جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازیهای المپیک توکیو درتونل بلاتکلیفی، یک زن دشمن سرسخت قهرمانی لیورپول!

المپیک توکیو

نازک بین: بیزنس استاندارد در مطلبی با عنوان “ابرهای تردید بر بالای المپیک ۲۰۲۰ توکیو”، به بررسی وضعیت و بلاتکلیفی این رویداد مهم ورزشی جهان پرداخت.

در این گزارش آمده است: در اثر ترس از ویروس کرونا، رویدادهای ورزشی در سراسر جهان لغو یا به تعویق افتاده است. این امر در آماده سازی بسیاری از ورزشکارانی که می خواهند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو رقابت کنند، تأثیر گذاشته است. به نظر می رسد سرنوشت بازی های المپیک توکیو در شرایطی  است که بسیاری از ورزشکاران به صورت علنی از کمیته بین المللی المپیک (IOC) انتقاد می کنند. کاترینا استفانیدی، قهرمان یونانی المپیک یونان در این باره عنوان می کند: ” IOC از ما می خواهد که هر روز سلامت خود را به خطر بیندازیم، سلامتی خانواده و بهداشت عمومی را و ورزش کردن را هم ادامه دهیم؟ ”

با این حال، توماس باخ رئیس IOC در روز چهارشنبه تأکید کرد که تصمیم گیری در مورد سرنوشت بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در میان همه درگیری های کرونا ویروس هنوز زود است. به نقل از سایت دالماپورتال، مشعل بازی‌های المپیک توکیو وارد ژاپن شده، ولی همچنان تردیدها نسبت به برگزاری یا تعویق بزرگترین رویداد ورزشی جهان در ژاپن وجود دارد. توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در جدیدترین موضع خود در قبال برگزاری المپیک توکیو گفت: ما نسبت به برگزاری بازی‌های المپیک سناریوهای مختلفی را بررسی می‌کنیم که لغو این بازی‌ها در میان آن نیست. مصمم هستیم با موفقیت المپیک برگزار شود. هنوز خیلی زود است که تصمیم گیری شود. 

وی افزود: تا بازی‌های المپیک چهار ماه و نیم زمان است و رویدادهایی که تا الان کنسل شدند و درباره آن تصمیم گرفته شده از نظر زمانی خیلی زودتر از المپیک بودند.او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اوضاع الان به گونه‌ای است که نمی‌دانیم فردا چه می‌شود، چه تحولی صورت خواهد گرفت چه برسد به یک ماه آینده و یا چهار و ماه نیم آینده که المپیک برگزار می‌شود. تمام اعضای کمیته‌های بین المللی تاکید کردند دنیا در این زمان سخت به یک سمبل امیدواری نیاز دارد. ما الان در تونلی هستیم که همه چی نامشخص است فقط امیدواریم آخر این تونل مشعل المپیک را ببینیم که در ژاپن است و بازیهای المپیک برگزار می شود.

باخ ادامه داد: من روز چهارشنبه با بیش از ۲۰۰ ورزشکار به صورت تلفنی صحبت کردم. نمی توانم وانمود کنم جواب همه سوالات ورزشکاران را می‌دانم. من درک می‌کنم برای ورزشکار هیچ چیز بدتر از این نیست که ندانند آینده چطور است. من به ورزشکاران هم گفتم ما نیز مثل شما نمی‌دانیم چه می شود. امیدوارم این شرایط منحصر به فرد با خوبی و راه حل به پایان برسد.

همچنین در ارتباط با المپیک ۲۰۲۰دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز مدعی شد شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز تصمیمی برای تعویق بازیهای المپیک ۲۰۲۰ نگرفته است. ترامپ در کنفرانس خبری اظهار داشت: ما صحبت هایی درباره تعویق المپیک داشتیم. تعویق المپیک تصمیم بزرگی برای آبه است. ما نمی دانیم تصمیم او چیست اما با این تصمیم زندگی خواهیم کرد. وی افزود: شرایط بسیار سختی است. ژاپن کارهای باورنکردنی انجام داده و ورزشگاه های خوبی ساخته است.

رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: شما ورزشگاه های زیادی را از المپیک ها دیده اید که بعد از سالها از بین می روند، ژاپن ۵ برابر هزینه کرده به خاطر همین مخالف تعویق هستند. آبه به ما گفت نمی داند چه تصمیمی بگیرد. شیوع ویروس کرونا مسابقات مختلف کسب سهمیه را لغو کرده و یا به تعویق انداخته است. با این شرایط کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری بازیها اصرار به برگزاری مسابقات در تاریخ تعیین شده دارند.

دشمن شماره یک قهرمانی لیورپول یک زن است!

Karren Brady کارن بردی یکی از مالکین باشگاه وستهام در روزهای اخیر با اظهارات خود درباره سرنوشت فصل جاری لیگ برتر انگلیس به دشمن شماره یک لیورپول و هوادارانش تبدیل شده است.

به گزارش “ورزش سه”، درحالیکه فصل جاری لیگ برتر انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا تا تاریخ ۱۵ فروردین به حالت تعلیق درآمده ولی آینده این فصل همچنان در هاله‌ای از ابهام قراردارد و معلوم نیست بعد از این تاریخ هم امکان برگزاری ادامه رقابت ها وجود داشته باشد، لیورپولی‌ها معتقدند با توجه به فاصله بسیار زیادشان با رقبای خود در جدول لیگ برتر، در صورت تعطیلی این لیگ، جام قهرمانی حق آنها خواهد بود. ولی این ادعای لیورپولی‌ها در روزهای اخیر با یک مخالف جدی مواجه بوده: کارن بردی، زنی که یکی از مالکین باشگاه وستهام است.

 بعد از آنکه ویروس کرونا به بریتانیا رسید و جان یازده نفر را گرفت دولت این کشور اعلام کرد در تلاش برای مقابله با شیوع این ویروس، رقابتهای ورزشی را تعطیل می‌کند. لیگ برتر ابتدا تصمیم گرفت مسابقات را پشت درهای بسته برگزار کند ولی بعد از آنکه اعلام شد میکل آرتتا سرمربی آرسنال و کالوم هادسون اودوی بازیکن چلسی ویروس کرونا گرفته‌اند مجبور شد با تعویق مسابقات تا ۱۵ فروردین موافقت کند. بعد از آن برندن راجرز اعلام کرد سه نفر از بازیکنان لستر هم علائم کرونا داشته‌اند و اورتون هم خبر داد که بعد از علائمی که در یکی از بازیکنانش مشاهده کرده کل تیم را قرنطینه خانگی کرده است.

 با این شرایط به نظر می‌رسد تعلیق لیگ برتر بعد از ۱۵ فروردین هم تمدید خواهد شد. در این شرایط لیورپولی‌ها می‌گویند شکی نیست که در صورت تعطیلی لیگ جام قهرمانی باید به آنها تعلق بگیرد و ندادن جام قهرمانی به صدرنشینی که با تیم دوم جدول ۲۵ امتیاز فاصله دارد خیلی غیرمنطقی خواهد بود. اما خانم بردی از همان آغاز به مخالفت با لیورپولی‌ها برخاسته و مدعی شد لیگ برتر باید به کلی تعطیل شده و هیچ تیمی به عنوان قهرمان لیگ معرفی نشود. این یعنی دود شدن امیدهای لیورپولی‌ها برای فتح اولین جام خود در لیگ انگلیس بعد از سی سال.

