شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بایدن: ورزشکاران از واکسن نترسند؛ جهان به فوتبال آلمان می‌خندد

نازک بین: به نقل از خبرگزاری تاس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از سران تیم بیسبال تگزاس رنجرز به دلیل بازگشایی کامل ورزشگاه برای اولین بازی فصل خود انتقاد کرد.رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی ورزشی ESPN گفت: این تصمیم، انتخاب آنهاست، اما من فکر می کنم این تصمیم اشتباه است. آنها باید به سخنان دکتر آنتونی فاوسی (متخصص بیماریهای عفونی آمریکا) گوش دهند. من فکر می کنم این یک عمل غیرمسئولانه است.وی همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی بازیکنان تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند و گفت: من رئیس جمهور ایالات متحده هستم و واکسن زدم.همانطور که ESPN خبر داده است، فصل بعدی مسابقات لیگ برتر بیس بال (MLB) در تاریخ ۱ آوریل آغاز می شود. با این حال تیم تگزاس ابتدا به مصاف کانزاس سیتی رویالز  می رود.اولین بازی خانگی تگزاس رنجرز با حضور ۱۰۰ درصدی  تماشاگران در تاریخ ۵ آوریل در آرلینگتون برگزار می شود. پیش از این، مقامات تگزاس و همچنین تعدادی از ایالت های دیگر محدودیت های بهداشتی اعمال شده برابر کرونا را لغو کردند. طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز  که براساس اطلاعات مقامات فدرال و محلی محاسبه می شود، از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۳۰  میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده کشف شده است  و بیش از ۵۵۰ هزار نفر درگذشته اند. این کشور برای هر دو شاخص در رتبه اول جهان قرار دارد.

مذاکره در بارسلونا، حساب باز در دورتموند

ستاره دورتموند در آستانه انتقال به دورتموند قرار دارد. نشریه «اسپورت» خبری مبنی بر مذاکره مینو رایولا مدیربرنامه ارلینگ هالند و پدرش آلف اینگ با خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا منتشر کرده است.ارلینگ هالند، ستاره نروژی دورتموند از بیشتر باشگاه‌های بزرگ اروپایی پیشنهاد دارد و حالا با شرایطی که دورتموند دارد بیشتر تمایل پیدا کرده از جمع زنبورها جدا گردد.گفته می‌شود هالند اولین ستاره‌ای خواهد بود که لاپورتا برای بارسلونا در تابستان ۲۰۲۱ به خدمت خواهد گرفت. برخی رسانه‌ها خبر از توافق ۱۲۵ میلیون یورویی باشگاه‌های بارسلونا و دورتموند به علاوه انتقال ریکی پوچ به دورتموند داده‌اند.

