شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانوی مبارزی که کنار زده شد؛ ۲۰ کاندیدای کسب جایزه «پسرطلایی»

نازک بین: بوژیدار رادوشوویچ، دروازه بان دوم پرسپولیس که فردی است متعصب به پیراهن باشگاهی که می پوشد و آرام و بدون حاشیه است گفته است: خودشان اخلاق من را می‌دانند. من کسی نیستم که بخواهم گریه کنم و زیاد صحبت کنم اما مشکلات زیادی دارم. پاداشی را که به بازیکنان در قطر پرداخت شد؛ به من پرداخت نشد. این چه معنی می‌دهد. من می‌خواهم با خانواده‌ام بازگردم اما واقعا سخت است که در مواجهه با چنین مشکلاتی بخواهیم زندگی کنیم. من در طول زندگی‌ام هرگز چنین بی‌احترامی‌هایی ندیده بودم. مشکل اصلی من با این بی‌احترامی است.یعنی چه؟این رفتار ها نشانه بارز و آشکار -تبعیض- و بی عدالتی است.

این دروازه بان در چند بازی انجام شده در لیگ قهرمانان آسیا در قطر دروازه بان ذخیره بود و روی نیمکت تیم حضور داشت. برای عمل مدیریت باشگاه و مربی و سرپرست تیم پرسپولیس،در توجیه این عمل و رفتار زشت و تبعیض آمیز، هیچ دلیلی قانع کننده نیست، مگر در قرارداد این بازیکن ذکر شده باشد که بسیار بعید و دور از ذهن است.

 این زن تنها در مبارزه با باندی مخوف وکودتاگر

اورسولا پاپاندرا که نقش پیشرو در پایان دادن به دیکتاتوری و سلطه تاماش آیان بر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) داشت و حالت رئیس موقت این فدراسیون به شمار می‌رود، درباره اقداماتی که قرار است این فدراسیون در آینده انجام دهد و تهدیدهایی که از سوی رئیس پیشین IWF دریافت کرده، سخن گفت. آیان ۴۴ سال سیستم عملیاتی خود را برقرار کرده بود و بسیاری از افراد از این سیستم‌ از لحاظ سیاسی و غیره بهره بردند. انتظار می‌رفت که او بتواند با استفاده از نفوذی که به دست آورده بود، موفقیت من و تغییراتی که ما نیاز به اجرای آنها داریم را تحت‌تأثیر قرار دهد. آیان در این ۴۴ سال تغییراتی در سیستم عملیاتی، انتخابات، دوپینگ و بدنه حاکم بر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به وجود آورد. حالا من این فرصت را دارم که آینده این رشته ورزشی را تغییر دهم و جایی برای کسانی که می‌خواهند به شیوه‌های قدیمی این رشته ورزش را پایین بکشند، وجود ندارد. (از جانب آیان و دوستانش) تلاش‌هایی برای ایجاد رعب و وحشت در من صورت گرفته، من مورد تهدید قرار گرفته‌ام و هنوز هم در حال چالش با چنین عناصری هستم. من سابقه طولانی در این رشته ورزشی دارم و ثابت کرده‌ام که مبارزی بی‌باک به خصوص در برابر کسانی هستم که می‌خواهند به آینده وزنه‌برداری آسیب بزنند. تا زمانی که مردم بتوانند تفاوت بین افرادی که برای منافع خود کار می‌کنند با کسانی که زندگی‌شان در این رشته ورزشی گذشته را تشخیص دهند، نگران چیزی نیستم. اما، بر اساس گزارش سایت انگلیسی «اینساید دِ گیمز» به نظر می رسد تلاش اورسولا پاپاندریا برای اصلاح رشته ورزشی بحران‌زده وزنه‌برداری شکست خورده است چون او ظاهراً توسط هیئت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) از پست ریاست موقت بر این فدراسیون کنار گذاشته شده است. هیئت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با برگزاری یک نشست مجازی که پاپاندریا در آن حضور نیافت، اینتارات یودبانگتوی از تایلند را به عنوان جانشین او انتخاب کرد.