خانم بردی در ستون خود در روزنامه سان نوشت: “در این شکی نیست که ممکن است همه مسابقات فوتبال انگلیس در همه سطوح و حتی لیگ برتر به کلی تعطیل شود. در این شرایط هیچ قهرمانی نباید برای این فصل اعلام شود چون بازیکنان و تیمهای دیگر اگر می‌توانستند بازی کنند ممکن بود نتایج دیگری رقم بخورد و این که بازی‌ها لغو شده تقصیر تیمهای دیگر و بازیکنان‌شان نیست. البته اگر رقابتهای اروپایی متوقف شود شاید در تابستان بشود لیگ برتر را ادامه داد ولی این اگر، اگر بزرگی است. اگر لیگ برتر ادامه پیدا نکند، منصفانه‌ترین و منطقی‌ترین راه‌حل این است که کل فصل همین طور رها شود بدون اینکه قهرمانی اعلام شود. چه کسی می‌داند که اگر بازی‌ها انجام می‌شد کدام تیمها سهمیه اروپا می‌گرفتند یا سقوط می‌‌کردند. البته این ضربه بزرگی برای لیورپول است که می‌خواهد بعد از سی سال اولین قهرمانی‌اش را تجربه کند”.

فرار از قرنطینه بخاطر عشق!

لوکا یوویچ دستور رئال مادرید بر قرنطینه بودن را نادیده گرفت و به صربستان سفر کرد. به نقل از آس، لوکا یوویچ به دستور باشگاه رئال مادرید در قرنطینه به سر می‌برد. این اتفاق پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای تری تامکنیس، بازیکن بسکتبال این تیم رخ داد. با این حال مهاجم صربستانی ترجیح داد از قرنطینه فرار و به کشورش سفر کند. این رفتار بازیکن رئال مادرید با انتقاد زیادی همراه شد. 

آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان از از یوویچ و دیگر بازیکنان لژیونر کشورش انتقاد کرد و گفت: ما الگوی‌های منفی از ستاره های فوتبالمان داریم که میلیون ها یورو  دستمزد دریافت می‌کنند اما قرنطینه اجباری را ترک می‌کنند و در خانه نمی‌مانند. برنابیچ و دیگر رهبران صربستان از شهروندان خواستند بازگشت خود را به کشور لغو کنند تا باعث کاهش شیوع ویروس شوند. با این حال بیش از ۴۵۰۰۰ نفر به کشور بازگشتند و خیلی از آن ها در قرنطینه نماندند. یوویچ به جای قرنطینه کردن خود برای تفریح به بلگراد برگشته است. روزنامه اینفورمر به شدت از رفتار بازیکن مادرید انتقاد کرد و نوشت: لوکا کار خیلی احمقانه‌ای انجام داد. او از قرنطینه‌ای که باشگاه دستور داده بود خارج شد و باوجود تمام هشدارها به صربستان بازگشت. به نوشته نشریه صربستانی یوویچ برای تولد نامزدش به بلگراد سفر کرده است. وی جان اش را فدای عشق کرده است.

یواخیم لوو: کرونا آتشی است برای همه جهان

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان ویروس کرونا را هشداری جدی برای همه جهان دانست و از مردم خواست تا برای کنترل و ریشه کن شدن ویروس با هم همکاری داشته باشند.

به نقل از اسکای اسپورت، آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که شمار مبتلایان به کرونا در آن به شکل نگران کننده‌ای در حال افزایش است. آلمان بعد از چین، ایتالیا، ایران و اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ را در جهان دارد.

یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان گفت: جهان به خاطر کرونا شبیه به آتش سوزی گسترده و فراگیر شده که دامنه آن هر لحظه در حال افزایش است. زمین الان از خودش در برابر کسانی که فکر می‌کنند در هر حالتی می توانند دست به هر کار بزنند و هر کوچک بزرگی را می توانند انجام دهند مقاومت نشان می دهد.

او ادامه داد: برای بسیاری دیگر درد کشیدن دیگر انسان ها اهمیتی ندارد. همه دیدید که در استرالیا چه آتش سوزی راه افتاد و در آفریقا هم ویروس ابولا جه بالایی سر مردم آورد اما به نظر می رسد که بسیاری به این حوادث اهمیتی نمی‌دهند چر که مدتها است که دیگر درد کشیدن مردم برای بسیاری اهمیتی ندارد. الان با یک ویروسی مواجه هستیم که همه جهان را درگیر کرده است. همه ترس ابتلای خود، خانواده و دوستان‌شان را دارند. تا الان شاهد چنین بحرانی با این حجم نبوده ایم. این شرایط باید باعث شود تا در توزیع عادلانه ثروت فکر شود و مردم همدردی بیشتری از خود نشان دهند.