مسی با اقتدار در صدر است

فهرستی از برترین بازیکنانی که بیشترین پاس گل را در قرن ۲۱ برای هم‌تیمی‌های خود فراهم کرده‌اند، منتشر شده است.فهرستی از برترین بازیکنانی که بیشترین پاس گل را در قرن ۲۱ برای هم تیمی‌های خود فراهم کرده‌اند، منتشر شده است که در صدر این لیست نام فوق ستاره آرژانتینی، لیونل مسی دیده می‌شود.مسی که در عرصه گلزنی یکی از برترین بازیکنان فوتبال جهان به شمار می‌رود، نشان داده است که در زمینه پاس گل هم بی همتا است و با فاصله زیاد از بسیاری از هافبک‌ها تراز اول فوتبال جهان ایستاده است.ستاره بارسلونا موفق شده در قرن ۲۱، ۳۰۹ پاس گل را برای نفراتی که کنار وی بازی می‌کنند مهیا کند.در رده دوم این فهرست یک آرژانتینی دیگر به نام آنخل دی ماریا حضور دارد، هافبک شکننده‌ای که در تیم‌های رئال مادرید، منچستر یونایتد و پاری سن ژرمن بازی کرده و اگر مصدومیت پرتعداد برای او رقم نمی‌خورد می‌توانست آمار خود را بهبود ببخشد.جایگاه سوم در اختیار مسعود اوزیل هافبک آلمانی باشگاه آرسنال انگلیس قرار دارد. ستاره ترک تبار سابق آرسنال که حالا برای فنرباغچه بازی می‌کند، مدت‌ها از ترکیب توپچی‌ها دور بود و شاید اگر می‌توانست همچنان خود را در سطحی که در رئال و ابتدای حضور در لندن نشان می‌داد، حالا در صدر برترین پاس گل دهندگان فوتبال جهان قرار داشت.مکان چهارم را کریس رونالدو با ۲۳۸ پاس گل به خود اختصاص داده است. فوق ستاره پرتغالی یکی از باثبات ترین فوتبالیست‌های قرن جاری به شمار می‌رود که موفق شده است علاوه بر گلزنی و قرار گرفتن در صدر فهرست برترین گلزنان،‌در پاس گل هم بدرخشد.لوئیس سوارز ستاره اروگوئه‌ای و فعلی اتلتیکو مادرید که در تیم‌های بارسلونا و لیورپول هم درخشیده است با ۲۳۷ پاس گل رده پنجم را در اختیار دارد.بازیکنانی نظیر ژاوی هرناندز با ۲۳۶ پاس گل، سسک فابرگاس با ۲۳۴ پاس گل، فرانک ریبری با ۲۳۲ پاس گل، توماس مولر با ۲۳۷ پاس گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

رقابت ایرانی ها در تیم پناهندگان اروپا

مسابقات تکواندو قهرمانی قاره سبز در حالی از پنجشنبه آینده آغاز می‌شود که ایران بیشترین نماینده را در بین همه کشورهای اروپایی در این رقابتها دارد.به نقل از مهر، بلغارستان در شهر صوفیه طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ فروردین ماه میزبان رقابتهای تکواندو قهرمانی اروپاست. مسابقاتی که با حضور ۳۵۶ تکواندوکار از ۴۶ کشور به مدت سه روز برگزار خواهد شد. نکته مهم اینکه با وجود آنکه مسابقات قهرمانی قاره سبز است، تیم ملی تکواندو کشورمان بیشترین نماینده را در بین همه کشورها در این مسابقات دارد.در بین مربیان رضا مهماندوست سرمربی آذربایجان، علیرضا نصر سرمربی بلژیک، فرزاد ذوالقدر سرمربی بلغارستان و یوسف کرمی از کرواسی خواهد بود. کرمی هم اکنون ایران هست و طی چند روز آینده راهی صوفیه خواهد شد.در بین تکواندوکاران نیز سید احسان نقیب زاده، عبدالله صدیقی، علی نقان دوست، کس را مهدی پور، کیمیا علیزاده و دنیا پوریونس در تیم پناهندگان فدراسیون جهانی رقابت می‌کنند. میلاد بیگی و پیام قبادی از آذربایجان، راحله آسمانی از بلژیک، مهدی خدابخشی از صربستان، علی علیان از تیم ملی سوئد نیز دیگر تکواندوکاران ایرانی حاضر در این مسابقات هستند. فرزاد ذوالقدری سرمربی و تکواندوکار تیم ملی بلغارستان در این مسابقات در وزن ۷۴- کیلوگرم مبارزه می‌کند. وی قرار است در مسابقات انتخابی المپیک در وزن ۸۰- کیلوگرم پیکار کند.نکته مهم دیگر اینکه کیمیا علیزاده که زمستان ۹۸ برای همیشه از ایران رفت و مدتی قبل علی رغم شایعاتی مبنی بر پشیمانی و بازگشت وی به تهران، تابعیت آلمان را قبول کرد، تحت عنوان تیم پناهندگان برای اولین بار بعد از خروج از ایران در وزن ۶۲- کیلوگرم به میدان خواهد رفت.

