سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بایرن قهرمان شد؛ در خانه بمانید و از قهرمانی لذت ببرید؛ مسی و مارلون براندو

نازک بین: بایرن مونیخ با بردی که برابر وردربرمن به دست آورد، دو هفته مانده به پایان رقابت‌های بوندسلیگا توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در ادامه هفته سی و دوم رقابت های بوندسلیگا ۴ دیدار برگزار شد. ابتدا مونشن گلادباخ در خانه توانست با سه گل ولفسبورگ را از پیش رو بردارد.

در حساس ترین بازی هفته بایرن مونیخ صدرنشین مهمان وردربرمن بود. بایرن که برای قطعی کردن عنوان قهرمانی به یک پیروزی در این بازی نیاز داشت توانست سه امتیاز را به دست آورد تا هشتمین قهرمانی پیاپی خود را در بوندسلیگا به دست آورد. بایرن مونیخ قبل از این دیدار با ۷ امتیاز اختلاف نسبت به بوروسیا دورتموند در صدر جدول رده بندی قرار داشت و با توجه به پیروزی در این بازی دو هفته مانده تا پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کرد. تک گل بایرن مونیخ را در این دیدار روبرت لواندوفسکی به ثمر رساند. باواریایی‌ها با این قهرمانی نه تنها به حاکمیت بلامنازع خود بر فوتبال آلمان، در یک دهه گذشته، مهر تایید زدند بلکه در سطح اروپا هم به رکوردی خارق‌العاده رسیدند؛ رکوردی که به غیر از آنها تنها در اختیار یک باشگاه بزرگ اروپایی است: یوونتوس. در میان تمامی لیگهای فوتبال اروپایی تنها در یک لیگ دیگر شاهد این بوده‌ایم که یک تیم از چنان قدرتی برخوردار باشد که بتواند هشت فصل پیاپی جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد. تا پیش از قهرمانی دیشب بایرن، این رکورد در اختیار یوونتوس بود که رکورد هشت قهرمانی پیاپی در سری آ را در کارنامه‌اش داشت.

پیام کلوپ به هواداران لیورپول: در خانه بمانید و از قهرمانی لذت ببرید

سرمربی تیم فوتبال لیورپول از هواداران تیمش خواست نکات بهداشتی را رعایت و در خانه بمانند و قهرمانی در لیگ برتر باعث نشود تا آنها به خیابان ها بریزند. به نقل از دیلی میل، بالاخره بعد از مدت‌ها لیورپول می تواند طعم قهرمانی در لیگ برتر را بچشد. فصل جاری لیگ برتر انگلیس به خاطر شیوع کرونا قرار است به زودی آغاز شود و لیورپول در صورت کسب دو برد دیگر قهرمان لیگ برتر می‌شود و در صورت امتیاز دادن سیتی، چه بسا شاگردان کلوپ زودتر قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را جشن بگیرند.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول در پیامی به هواداران تیمش گفت: این هنوز فوتبال است و هنوز هم برای شماست. این بدان معنی است که ما در ورزشگاه خواهیم بود و شما در خانه خواهید بود. من می توانم به شما قول بدهم، ما حمایت شما را احساس خواهیم کرد. ما از آن استفاده خواهیم کرد ، شما هنوز هم ۸۰ یا ۹۰ درصد سوخت موجود در مخازن ما هستید. ما واقعاً از آن استفاده خواهیم کرد و به آن احتیاج خواهیم داشت. اما، پیام آخر: ایمن باشید، ما را از خانه پشتیبانی کنید. این ویدئو در تاریخ ۵۳ سالگی کلوپ منتشر شد و مربی برنده لیگ قهرمانان اروپا نیز ادای احترام به مسئولیتی را که این باشگاه و جهان فوتبال در طی چند ماه دشوار نشان داده اند، نمایان کرد.