وزنه‌برداری تایلند یکی از سه کشوری است که به دلیل دوپینگ‌های تائید شده، وزنه‌برداران آن از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو محروم هستند. نکته جالب اینجاست که هفت نفر از ۱۹ عضو هیئت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از کشورهایی هستند که به دلیل نقض قوانین دوپینگ، وزنه‌بردارهای‌شان از حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ یا محروم هستند یا در تعداد محدود می‌توانند نماینده داشته باشند. هفته گذشته بود که  توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) درباره نگرانی‌های این کمیته از پیشرفت کُند هیئت مدیره IWF در ایجاد اصلاحات درون‌سازمانی و عدم تمایل آن به پذیرش مشاوره مستقل و عدم حضور ورزشکاران صحبت کرد. هیئت مدیره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم در واکنش به صحبت‌های توماس باخ اقدام به برکناری پاپاندریا، وزنه‌بردار پیشین آمریکایی کرد، کسی که وقتی با فاش شدن رسوایی فساد در IWF در نیمه اول سال ۲۰۲۰، در تلاش بود تغییرات اساسی در این فدراسیون ایجاد کند.

پیش از این شبکه تلویزیونی «ARD» آلمان با به تصویر کشیدن مستندی از تخلفات سیستماتیک و سوء ‌مدیریت تاماش آیان پرده برداشت، به طوری که او در نهایت مجبور شد در ماه آوریل از سمت ریاست بر IWF استعفا دهد و پاپاندریا جانشین موقت او لقب گرفت. آیان ۸۱ ساله از سال ۱۹۷۶ به عنوان دبیرکل و از سال ۲۰۰۰ به عنوان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مشغول به کار بود. در همین ارتباط، به گزارش خبرگزاریها IOC در مورد برکناری ناگهانی (بخوانید کودتا )اورسلا پاپاندرئا از ریاست موقت فدراسیون جهانی بیانیه صادر  کرد و نسبت به وضعیت وزنه برداری ابراز نگرانی کرد. اکنون هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز توضیحاتی را در مورد اقدام اخیر خود منتشر کرد. در توضیحات هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری آمده است: پس از اینکه IOC نگرانی هایی را در مورد وضعیت وزنه برداری عنوان کرده بود، هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز جلسه اضطراری را بر گزار کرد و در مورد تغییر مدیریت و اساسنامه فدراسیون جهانی بحث کرد. در این جلسه تصمیم گرفته شده ریاست موقت اورسلا پاپاندرئا لغو شود. از کمک های او در این چند ماه اخیر تشکر می کنیم و روی کمک او به عنوان نایب رییس فدراسیون جهانی حساب کرده ایم.

مسی در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد رویایی رئال مادرید را رد کرده بود

به نقل از بی ساکر، صحبت از لیونل مسی یعنی حرف زدن درباره یکی از بهترین های تاریخ فوتبال و شاید بهترین بازیکن تاریخ. خیلی از باشگاه ها تلاش کردند که با ستاره آرژانتینی قرارداد امضا کنند اما بازیکن شماره ۱۰ آبی اناری ها همیشه به بارسلونا وفادار ماند. یکی از پیشنهاد های باورنکردنی در تابستان ۲۰۱۳ داده شد. جانلوکا دی مارتسیو، روزنامه نگار پیشنهاد رئال مادرید را تایید کرد. او در کتاب “هتل بزرگ کالچومرکاتو” عنوان کرد که سفیدپوشان در سال ۲۰۱۳ می خواستند با مهاجم بارسلونا قرارداد امضا کنند، دقیقا بعد از این که آبی اناری ها لالیگا و کوپا دل ری را فتح کردند. نمایندگان مادرید به بارسلونا رفتند تا پیشنهاد ۲۵۰ میلیون یورویی را مطرح کنند. این رقم ابتدا برای بازسازی سانتیاگو برنابئو کنار گذاشته شده بود. با این حال باشگاه مادریدی با مخالفت کامل مسی روبرو شد. ستاره آبی اناری ها گفت: من به مادرید نمی روم. شما تنها وقتتان را تلف می کنید. این پیشنهاد توسط فوتبال لیکس در سال ۲۰۱۸ فاش شد اما باشگاه رئال مادرید اعلام کرد مسی کسی نبوده است که این پیشنهاد را رد کرده است. دی مارتسیو نخستین بار نیست که پیشنهاد به مسی را علنی می کند. او همچنین اعلام کرده بود که ژوزه مورینیو در سال ۲۰۱۴ در آستانه جذب ستاره آرژانتینی بود اما در نهایت این بازیکن در بارسلونا ماند و به چلسی نرفت. 