 جهان به فوتبال آلمان می‌خندد

پس از شکست غیرمنتظره آلمان ها برابر مقدونیه شمالی، سردبیر ورزشی بیلد  روزنامه راستگرا، معتقد است که یوآخیم لوو به سرعت باید برکنار شود.به نقل از “ورزش سه”، پس از شکست ۲-۱ شاگردان یوآخیم لوو برابر مقدونیه شمالی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در شب گذشته، ماتیاس بروگلمن، سردبیر ورزشی نشریه بیلد، در مقاله ای تند و تیز خواهان برکناری سریع وی شده است. بروگلمن در مقاله خود در بیلد نوشت: این سومین شکست تاریخی تیم ملی آلمان است که یوآخیم لوو پس از سال ها موفقیت به عنوان سرمربی تیم ملی، مسئول آن است. اولین حذف تاریخی تیم ملی آلمان در مرحله مقدماتی در جام جهانی در روسیه. بزرگترین شکست آلمان از سال ۱۹۳۱ به بعد: “باخت ۶-۰ در اسپانیا و اکنون هم این… شکست ۲-۱ برابر مقدونیه شمالی، تیمی که در رده ۶۵ رنکینگ جهانی قرار دارد. اگر لوو در یک تیم در بوندس‌لیگا سرمربی بود، تاکنون حداقل شغلش را از دست داده بود و کاملا هم حقش بود! شکست ۰-۶ در اسپانیا تنها یک لحظه غفلت نبود آنطور که همه با آن برخورد کردند و نادیده اش گرفتند. آن شکست نتیجه سه سال گذشته تلاش بیهوده برای رشد و پیشرفت تیم ملی آلمان بود که طی آن تنها موفق شدیم برابر یک تیم بزرگ به پیروزی برسیم. (پیروزی ۳-۲ برابر هلند در سال ۲۰۱۹).

آن قدرت جادویی یوآخیم لوو که آلمان را قهرمان جام جهانی کرد اکنون دیگر متاسفانه ناپدید شده است. خدمات او به فوتبال آلمان غیرقابل انکار است اما دورانش گذشته است. این غم انگیز است اما حقیقت دارد. پس از شکست ۲-۱ برابر مقدونیه شمالی اکنون باید برای همگان روشن باشد که استعفای لوو پس از یورو ۲۰۲۰ بسیار دیر است. اگر لوو خودش تا حالا به این موضوع پی نبرده و ضمن حفظ ظاهر مشغول جمع کردن وسایلش نیست، فدراسیون فوتبال آلمان باید دست به کار شود تا با سهل انگاری موفقیت تیم ملی آلمان در مسابقات یورو را به خطر نیندازد.

شاید هم این اصل که سرمربی باید در مورد عملکرد تیمش پاسخگو باشد، در مورد سرمربی تیم ملی صدق نمی کند؟ باخت ۰-۶ برابر اسپانیا و باخت ۲-۱ برابر مقدونیه شمالی…رالف رانگنیک (سرمربی باتجربه آلمانی و مدیر ورزشی پیشین لایپزیش) و یا استفن کونتز سرمربی تیم زیر ۲۱ سال آلمان در دسترس هستند و به سرعت می توانند جایگزین لوو شوند. هر دو پیش از این نیز به عنوان کاندیداهای جانشینی لوو در تابستان (پس از یورو ۲۰۲۰) و هدایت آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز مطرح شده اند. همه چیز دال بر این است که باید این گام رو به جلو برداشته شود.”

حمل مشعل المپیک در اوزاکا لغو شد

شیوع ویروس کرونا باعث لغو حمل مشعل المپیک در اوزاکا شد. یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن امروز پنجشنبه اعلام کرد حمله مشعل المپیک توکیو در منطقه اوزاکا لغو شده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا در این منطقه صبح امروز مقامات دولتی و شهردار اوزاکا خواستار لغو حمل مشعل شده بودند.قرار بود اواخر ماه جاری میلادی مشعل بازی‌های توکیو در اوزاکا حمل شود که به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا این موضوع منتفی شد.حمل مشعل ۵ فروردین از شمال شرقی ژاپن و در منطقه فوکوشیما آغاز شد. مشعل المپیک قرار است سفر ۱۲۱ روزه‌ای در ۴۷ منطقه ژاپن داشته باشد.

