده رو باید بگیرند ما شعارهای خودمون رو کف خیابان داریم میدیم و ما و دوستان ما مثل اقای گرامی همین شعارها رو داده که حالا دستگیرش کردید و اتهام اقدام علیه امنیت ملی رو به ماها نسبت میدید. یکی از بازنشسته اعلام کرد که ما برعلیه امنیت سرمایه اینجا جمع شدیم و شما موظف هستید امنیت کار را به عهده بگیرید ماهایی که وضعیت خودمون و مردم زحمتکش و فرودست جامعه رو فریاد میزنیم‌ شما ما رو تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و زندانی میکنید جرم ما اقدام علیه منافع سرمایه است چون سرمایه است که این فلاکت رو برای ما بوجود آورده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=111243 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x