سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانوان لیون فاتح لیگ قهرمانان اروپا؛ لواندوفسکی و فلیک بهترین های آلمان

نازک بین: در ورزشگاه آنوئتا اسپانیا محل دیدارهای خانگی تیم رئال سوسیداد، فینال لیگ قهرمانان اروپای زنان میان دو تیم لیون و ولفسبورگ برگزار شد؛ لیونی‌ها که پرافتخارترین تیم این تورنمنت هستند و توانسته بودند تا پیش از این مسابقه، ۶ بار جام قهرمانی را به خانه ببرند، در تاریخ سه بار در مرحله فینال مقابل ولفسبورگ قرار گرفته بودند دو پیروزی سهم این تیم فرانسوی و یک پیروزی سهم آلمانی‌ها بود. در نیمه نخست لیونی‌ها موفق شدند گام بلندی برای رسیدن به هفتمین قهرمانی بردارند و با پیروزی دو گله به رختکن روند؛ با شروع نیمه دوم خیلی زود ولفسبورگ به گل اول خود رسید اما در ادامه بازی و در واپسین دقایق لیون گل سوم را هم وارد دروازه این رقیب آلمانی کرد تا برای هفتمین بار جشن قهرمانی خود را به پا کند و رکورد ویژه خود را دست نیافتنی کند. این پنجمین قهرمانی متوالی لیون بود که با برتری مقابل ولفسبورگ به دست آمد؛ لیونی‌ها تاکنون ۹ بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند که ۷ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی نصیب آن‌ها شده است. سوی مقابل هم ولفسبورگ به سومین نایب قهرمانی خود رسید و آن‌ها دو بار در فینال توانسته‌اند جشن پیروزی و قهرمانی را به پا کنند.

فوتبال زنان در لیگ قهرمانان اروپا از سال ۲۰۰۲ در حال برگزاری است و در نخستین دوره این مسابقات تیم فرانکفورت قهرمان شد. از مجموع ۱۹ دوره، ۷ قهرمانی به لیون رسیده و ۹ قهرمانی نصیب نمایندگان آلمان شده است. دو بار تیم  اومئو ، که در شمال سوئد واقع است و بازیکنانی مثل مارتای برزیلی را در اختیار داشت، به مقام قهرمانی رسیده  و جام قهرمانی سال ۲۰۰۷ هم به آرسنال انگلیس رسید.

 رییس جمهور آرژانتین خواهان بازگشت مسی به وطنش شد

به نقل از  کلارین، لیونل مسی می‌خواهد در این تابستان بارسلونا را ترک کند و تیم‌هایی همچون منچسترسیتی و پاری‌سن ژرمن خواهان ستاره آرژانتینی هستند. در چنین شرایطی هواداران نیوولز اولد بویز پنج شنبه به خیاباهای شهر روساریو رفتند و از کاپیتان بارسا در خواست کردند برای تیم زادگاه خود بازی کند. آلبرتو فرناندس، رییس جمهور آرژانتینی هم چنین درخواست مشابهی از مسی داشت. او گفت: تو در قلب همه ما هستی و هرگز نتوانستیم بازیت را در سرزمینمان تماشا کنیم. این لذت را با به پایان رساندن فوتبال خود در نیولوز اولد بویز به ما بده. فرناندس در پایان اظهار کرد: اگر مسی در بارسلونا فوتبال خود را به پایان نرساند باید این کار را در تیم نیوولز اولد بویز انجام دهد. همانطور که دوست دارم مارچلو بیلسا روزی به نیوولز برگردد.

ورود دولت فرانسه به مثبت شدن تست کرونای تیم‌ها در تور دو فرانس

دولت فرانسه به ماجرای گرفتن تست کرونا از تیم‌ها در تور دوچرخه سواری تور دو فرانس ورود کرده و قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در نظر گرفته است. به نقل از cycling news، تور دوچرخه سواری فرانسه (تور دو فرانس) که معتبرترین تور دوچرخه سواری جهان است با وجود تمام نگرانی‌ها از لحاظ شیوع ویروس کرونا از روز گذشته آغاز شده است. ابتدا اتحادیه جهانی دوچرخه سواری قوانین سخت گیرانه‌ای را در ارتباط با مثبت شدن تست کرونا دوچرخه سواران و دیگر اعضای تیم‌ها در نظر گرفته بود که منجر به اخراج تیم‌ها از تور می‌شد اما بعدا تصمیم گرفت در صورتی که اگر از کامندان تیم‌ها دو نفر تست‌شان در طول هفت روز مثبت شد، تیم مربوطه به کارش در تور ادامه دهد و تنها کارمندان باید تور را ترک کنند. اما اکنون دولت فرانسه نیز به این مساله ورود کرده و تصمیم گرفته سخت‌گیرانه‌تر عمل کند. به این ترتیب اگر از اعضای تیمی چه رکابزن و چه کارمند دو نفر در طول هفت روز تست‌شان مثبت شد آن تیم باید تور را ترک کند. قرار است در ۷ و ۱۴ سپتامبر (۱۷ و ۲۴ شهریور) نیز از رکابزنان و کارمندان تیم‌ها تست کرونا گرفته شود.همه تیم‌ها هم موظف هستند هر روز پرسش‌نامه سلامت را پر کنند.