 اعلام ساعت بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱

کنفدراسیون فوتبال آسیا ساعات بازی های لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد که طبق برنامه اعلام شده، پرسپولیس باید در ساعات عصر به مصاف رقبا برود و بازی های استقلال و تراکتور در شب برگزار می شود.کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از قرعه کشی این رقابت ها، اعلام کرد که هر گروه به صورت متمرکز در یک کشور خاص برگزار می شود و به کشورهای داوطلب برای کسب مجوز میزبانی، اعلام کرد تا درخواست های خود را برای کسب میزبانی ارسال کنند که در این میان میزبانی گروه تراکتور به امارات، گروه استقلال به عربستان و گروه پرسپولیس به کشور هند واگذار شد و فولاد نیز در صورت صعود به مرحله گروهی، راهی عربستان خواهد شد.

وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به صورت رسمی تاریخ و محل دقیق برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد که بدین صورت تراکتور در استادیوم شارجه، دیدارهای استقلال در ورزشگاه کینگ عبدالله و بازی های پرسپولیس نیز در فاتوردا یا جواهر لعل نهرو برگزار خواهد شد.بنا بر اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، برنامه و ساعت دقیق دیدارهای نمایندگان ایران به شرح زیر خواهد بود:

 گروه دوم در استادیوم شارجه:
۲۵ فروردین: تراکتور – پاختاکور / ساعت ۱۹:۳۰
۲۸ فروردین: تراکتور – الشارجه / ساعت ۲۲:۳۰
۳۱ فروردین: تراکتور – برنده پلی آف الوحده عربستان – نیروی هوایی عراق / ساعت ۱۹:۳۰
۳ اردیبهشت: تراکتور – برنده پلی آف الوحده عربستان – نیروی هوایی عراق / ساعت ۱۹:۳۰
۶ فروردین: تراکتور – پاختاکور / ساعت ۱۹:۳۰
۹ فروردین: تراکتور – الشارجه / ساعت ۲۲:۳۰

گروه سوم در استادیوم کینگ عبدالله جده:
۲۶ فروردین: استقلال – الاهلی / ساعت ۲۴
۲۹ فروردین: استقلال – الشرطه / ساعت ۲۴
اول اردیبهشت: استقلال – الدحیل / ساعت ۲۱:۳۰
۴ اردیبهشت: استقلال – الدحیل / ساعت ۲۴
۷ اردیبهشت: استقلال – الاهلی / ساعت ۲۴
۱۰ اردیبهشت: استقلال – الشرطه / ساعت ۲۱:۳۰

گروه پنجم در استادیوم جواهر لعل نهرو گوا:
۲۵ فروردین: پرسپولیس – برنده پلی آف الوحده امارات – الزورا عراق / ساعت ۱۶:۰۰
۲۸ فروردین: پرسپولیس – الریان / ساعت ۱۹:۳۰
۳۱ فروردین: پرسپولیس – گوا / ساعت ۱۹:۳۰
۳ اردیبهشت: پرسپولیس – گوا / ساعت ۱۹:۳۰
۶ فروردین: پرسپولیس – برنده پلی آف الوحده امارات – الزورا عراق / ساعت ۱۶:۰۰
۹ فروردین: پرسپولیس – الریان / ساعت ۱۶:۰۰

 دیدارهای دور ششم و پایانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در این سه گروه به صورت همزمان برگزار نمی شود و حتی ورزشگاه دومی نیز از سوی این سه تیم میزبان برای برگزاری همزمان بازی های تأثیرگذار روز آخر معرفی نشده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=108781 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x