سرمربی ژرمن ها در پایان گفت: چند هفته پیش حضور در یورو ۲۰۲۰ را در سر داشتیم اما الان همه چیز به خاطر کرونا تغییر کرده است. اولویت ها و توجه این روزها متوجه کرونا است و امیدوار هستیم که با همکاری هم این ویروس از بین رود.

کرونا ۴ هزار میلیون یورو به لیگ‌های اروپایی خسارت می‌زند

به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، تعطیلی حداقل سه هفته‌ای ۵ لیگ بزرگ فوتبال اروپا شامل سری A، لالیگا، لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگا و لوشامپیونه مجموعاً‌ به آنها معادل ۴ هزار میلیون یورو رسانده ضرر مالی می‌رساند.

مؤسسه مشاور و مطالعاتی KPMG آثار تعلیق مسابقات ورزشی در قاره اروپا در ۵ لیگ بزرگ این قاره را در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش درآمدهای حاصل از فروش بلیت، اسپانسر و … بررسی کرده است که در آن مشخص شده است لیگ برتر انگلیس با ضرری معادل یک هزار و ۲۵۰ میلیون یورو بیشتر از همه متحمل خسارت مالی می‌شود. لالیگای اسپانیا با یک هزار میلیون یورو ضرر مالی در جایگاه دوم قرار دارد. سری A، بوندس لیگا و لوشامپیونه هم در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

عمده خسارت وارده به لیگ‌‌های فوتبال اروپا از محل از دست دادن درآمدهای حاصل از فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌ها است و در این میان هم تیم‌هایی که طرفداران بیشتری دارند مانند رئال مادرید و منچستریونایتد بیش از همه از این بابت متحمل ضرر می‌شوند.

با وجود خوشبین‌ بودن اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به بازگشت لیگ‌های اروپایی به روال قبل، با توجه به رشد فزاینده شیوع کرونا در قاره سبز مشخص نیست که امکان از سرگیری رقابت‌ها در موعد اعلام شده وجود داشته باشد که در این صورت باید انتظار در نظر گرفته شدن معیارهای جدیدی مانند کاهش حقوق بازیکنان را برای جلوگیری از وارد آمد ضربات مالی بیشتر به تیم‌ها داشت. در بوندس‌لیگا زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش حقوق بازیکنان شنیده می‌شود اما اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال جهان (فیف‌پرو) این موضوع را رد کرده است.

با اعلام مکس ابرل، مدیر ورزشی  بوروسیا مونشن گلادباخ، این باشگاه به اولین تیم در آلمان تبدیل شد که بازیکنان و کادر فنی‌اش برای جبران کاهش درآمد باشگاه به دلیل تعطیلی مسابقات، بخشی از دستمزد خود را بخشیدند.

 بوندس‌لیگا حداقل تا تاریخ ۲ آوریل به تعویق افتاده‌ و  احتمال دارد این وقفه طولانی‌تر شود. آلمان تا الان ۱۱ هزار مورد مبتلا و ۲۰ مرگ ناشی از ویروس کرونا گزارش کرده است. روز گذشته هم خبر از کمک ۲٫۵ میلیون یورویی تیم ملی آلمان جهت مبارزه با کرونا رسیده بود اما گلادباخ اولین باشگاهی است که دست به چنین اقدامی می‌زند؛ روندی که اگر این تعطیلی به درازا بیانجامد، احتمالا به سایر باشگاه‌ها هم سرایت خواهد کرد. ابرل در این خصوص گفت: خیلی به این افراد افتخار می‌کنم. این پیام صریحی بود؛  ما در خوب و بد روزگار به خاطر بوروسیا کنار هم می‌مانیم. این افراد می‌خواستند برای باشگاه  و هواداران که همیشه از آن‌ها حمایت کرده‌اند، کاری انجام دهند. کادرفنی و عوامل باشگاه هم درست مثل مدیران ما این ایده را عملی می‌کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=23534 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x