پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بالاترین تعداد مرگ بر اثر کرونا در ایران در یک شبانه روز ثبت شد

روز شنبه اعلام شد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ نفر در اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌اند. این بیشترین تعداد مرگ ناشی از کرونا در یک شبانه روز در ایران است. با پايان تعطيلات نوروزی مسئولان وزارت بهداشت از ترافيک شديد تهران ابراز نگرانی کردند

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌اند. این بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در یک شبانه روز در ایران است.

به این ترتیب بر اساس آمار رسمی مجموع مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۳ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

جهانپور همچنین از ابتلای ۲ هزار و ۵۶۰ مورد جدید خبر داد. به این ترتیب بر اساس آمار وزارت بهداشت تا کنون ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ۴ هزار و ۱۰۳ مبتلا نیز در مرحله شدید بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت که تا کنون ۱۹ هزار و ۷۳۶ مبتلا بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

نگرانی از وضعیت تهران

همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت وضعیت ترافیک امروز تهران نگران کننده است چراکه هر یک از این خودروها می توانند ویروس کرونا را به محل کار و خانه منتقل کنند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در استان‌هایی که زودتر شیوع کرونا شروع شده و معمولا استان‌های پرخطر بودند روند رو به نزول است و تعداد بشتری از استان‌ها این روند را دارند اما متاسفانه برخی استان‌ها از نظر تعداد موارد و مرگ و میر روند صعودی نسبی دارند استان‌هایی هستند که ویروس کرونا دیرتر وارد شده است.

وی گفت: بابت وضعیت تهران نگران هستیم. تهران نقش کلیدی ارتباطی با سایر استان‌ها دارد و هرگونه وجود ویروس در حد حتی متوسط باعث انتشار آن به شهرهای دیگر می‌شود، به خصوص شهرهای اطراف تهران که تبادل زیادی از نظر اشتغال با آن دارند.

وی ادامه داد: همان طور که رئیس جمهوری گفته است، روند کرونا در اکثر استان‌ها نزولی است اما به معنی مدیریت بیماری است نه سرکوب بیماری و هنوز نگران هستیم.

حریرچی افزود: سطح ترافیک امروز در تهران نگران کننده بود. در برخی بزرگراه‌ها خودروها ایستاده بودند و هر کدام می توانند ویروس را به خانه یا محل کار ببرند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به شکل هوشمند ادامه می‌یابد

حسن روحانی با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، گفت: موفقیت‌های خوبی در مرحله اول و دوم این طرح داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

روحانی روز شنبه در این جلسه با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

روحانی با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده‌ و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

روحانی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محیط کار و بیرون از خانه با رعایت این پروتکل‌ها می‌توانند درصد بالایی اطمینان خاطر داشته باشند که از سلامتی برخوردار خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه باید اطمینان حاصل کنیم که از چه زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با سلامت کامل به مراکز آموزشی مراجعه کنند، تصریح کرد: رؤسای کمیته‌ها باید با روش‌های دقیق، مطالعات و ارزیابی‌های لازم را انجام بدهند تا بر اساس آن ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

روحانی با بیان اینکه باید در نظر داشته باشیم که اگر کرونا برای مدتی باقی بماند باید آن را به گونه‌ای مدیریت کنیم که زندگی مردم با مشکل توأم نباشد، خاطرنشان کرد: نباید بدون مطالعه و دقت نظر تصمیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم اولویت اول است، ابراز داشت: در کنار اولویت سلامت زندگی، معیشت، کسب و کارهای کوچک و طبقه ضعیف و آینده فرزندان‌مان نیز اهمیت دارد از این نظر باید بدانیم در روز پایان تشکیل محدودیت‌ها مردم نباید نگرانی از سلامت خود و فرزندان‌شان داشته باشند و ما باید نگرانی آنها را تا اندازه زیادی کاهش بدهیم.

روحانی افزود: باید بدانیم صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهیم کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند و این بدان معنا است که هم باید سلامت مردم را حفظ کنیم و هم معیشت و وضعیت اقتصادی آنان را تامین کنیم.

آمار کرونا

https://akhbar-rooz.com/?p=25002 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x