وی افزود: مواقعی وجود داشت که ما دقیقاً نمی دانستیم که آیا در این فصل دوباره بازی خواهیم کرد یا خیر. شایعاتی درباره پایان زودهنگام فصل به وجود آمد و اکنون ما در اینجا ایستاده ایم و طی دو روز لیگ دوباره آغاز می شود. از آنجا که واقعاً با مسئولیت پذیری رفتار کردیم، مسئولیت را نشان دادیم باید این کار را همچنان ادامه دهیم. ما کارهایی را که باید انجام دهیم انجام دادیم زیرا می خواستیم عزیزان و سایر دیگران را نجات دهیم. لیورپول در اولین دیدار بعد از ازسرگیری رقابت های لیگ برتر انگلیس برابر همشهری خود یعنی اورتون قرار خواهد گرفت.

یک پیروزی دیگر برای بارسلونا

بارسلونا که پس از مدت ها در نوکمپ بازی کرد توانست یک پیروزی دیگر به دست آورد. بازی های هفته بیست و نهم لالیگا روزچهارشنبه با دیدار بارسلونا و لگانس پیگیری شد و آبی اناری ها که پس از چند ماه دوباره در نوکمپ بازی کردند ۲ بر صفر پیروز شدند. 

در نیمه اول برخلاف انتظار نخستین موقعیت ها برای لگانس بود. تیم مهمان دو بار فرصت گلزنی داشت اما از آن ها بهره لازم را نبرد. در ادامه آبی اناری ها بازی را در اختیار گرفتند و آنسو فاتی با گلزنی در دقیقه ۴۲ نتیجه را یک بر صفر به نفع بارسا کرد. این نخستین ضربه در چارچوب میزبان بود.لوییس سوارس در نیمه دوم به جای فاتی به میدان رفت. سپس آروتو ویدال وارد زمین شد و لحظاتی بعد در یک بازی تیمی خوب بارسا به گل رسید. آنتوان گریزمان این گل را به ثمر رساند اما داور به کمک VAR آن را آفساید اعلام کرد. دقایقی بعد بازیکنان لگانس برای متوقف کردن  لیونل مسی در محوطه جریمه خطا کردند. ستاره آرژانتینی ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا اختلاف به دو گل برسد. لگانس می خواست فاصله را کمتر کند اما به هدفش نرسید. در نهایت بارسا پیروز شد و با ۶۴ امتیاز صدرنشین باقی ماند. 

افزایش تنش‌ها بین کره‌ای‌ها؛ میزبانی مشترک المپیک در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت

با توجه به افزایش تنش‌ها بین کره ‌جنوبی و شمالی به نظر می‌رسد میزبانی مشترک برای بازی‌های ۲۰۳۲ غیرممکن باشد. به نظر می‌رسد چشم انداز مشترک سئول و پیونگ‌یانگ برای میزبانی مشترک بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ پس از انفجار دفتر ارتباطات توسط کره‌شمالی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. دفتر ارتباطات در نزدیکی شهر مرزی کائه‌سونگ در سال ۲۰۱۸ برای ارتباط بین ۲ کشور افتتاح شد. این دفتر به منظور کاهش تنش‌ها بین ۲ کشور که در حال حاضر در جنگ فنی به سر می‌برند، تاسیس شد.

کره‌جنوبی و شمالی در بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ به صورت مشترک در مراسم رژه شرکت کردند و تیم مشترکی هم در هاکی روی یخ بانوان داشتند. روابط بین ۲ کشور در هفته‌های اخیر رو به وخامت گذاشته و پس از انفجار دفتر ارتباط توسط کره شمالی نیز اوضاع بدتر شد. افزایش تنش‌ها باعث خواهد شد تا میزبانی مشترک کره‌ای‌ها برای بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ غیرممکن به نظر برسد. مون جائه ‌این رئیس‌جمهور کره‌جنوبی پیش از این از مردم خواسته بود تا از میزبانی مشترک سئول و پیونگ‌یانگ حمایت کنند. وی امیدوار بود این میزبانی مشترک بار دیگر باعث صلح بین ۲ کشور شود.