اعلام ۲۰ کاندیدای نهایی برای کسب جایزه «پسرطلایی» اروپا

نشریه «توتواسپورت» ایتالیا که پیش از این اسامی ۱۰۰ کاندیدای اولیه برای کسب جایزه بهترین بازیکن جوان سال اروپا در سال ۲۰۲۰ (جایزه پسر طلایی) را اعلام کرده بود، امروز (پنجشنبه) اسامی ۲۰ نامزد پایانی کسب این عنوان را معرفی کرد. بر این اساس، آلفونسو دیویس کانادایی از بایرن مونیخ، باکایو ساکا انگلیسی از آرسنال، جیدون سانچو انگلیسی از بوروسیا دورتموند، فابیو سیلوا پرتغالی از ولورهمپتون، آنسو فاتی اسپانیایی از بارسلونا، فیل فودن انگلیسی از منچسترسیتی، ادواردو کاماوینگا فرانسوی از رن، میسون گرین‌وود انگلیسی از منچستریونایتد، ارلینگ هالند نروژی از دورتموند، کالوم هادسون اودوی انگلیسی از چلسی، دژان کولوسفسکی سوئدی از یوونتوس، سرجینیو دِست آمریکایی از بارسلونا، دومنیک سوبوسلای مجارستانی از سالزبورگ، میچل باکر فرانسوی از پاری‌سن‌ژرمن، ساندرو تونالی ایتالیایی از میلان، فران تورس اسپانیایی از منچسترسیتی، رودریگو برزیلی از رئال مادرید، وینیسیوس جونیور برزیلی از رئال مادرید، رایان گراونبرخ هلندی از آژاکس و جاناتان دیوید کانادایی از لیل برای کسب این عنوان شانس دارند.

نشریه «توتو اسپورت» هر ساله جایزه ای تحت عنوان «پسر طلایی» به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال شاغل در فوتبال اروپا اهدا می‌کند. ماتیاس دلیخت، آنتونی مارسیال، وین رونی، سسک فابرگاس، لیونل مسی، پل پوگبا و کیلیان امباپه تعدادی از برندگان پیشین این جایزه هستند.

برگزاری اردوی آلیش کاران

سرپرست تیم ملی کشتی آلیش زنان از برگزاری اردوی این تیم در اوایل آبان ماه خبر داد و گفت: این اردو به جهت حفظ انسجام کشتی زنان و انگیزه بخشیدن به کشتی گیران خواهد بود. مونا میرزایی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان مشخص شد، هفته آینده برنامه اردوی تمرینی آلیش زنان برای بالا بردن انگیزه آنان اجرا خواهد شد. فدراسیون برنامه‌های خود را برای ملی‌پوشان دنبال می‌کند اما هنوز اتحادیه جهانی کشتی مسابقاتی را برای آلیش‌کاران مشخص نکرده است.وی افزود: به همین دلیل سعی کردیم تا شرایطی را برای دختران فراهم کنیم تا انگیزه بگیرند. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست کرونا این اردوها برپا خواهد شد. این اردو برای حفظ انسجام کشتی زنان در اوایل آبان برگزار می‌شود. ۱۲ نفر در ۶ وزن به این اردو دعوت خواهند شد که نفرات اول و دوم مسابقات سال گذشته بودند.  سرپرست تیم ملی کشتی آلیش زنان عنوان کرد: هفته آینده وبیناری را برای داوران کشتی زنان برگزار می‌کنیم. علاوه بر آن در زمینه تغییر رنگ مدال آلیش‌کاران به دلیل مشخص شدن تست دوپینگ دو کشتی‌گیر در بازی‌های ایندور گیم ۲۰۱۸ ترکمنستان هم از طرف خودمان و نیز کمیته ملی المپیک به اتحادیه جهانی کشتی نامه‌ای زدیم.

وی ادامه داد: در صورت موافقت اتحادیه جهانی کشتی رنگ مدال سحر غنی‌زاده و لیلا سالاروند در این مسابقات به طلا و نقره تبدیل می‌شود و رنکینگ آنان نیز تغییر می‌کند.

ال کلاسیکو متفاوت از همیشه

بالاترین مقام بهداشتی درمنطقه کاتالونیا  اعلام کرد که دیدار رفت تیم‌های فوتبال  بارسلونا با رئال مادرید در فصل ۲۱ – ۲۰۲۰ لالیگا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. آلبا ورخس، بالاترین مقام سلامت در کاتالونیا گفت: حضور هواداران در ورزشگاه غیرممکن است. مشخص نیست شرایط در ادامه فصل چگونه باشد، اما بازی بارسلونا با رئال مادرید (لالیگا) و فرنس واروش (لیگ قهرمانان) بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. این دیدار روز شنبه ۳ آبان ماه ساعت ۱۷:۳۰ در استادیوم نیوکمپ برگزار خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=50675 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x