جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازگشت سپیده فرهان, محمود بهشتی لنگرودی و محمد نجفی به زندان

با پایان مرخصی؛ سپیده فرهان به زندان اوین بازگشت

سپیده فرهان، فعال مدنی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶، روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت با پایان مدت مرخصی به زندان اوین بازگشت. خانم فرهان در تاریخ ۱۸ فروردین به مرخصی اعزام شد.

روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ سپیده فرهان، فعال مدنی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶، با پایان مدت مرخصی به زندان اوین بازگشت.

سپیده فرهان، روز دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹ از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

پیشتر علیرغم تعیین و تودیع قرار وثیقه در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۸ تا زمان اعزام به مرخصی از اعزام او به مرخصی جلوگیری شد.

سپیده فرهان در تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۹۶ در جریان اعتراضات سراسری دیماه بازداشت و پس از حدود یک ماه و نیم با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

محمود بهشتی لنگرودی به زندان اوین بازگردانده شد

امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت، محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی و سخنگوی کانون صنفی معلمان در پی عدم موافقت مسئولان با آزادی مشروط وی، به زندان اوین بازگردانده شد. وی پیشتر به دنبال شیوع ویروس کرونا در زندان‌های کشور، به مرخصی اعزام شده بود.

به گزارش کانال صنفی معلمان ایران، امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی و سخنگوی کانون صنفی معلمان در پی عدم موافقت مسئولان با تائید آزادی مشروط وی، به زندان اوین بازگردانده شد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته طی یک تماس تلفنی از سوی دادیاری زندان اوین، از وی خواسته شد بود که حداکثر ظرف ۲۴ ساعت خودش را به زندان اوین معرفی کند.

لازم به ذکر است، آقای لنگرودی در حالی به زندان اوین بازگردانده شد که در دوران مرخصی طی مراجعاتی که به دادیاری این زندان داشت به وی اعلام شده بود؛ مشمول بخشنامه جهت اعطای آزادی مشروط خواهد شد و نیازی به بازگشت وی به زندان نیست، اما شعبه دادیاری دادسرای امنیت اعلام کرده که اجرای بخشنامه به عهده اجرای احکام بوده و اجرای احکام هنوز جواب نهایی را ابلاغ نکرده است.

وی پیشتر در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۹۸، در پی شیوع ویروس کرونا در زندان‌های کشور به مرخصی اعزام شده بود.

محمود بهشتی لنگرودی در سال ۸۹ از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و به موجب حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. در سال ۹۴ نیز بازداشت شد و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب وی را به ۵ سال حبس محکوم کرد. پس از تجمیع این احکام توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم آقای بهشتی لنگرودی به ۵ سال حبس قابل اجرا تبدیل شده است.

این فعال صنفی معلمان پیش از این نیز یک بار در ۲۴ تیرماه سال جاری و بار دیگر در تاریخ یکم بهمن ماه به مرخصی اعزام شده و با پایان دوران مرخصی به زندان اوین بازگشته بود.

با پایان مرخصی؛ محمد نجفی، وکیل دادگستری به زندان اراک بازگشت

محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که در تاریخ ۱۲ فروردین از زندان به مرخصی اعزام شد، روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت با پایان مدت مرخصی به زندان اراک بازگشت.

این وکیل دادگستری پیشتر در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ از زندان اراک به مرخصی اعزام شد.

محمد نجفی بهمن ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی شهمیرزادی به جهت ایراد سخنرانی در مراسمی در منزل گوهر عشقی (مادر وبلاگ نویس جان باخته ستار بهشتی) در سال ۹۵ به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

این وکیل دادگستری همچنین در پرونده‌ای دیگر که در خصوص اتهام “توهین به رهبری” توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اراک به ۳ سال حبس تعزیری و در خصوص اتهام “نشر اکاذیب” توسط دادگاه کیفری اراک به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، از اعتراض به رای دادگاه و یا تسلیم به رای خودداری کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=30011 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x