استرالیا، هند، اندونزی و همین طور ترکیه از کشورهایی هستند که علاقمندی خود را برای نامزدی بازی‌های ۲۰۳۲ اعلام کرده‌اند.

راشفورد: بوریس جانسون از من تشکر کرد

مهاجم جوان منچستریونایتد از مکالمه خود با نخست وزیر بریتانیا پرده برداشت. به نقل از تایمز، مارکوس راشفورد فاش کرده است که وی روز سه‌شنبه با بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور صحبت کرد. بعد از تعطیلی مدارس در انگلیس، راشفورد با تلاش‌های زیاد خواستار ادامه پرداخت وعده‌های غذایی رایگان از طرف دولت به کودکان شد که این تصمیم بعد از مخالفت اولیه، تایید شد. به این ترتیب اکنون دولت بریتانیا در طول تعطیلات تابستانی نیز وعده‌های غذایی رایگان خود را به کودکان ادامه می‌دهد و این‌ها به خاطر تلاش‌های زیادی است که مارکوس راشفورد انجام داده است. دولت برای چند هفته درباره این موضوع اخطار داد اما این ستاره ۲۲ ساله انگلیس تلاش خود را ادامه داد تا این که سخنگوی جانسون روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت صندوق غذای تابستانی کرونا را که حدود ۱۲۰ میلیون پوند هزینه دارد، تهیه خواهد کرد که در نتیجه اجرای آن حدود ۱.۳ میلیون کودک سود خواهند برد.

راشفورد در مصاحبه با بی بی سی فاش کرده است که جانسون از وی به‌خاطر سرسختی و صحبت‌هایش در این زمینه تشکر کرده است.وی افزود:  من سپاسگزارم که نخست وزیر تصمیم خود را تغییر داد. او متوجه این موضوع شد. من با او صحبت کردم و فقط از او تشکر کردم – مکالمه خوبی بود. احساس کردم که ما همدیگر را درک کرده‌ایم.به گزارش ساکرنت،  مارکوس راشفورد در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در شیاطین سرخ داشته و بهترین بازیکن تیمش بوده است و در بازی برابر ولورهمپتون در جام حذفی مصدوم شد و مدت‌ها از ترکیب تیمش دور بود ولی اکنون توانسته است خودش را به شرایط بازی برساند و به تمرینات تیمش برگشته است. 

پسر ۱۰ ساله ای که رکورد سخت‌ترین مسیر سنگنوردی را زد

به گزارش ایسنا، یک سنگنورد ۱۰ ساله موفق شد مسیری با درجه سختی ۸c را بپیماید. این پسربچه ۱۰ ساله که اهل فرانسه است موفق شد با این صعود جوان ترین ورزشکاری شود که موفق شده مسیری با چنین سختی را بپیماید. 
این موفقیت او در رسانه ها بازتاب فراوانی داشت و به اعتقاد کارشناسان این رشته، این پسر با این صعود جهش بزرگی را در دنیای سنگنوردی ایجاد کرده است. پدر این سنگنورد جوان می گوید زمانی که او هشت سال داشت منظم تمرینات صعود را انجام می داد و شوق زیادی برای سنگنوردی داشت.  همچنین شیوع کرونا این سنگنورد را متوقف نکرد. او تمرینات خود را در خانه انجام می داد تا اینکه موفق شد این افتخار سنگنوردی را به نام خود ثبت کند.تئوبلاس پسر ۱۰ ساله ای که بعد از این رکورد توانسته نام خود را سر زبان ها بیندازد علاوه بر سنگنوردی به جودو، اسکی و دوچرخه سواری کوهستان علاقه دارد. 
صعود رشته‌های کوهنوردی، سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی اطلاق می‌کنند که به‌طور اجمالی نمایانگر میزان دشواری مسیر و زمان مورد نیاز برای عبور از آن مسیر بخصوص است. هر کدام از شاخه‌های صعودهای ورزشی سیستم درجه‌بندی مخصوص خود را دارند که در آن رشته خاص قابل ارائه است.