قطعی شدن حضور تماشاگران در لیگ قهرمانان آسیا

طبق اعلام AFC و فدراسیون فوتبال قطر در ادامه لیگ قهرمانان آسیا اجازه حضور تماشاگران در ورزشگاه ها داده خواهد شد.به گزارش از ایسنا، لیگ قهرمانان آسیا به خاطر ویروس کرونا بعد از برگزاری هفته دوم تعطیل شد.قرار است که ادامه لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی قطر برگزار شد. قطر خود را آماده میزبانی خوب از لیگ قهرمانان آسیا می کند.کمیته برگزاری بازی ها اعلام کرد که برای هر تیم دو اتوبوس که کاملا ضد عفونی خواهند شد در نظر گرفته شده است.نکته بسیار مهم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها خواهد بود. جایی که طبق اعلام کمیته برگزاری بازی ها در هر دیدار از ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه ها برای حضور تماشاگران استفاده خواهد شد که این خبر خوشحال کننده ای برای هواداران فوتبال است و آنها می توانند بعد از چند ماه بازی های تیم محبوب خود را از نزدیک تماشا کنند.کمیته برگزاری بازی ها همچنین تاکید کرد که فروش بلیت تنها از طریق اینترنتی خواهد بود و ۱۰ هتل هم برای اسکان تیم ها در نظر گرفته شده است.ادامه لیگ قهرمانان آسیا از ۱۴ سپتامبر در قطر برگزار شود و تیم ها باید خود را تا ۱۰ سپتامبر به قطر برسانند و فهرست نهایی هم تا قبل از یک هفته از آغاز بازی ها فرستاده شود.

لواندوفسکی بهترین بازیکن و فلیک بهترین سرمربی فوتبال آلمان در فصل ۲۰-۲۰۱۹

به نقل از سایت بوندس‌لیگا، روبرت لواندوفسکی مهاجم تیم فوتبال بایرن مونیخ به عنوان بهترین بازیکن فصل اخیر فوتبال آلمان معرفی شد.این بازیکن لهستانی که فصل گذشته با به ثمر رساندن ۳۴ گل در بوندس‌لیگا آقای گل این رقابت‌ها شد، در مجموع تمامی رقابت‌ها ۵۵ بار به میدان رفت و در آنها ۴۷ گل زد تا بهترین گلزن فصل اخیر فوتبال آلمان باشد. لواندوفسکی ۳۲ ساله علاوه بر درخشش در بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان، در لیگ قهرمانان اروپا هم ۱۴ گل زد تا بهترین گلزن این رقابت‌ها باشد و سهمی بسزا در ثبت ششمین قهرمانی باواریایی‌ها داشته باشد.لواندوفسکی از ۵۲۵ رأی اعضای اتحادیه خبرنگاران ورزشی آلمان، ۲۷۲ رأی را به خود اختصاص داد و به این ترتیب برای اولین بار جایزه بهترین بازیکن فصل را از نشریه کیکر دریافت کرد. پس از لواندوفسکی، دو هم‌تیمی او توماس مولر و جاشوا کیمیچ به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.در همین حال هانسی فلیک سرمربی تیم فوتبال بایرن مونیخ هم به عنوان بهترین سرمربی فصل گذشته بوندس‌لیگا انتخاب شد. این مرد ۵۵ ساله که تنها تجربه کاری قبلی‌اش به عنوان سرمربی در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ بوده است، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ جانشین نیکو کواچ شد که به دلیل کسب نتایج ضعیف اخراج شد.

او از زمانی روی کار آمدن به عنوان سرمربی باواریایی‌ها با این تیم ۳۰ بازی بدون شکست را رقم زد و در آنها ۲۱ برد متوالی داشت. تیم فیلک در بوندس‌لیگا از ۳۶ امتیاز ممکن ۳۳ امتیاز گرفت و به اقتدا قهرمانی شد. این تیم سپس با غلبه بر بایرلورکوز در فینال جام حذفی دوگانه قهرمانی‌اش را کامل کرد و در نهایت با فتح لیگ قهرمانان اروپا که و ثبت نتایجی تاریخی مانند برد ۸ بر ۲ مقابل بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی، دومین سه گانه تاریخ بایرن مونیخ را رقم زد. سال گذشته یورگن کلوپ سرمربی تیم فوتبال لیورپول که با این تیم فاتح لیگ قهرمانان شد، به عنوان بهترین مربی فوتبال آلمان معرفی شده بود.لواندوفسکی ششمین بازیکن غیرآلمانی است که جایزه بهترین بازیکن فوتبال آلمان را کسب می‌کند. آیلتون (بازیکن برزیلی سابق وردربرمن)، فرانک ریبری (بازیکن فرانسوی سابق بایرن مونیخ)، گرافیته (بازیکن برزیلی سابق ولفسبورگ)، آرین روبن (بازیکن هلندی سابق بایرن مونیخ) و کوین دی‌بروینه (بازیکن بلژیکی پیشین ولفسبورگ) نفرات قبلی بودند. فرانتس بکن باوئر اسطوره فوتبال آلمان هم با ۴ بار کسب این جایزه رکورددار است.

