پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بایرن مونیخ و یوونتوس بردند و صعود کردند؛ اردن میزبان عراق و ایران؛ ۶ گل از رئال

لیگ اروپا

بایرن مونیخ در خانه و یوونتوس خارج از خانه پیروز شدند تا صعود خود را به مرحله بعد قطعی کنند. بایرن مونیخ بدون کواچ پیروز شد، یوونتوس به سختی در روسیه به برد رسید.

شب چهارم لیگ قهرمانان چهارشنبه شب با انجام هشت دیدار پیگیری شد. بایرن مونیخ در گروه دوم مسابقات، در شرایطی به مصاف المپیاکوس رفت که همین چند روز پیش تغییر بزرگی را روی نیمکت خود دیده بود و با رفتن کواچ، هانس دیتر فلیک در این بازی روی نیمکت مونیخی ها حضور داشت. هرچند بایرن مونیخ برای رسیدن به گل نخست خود زمان زیادی صبر کرد ولی در نهایت باز هم به لطف لواندوفسکی، گره بازی گشوده شد.

مهاجم لهستانی بایرن در دقیقه ۶۹ موفق شد دروازه حریف را باز کند. یک پاس بلند به سمت راست با سانتر تند و تیز کومان همراه شد و لواندوفسکی در محوطه جریمه حاضر بود تا کار را تمام کند. دقیقه ۸۹ نیز پریشیچ ثانیه هایی بعد از ورودش به زمین، بازی را ۲-۰ کرد تا بایرن مونیخ چهارمین بردش را در این فصل کسب کند و صعودش را با ۱۲ امتیاز قطعی کند.

در دیگر بازی، یوونتوس در روسیه به مصاف لوکوموتیو رفت که به لطف گل دقیقه ۹۳ کاستا ۲-۱ پیروز شد. یوونتوس خیلی زود در دقیقه ۴ گل زد ولی با خوردن گل تساوی، کار برای این تیم سخت شد. در دقیقه ۴ ضربه آزاد رونالدو با اشتباه مهلک دروازه بان حریف همراه شد و رمزی روی خط دروازه توانست توپ را به تور بچسباند. دقیقه ۱۲ میرانچوک بازی را مساوی کرد تا یوونتوس برای رسیدن به گل پیروزی بخش خود، تا آخرین دقیقه صبر کند. پاس هیگواین با فرار کاستا به درون محوطه جریمه همراه شد و این بازیکن با تیزهوشی توپ را از میان پاهای دروازه بان حریف عبور داد و یووه را در روسیه پیروز کرد. به این ترتیب در این گروه یوونتوس ۱۰ امتیازی شد و آنها هم صعود خود را قطعی کردند.

لیگ اروپا؛ توقف آرسنال در دقایق پایانی

آرسنال در برابر ویتوریا گیمارش نیز موفق به کسب پیروزی نشد. در آغاز هفته چهارم لیگ اروپا، آرسنال مهمان ویتوریا گیمارش بود که در نهایت به تساوی ۱-۱ رضایت داد.

در این دیدار سرد و کسل کننده، ابتدا موستافی در دقیقه ۸۰، روی ارسال په‌په با ضربه دروازه میزبان را گشود، اما در دقیقه ۹۰+۱ برونو دوارته با یک ضربه قیچی برگردان کار را به تساوی کشاند.

در حال حاضر توپچی‌های لندن با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه F هستند.

پیروزی ۶ گله رئال مادرید با هت‌تریک رودریگو
توقف سیتی در شب دروازه‌بانی کایل واکر!

به گزارش وبسایت نود، در گروه اول رئال مادرید با ۶ گل در خانه مقابل گالاتاسرای پیروز شد. رودریگو ۱۸ ساله در دقایق ۴، ۷ و ۹۳ (پنالتی) توانست گلزنی کند. راموس در دقیقه ۱۴ از روی پنالتی گل زد و بنزما هم در دقایق ۴۵ و ۸۱ دو بار گلزنی کرد.

پاری سن ژرمن هم در این گروه با تک گل ایکاردی در دقیقه ۲۲ از سد بروژ گذشت. تیم بروژ در دقیقه ۷۶ صاحب پنالتی شد اما آن را از دست داد. در این گروه پی اس جی با ۱۲ امتیاز صعودش قطعی شد و رئال مادرید هم ۷ امتیازی است. بروژ هم ۲ امتیاز دارد.