رونالدو نه؛ مسی می خواهد مارلون براندو باشد سه شنبه گذشته بارسا در ادامه مسابقات لالیگا و در چهارچوب هفته بیست و نهم این بازی ها در نوکمپ به مصاف تیم رده بیستمی لگانس رفت و در پایان با دو گل به پیروزی رسید. لیونل مسی در این دیدار هم موفق به گلزنی شد در دقیقه ۶۹ گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد. البته که مسی برای رساندن این بارسا به اوج قله های قهرمانی باید قدرت رهبری اش در حد دن کورلئونه قهرمان رمان و فیلم پدرخوانده باشد

بارسا در حال حاضر و در روزگاری که این تیم دیگر ژاوی ، اینیستا، پویول و پپ گواردیولا ندارد چاره ای جز حساب کردن روی لیونل مسی به عنوان تنها رهبر و قهرمان تیمش ندارد. او البته نه در این مورد که شباهت های دیگری هم به مارلون براندو دارد. براندو وقتی در دهه ۵۰ میلادی از تئاتر به سینما آمد ، کمتر کسی او را جدی می گرفت چرا که شبیه بازیگران قبلی اش نبود، او مثل بازیگران کلاسیک بیان خاصی نداشت، جویده و مثل مردم عادی صحبت می کرد و وقتی در اتوبوسی به نام هوس درخشید ، این اصطلاح در جهان سینما پیچید که یک جوان با زیرپیراهن هالیوود را فتح کرد.

در یکی از صحنه های نیمه اول، مسی سعی در عبور از اونای بوستینسا کاپیتان لگانس داشت اما به شکل عجیبی نقش بر زمین شد. بوستینسا با یک فن کمر تمیز، مانع نفوذ فوق ستاره آرژانتینی شد تا احتمالا مانع خلق یک موقعیت خطرناک روی دروازه خودی شود. خبرسازترین صحنه‌هایی که مسی در بازی دیشب در محور آنها بود یکی این تکل شبیه تکل‌های راگبی بود که روی او انجام شد و یکی هم پنالتی او در نیمه دوم که پیروزی ۲-۰ بارسا را رقم زد.در صحنه خبرساز این بازی در نیمه اول، کاپیتان لگانس اونای بوستینزا در حالی که خودش را به مسی رسانده بود با اجرای یک شیرجه حرفه‌ای درست مثل مدافعین راگبی هر دو دستش را دور کمر مسی حلقه کرد تا مانع از پیش‌روی او شود.بخشی از واکنش های توییتری به این صحنه که اغلب حرکت کاپیتان لگانس را به یک تکل تمام عیار و خشن راگبی تشبیه کرده اند.

تصمیمات جدید یوفا درباره لیگ اروپا و یورو ۲۰۲۰

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برنامه زمانی و نحوه چگونگی از سرگیری بازی‌های باقیمانده فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را اعلام کرد که بر این اساس بازی‌های باقیمانده دور برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها در تاریخ‌های ۷ و ۸ آگوست (۱۷ و ۱۸ مرداد) برگزار خواهد شد. هنوز تصمیم‌گیری نشده که تیم‌ها در این مرحله در خانه خود از حریف میزبانی خواهند کرد یا خیر. ممکن است بازی‌های برگشت این دور در کشور پرتغال برگزار شود، این در حالی است که تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، آتالانتا، اتلتیکومادرید و لایپزیگ با حذف رقبای خود صعودشان به مرحله یک‌چهارم نهایی را قطعی کرده‌اند.