حسرت و ناامیدی کودک هوادار بارسلونا بعد از نیامدن مسی

حسرت هوادار کودک بارسلونا در جلوی باشگاه کاتالان ها که منتظر ابرستاره بارسلونا بود، سوژه رسانه ها شد.

تمام بازیکنان بارسلونا طبق پروتکل های لالیگا برای آغاز فصل جدید در کمپ پزشکی باشگاه حضور پیدا کردند و تست PCR برای بیماری کرونا دادند.همه منتظر بودند که لیونل مسی، ابر ستاره آرژانتینی که هفته گذشته درخواست جدایی از تیم را داده بود در تست شرکت می کند. از روز گذشته رسانه های اسپانیا از غیبت احتمالی مسی در این تست ها خبر داده بودند.در نهایت لیونل مسی در تست های پیش از فصل بارسلونا حضور نیافت تا قطعی بودن تصمیمش برای جدایی از بارسلونا را نشان دهد. در این بین یک هوادار کودک بارسلونا با پیراهن مسی در کمپ پزشکی بارسلونا از ساعات اولیه صبح تا بعداز ظهر حضور پیدا کرد و امیدوار به آمدن ابرستاره آرژانتینی بود.اما امیدهای این کودک هوادار با نیامدن مسی ناامید شد و تصاویر اندوهگین این هوادار خردسال سوژه رسانه های اسپانیا که می توانید این تصاویر را مشاهده کنید.

نامه هشداردهنده فیفا به فدراسیون فوتبال

در نامه‌ای که امروز دوشنبه روی تلگرام مرکز ارتباطات فدراسیون فوتبال آمد، اعلام شد: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با تایید دریافت نامه مشترک فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید می کند همچون گذشته و همیشه ضمن احترام به قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، خود را مقید و ملتزم به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می داند. با این پاسخ  به نظر می‌رسد اگر فیفا مسامحه نکند و در اعمال مقررات مصمم باشد، فوتبال نظام جمهوری اسلامی ایران باید خود را آماده تعلیق کند. در نامه مشترک فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال درباره برخورد قوه قضاییه ایران با متهمان پرونده مارک ویلموتس و احضار مدیران ارشد فدراسیون فوتبال ایران اخطار داده شده در صورت برخورد قضایی با اتهام اهمال‌کاری، خطراتی از جمله تعلیق، فوتبال ایران را تهدید خواهد کرد. 

در نامه ارسالی فیفا خطاب به مهدی محمدنبی آمده است؛

دبیرکل محترم
از طریق منابع مختلف قابل اعتماد از جمله رسانه‌هایی که سخنان مقام‌های مسئول را نقل کرده‌اند، متوجه شدیم که چند تن از اعضای ارشد فدراسیون فوتبال ایران از سوی سازمان بازرسی کل کشور متهم به «اهمال در انجام وظیفه» شده‌اند. دلیل این مساله هم حکم اخیر کمیته تعیین وضعیت فیفا درباره یک مورد مربوط به عدم انجام وظایف در یک قرارداد بوده، جایی که فدراسیون فوتبال ایران محکوم به پرداخت حدود ۶ میلیون یورو به مارک ویلموتس، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران شده است. همچنین متوجه شدیم که تحقیقات بیشتر و اقدام‌های قانونی احتمالی علیه این افراد از سوی دادستان کل تهران در دست بررسی است.

پیش از هر چیز باید ذکر کنیم که فیفا و ای‌اف‌سی کاملا مخالف استفاده از تهدیدهای قانونی و تلاش برای مرعوب کردن فرد یا گروهی از افراد، آن هم با استفاده از قدرت مقام‌های قانونی بی‌ارتباط به آن‌ها، و در نتیجه زیر سوال رفتن قدرت‌شان هستند.با توجه به این مساله، برای آن‌که تمام زوایای قضیه روشن شود، از شما درخواست می‌کنیم تا روز دوم سپتامبر (پس فردا) ۲۰۲۰ برای ای‌اف‌سی و فیفا مدارک لازم و مرتبط با وضعیت فدراسیون فوتبال و اتهام‌های طرح شده را ارسال کنید.از این فرصت استفاده کرده و به شما یادآوری می‌کنیم براساس بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۱۹ فیفا، اعضای فیفا باید مسایل و مشکلات‌شان را به شکل مستقل حل کنند و نباید تحت تاثیر فرد سومی باشند. هرگونه تخلف از این بند می‌تواند به اعمال جریمه از سوی فیفا منجر شود، از جمله تعلیق فدراسیون عضو. علاوه بر این و در ارتباط با مسایل پیش گفته شده، می‌خواهیم تاکید کنیم که هرگونه نقض بند یک ماده ۱۴ حتی در صورتی که تاثیر فرد سوم ناشی از تقصیر فدراسیون عضو نباشد، باز هم می‌تواند منجر به اعمال جریمه شود نگاه کنید به بند سوم ماده ۱۴.

از شما متشکریم و در انتظار پاسخ شما در زمان مقرر هستیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=45054 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x