در گروه دوم بایرن مونیخ در خانه با گل های لواندوفسکی و پولیسیچ مقابل المپیاکوس پیروز شد و تاتنهام با ۴ گل در خانه ستاره سرخ بلگراد به پیروزی رسید. لو سلسو، سان (دقایق ۵۷ و ۶۱) و اریکسن برای تاتنهام در این بازی گلزنی کردند. بایرن با ۱۲ امتیاز صعودش قطعی شده و تاتنهام ۷ امتیازی است. ستاره سرخ هم ۳ امتیازی است.

در گروه سوم تیم منچسترسیتی در خانه آتالانتا با نتیجه ۱-۱ متوقف شد. استرلینگ در دقیقه ۷ تک گل سیتی را بثمر رساند. سیتی در دقیقه ۴۳ صاحب پنالتی شد اما ژسوس آن را از دست داد. کلودیو براوو که در بین دو نیمه به جای ادرسون وارد زمین شده بود در دقیقه ۸۱ با کارت قرمز مواجه شد تا سیتی ده نفره شود. بدین ترتیب در اتفاقی جالب کایل واکر در دقایق پایانی بازی از دروازه تیم گواردیولا محافظت کرد.

در دیگر دیدار این گروه تیم های دیناموزاگرب و شاختار به تساوی ۳-۳ رضایت دادند. سیتی در این گروه ۱۰ امتیازی است و تیم های شاختار و دینامو هم هر کدام ۵ امتیاز دارند. آتالانتا هم یک امتیاز دارد.

در گروه چهارم هم تیم یوونتوس با گل های رمزی و کاستا توانست با نتیجه ۱-۲ از سد لوکوموتیو مسکو بگذرد و اتلتیکو هم با نتیجه ۲-۱ در خانه لورکوزن شکست خورد. لورکوزن در دقایق ۴۱ و ۵۵ به گل رسید و موراتا در دقیقه ۹۴ تک گل اتلتیکو را زد. در این گروه یوونتوس با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و صعودش قطعی شده و اتلتیکو هم ۷ امتیازی است. تیم های لورکوزن و لوکوموتیو هم ۳ امتیازی هستند.

نتایج این دیدارها به شرح زیر است:

گروه A:
پاری سن ژرمن یک – بروژ صفر
گل‌ها: ایکاردی ۲۱

رئال مادرید ۶ – گالاتاسرای صفر
گل‌ها: رودریگو ۴ و ۷ و ۲+۹۰، راموس (پنالتی – ۱۴)، بن زما ۴۵ و ۸۱

جدول رده‌بندی:
۱- پاری سن ژرمن ۱۲ امتیاز (صعود به مرحله بعد)
۲- رئال مادرید ۷ امتیاز
۳- بروژ ۲ امتیاز
۴- گالاتاسرای یک امتیاز

گروه B:
بایرن مونیخ ۲ – المپیاکوس صفر
گل‌ها: لواندوفسکی ۶۹ و  پرشیچ ۸۹

ستاره سرخ بلگراد صفر – تاتنهام ۴
گل‌ها: لوسلسو ۳۴ ، سون ۵۷ و ۶۱ و اریکسن ۸۵

جدول رده‌بندی:
۱- بایرن مونیخ ۱۲ امتیاز (صعود به مرحله بعد)
۲- تاتنهام ۷ امتیاز
۳- ستاره سرخ بلگراد ۳ امتیاز
۴- المپیاکوس یک امتیاز

گروه C:
آتالانتا یک – منچستر سیتی یک
گل‌ها: استرلینگ ۷ برای سیتی، پاسالیچ ۴۹ برای آتالانتا 
اخراج براوو از سیتی

دینامو زاگرب ۳- شاختار دونتسک ۳
گل‌ها: پاتریک ۱۳ و مورائس ۲+۹۰ مارتینس ۷+۹۰ برای شاختار و پتکوویچ ۲۵، ایوانسک ۸۳ و آدمی ۸۶ برای دینامو زاگرب

جدول رده‌بندی:
۱- منچستر سیتی ۱۰ امتیاز
۲- دنیامو زاگرب ۵ امتیاز
۳- شاختار دونتسک ۵ امتیاز
۴- آتالانتا یک امتیاز

گروه D:
لوکوموتیو مسکو یک – یوونتوس ۲
گل‌ها: رمزی ۳ – داگلاس کاستا ۹۰ برای یوونتوس، میرانچوک ۱۲ برای لوکوموتیو