چهار بازی مرحله یک‌چهارم نهایی هم در تاریخ‌های ۱۲ تا ۱۵ آگوست (۲۲ تا ۲۵ مرداد) در ورزشگاه‌های دالوز و ژوزه آوالاده واقع در پرتغال برگزار خواهد شد. بازی‌های نیمه‌نهایی هم در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ آگوست (۲۸ و ۲۹ مرداد) برگزار می‌شود و در تاریخ ۲۳ آگوست (۲ شهریور) هم دیدار فینال در ورزشگاه دالوز برگزار خواهد شد.تمامی بازی‌های باقیمانده لیگ قهرمانان به صورت تک‌حذفی برگزار خواهد شد و در صورت تساوی در وقت قانونی بازی، دو وقت اضافه و ضربات پنالتی برنده بازی را تعیین خواهد کرد.  قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز در تاریخ ۱۰ جولای (۲۰ تیر) در مقر اتحادیه فوتبال اروپا واقع در شهر نیون سوئیس برگزار خواهد شد.

میزبانی دیدار فینال این فصل لیگ قهرمانان به استانبول داده شده بود که با تصمیم جدید یوفا، استانبول میزبان فینال فصل آینده این رقابت‌ها خواهد بود و میزبانی شهرهای دیگر نیز به ترتیب یک سال به عقب افتاد که بر این اساس استانبول فینال ۲۰۲۱، سن‌پترزبورگ فینال ۲۰۲۲، مونیخ فینال ۲۰۲۳ و ومبلی فینال ۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا را میزبانی خواهند کرد.بازی‌های باقیمانده لیگ اروپا نیز به صورت تک‌بازی در کشور آلمان و در شهرهای کلن، دویسبورگ، دوسلدورف و گلزنکریشن برگزار خواهد شد.یوفا همچنین تأیید کرد تمامی ۱۲ شهری که به عنوان میزبان بازی‌های یورو ۲۰۲۰ انتخاب شده بودند، با تعویق یک‌ساله این مسابقات، در سال ۲۰۲۱ همچنان میزبان برگزاری این مسابقات خواهند بود.

همچنین قرار شد بازی‌های مرحله انتخابی رقابت‌های فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا از تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد) به صورت تک‌بازی شروع شود. بازی‌های مرحله پلی‌آف اما همچنان به صورت دو بازی رفت و برگشت انجام خواهد شد.بازهای مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرماناناروپا هم در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اکتبر (۲۹ و ۳۰ مهر) آغاز و در تاریخ‌های ۸ و ۹ دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر) به پایان خواهد رسید.

پیروزی آرسنال برابر سیتی به سود جهان است!

هکتور بیرین، مدافع اسپانیایی آرسنال در طرح جهانی حفاظت از محیط زیست نقش آفرینی خواهد کرد. به گزارش “ورزش سه”، مشکلات زیست محیطی و آتش سوزی های مکرر در سراسر جهان باعث بروز مشکلات فراوانی شده و بسیاری از چهره های مشهور برای حل این مشکل وارد عمل شده اند. هکتور بیرین نیز قصد دارد به ازای هر پیروزی آرسنال تا پایان فصل قصد دارد برای کاشت ۳۰۰۰ درخت اقدام کند تا اینگونه از افزایش مشکلات از بین رفتن درختان جلوگیری شود. طرحی جهانی به نام One Tree Planted ایجاد شده و مدافع آرسنال نیز تلاش می کند نقشی در این رابطه ایفا کند.هکتور بیرین گفت: “من در دوران کودکی در بارسلون بزرگ شدم و وقت زیادی را کنار مادر بزرگم در باغچه صرف کاشت درختان و بازی در جنگل کردم و این موضوع اهمیت زیادی برایم دارد. وقتی متوجه شدم چنین طرح فوق العاده ای وجود دارد، به این نتیجه رسیدم که قطعا قصد دارم نقش آفرینی کنم. امیدوارم با انجام این برنامه، مردم متوجه شوند که مراقبت از دنیا چقدر مهم است و در این کار خیر شرکت کنند.”مطالعات جدید نشان داده که ۴۵۰۰ هکتار جنگل در هر ساعت از بین می شوند و این امر منجر به اثرات منفی بر حیات وحش، اکوسیستم و شرایط مطلوب آب و هوایی شده است. آرسنال امشب به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت و در مجموع تا پایان فصل ۱۰ بازی باقی مانده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=36432 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x