بایرلورکوزن ۲ – اتلتیکو مادرید یک
گل‌‌ها: پارتی ۴۱ گل به خودی، وولند ۵۵  برای لورکوزن، موراتا ۹۰ برای اتلتیکو مادرید
اخراج -امیری از لورکوزن

 جدول رده‌بندی:
۱- یوونتوس ۱۰ امتیاز (صعود به مرحله بعد)
۲- اتلتیکو مادرید ۷ امتیاز
۳- لوکوموتیو مسکو ۳ امتیاز
۴- بایرلورکوزن ۳ امتیاز

مقدماتی قهرمانی آسیا؛
پیروزی جوانان فوتبال ایران مقابل قرقیزستان

تیم فوتبال جوانان ایران نخستین دیدار خود در مسابقات مقدماتی آسیا را با برتری سه بر صفر مقابل قرقیزستان به اتمام رساند. در نخستین روز از رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در رده سنی جوانان و از گروه چهارم که به میزبانی تهران و در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می‌شود، تیم جوانان کشورمان به مصاف قرقیزستان رفت و در نهایت با گل‌هایی که در نیمه دوم به ثمر رساند با حساب سه بر صفر پیروز شد.

جوانان ایران در نیمه نخست، نمایش هجومی برابر حریف خود ارائه دادند و بارها صاحب موقعیت گلی زنی شدند اما دروازه بان قرقیزستان موفق به مهار ضربات بازیکنان ایران شد و نیمه نخست بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.در نیمه دوم آریا برزگر در دقیقه ۵٢ با یک ضربه سر موفق به گشودن دروازه حریف شد. در ادامه باز هم تیم ایران فرصت های مناسبی برای گل زنی به دست آورد که ضربات نخودکار و اسد آبادی با واکنش دروازه بان قرقیزستان مهار شد. منظمی در دقیقه ٧٧ باز هم با یک ضربه سر دقیق دروازه را گشود و  گل دوم بازی را  به ثمر رساند.در دقیقه ٨٠ با برخورد توپ به دست مدافع قرقیزستان داور نقطه پنالتی را نشان داد که یاسین سلمانی این توپ را به سومین گل ایران تبدیل کرد.این مسابقه در پایان با نتیجه  ٣ بر صفر به سود ایران تمام شد.

پیش بازی دیدارهای جمعه لیگ: پایان ثلث اول

به گزارش وب سایت نود، با انجام بازی‌های روز جمعه هفته دهم لیگ برتر به پایان می‌رسد تا یک سوم ابتدایی لیگ خاتمه یابد.البته شهرخودرو یک بازی عقب‌مانده با گل گهرسیرجان دارد که در فرصت تعطیلی لیگ برگزار خواهد شد. در مهم‌ترین دیدارهای این روز، شهرخودرو برای حضور در رتبه دوم با پارس جنوبی روبه‌رو خواهد شد و دو تیم قعرنشین شاهین بوشهر و گل گهر سیرجان نیز به مصاف هم می‌روند.

ماشین سازی- ذوب آهن اصفهان
ورزشگاه بنیان دیزل- ساعت ۱۵:۰۰
تیم داوری: داور : رضا عادل، کمک ها: فرهاد مروجی – علیرضا طاهرخانی، کمک داوران اضافی: سیدمهدی مرجان زاده – حسین زمانی، داور چهارم : دانیال باشنده، ناظر: ابوطالب طاهریان
ذوب‌آهن هفته گذشته بالاخره موفق شد به نخستین برد فصل خود دست یابد و ماشین‌سازی هم در یک بازی جنجالی مقابل پرسپولیس به تساوی دست یافت. رسول خطیبی و ماشین‌سازی هیچ وقت برابر ذوب‌آهن به پیروزی دست نیافته‌اند و این بار در خانه به دنبال شکستن این طلسم هستند. سامان نریمان جهان، بازیکن با تجربه ماشین‌سازی در این بازی به دلیل محرومیت غایب خواهد بود. ماشین سازی با ۹ امتیاز در رده یازدهم و ذوب آهن با ۷ امتیاز چهاردهم است. پیروزی در این مسابقه ذوب‌آهن را بالاتر از ماشین سازی در جدول قرار خواهد داد.

شهرخودرو- پارس جنوبی جم
تیم داوری: داور : امیر عراب براقی ، کمک ها: مهدی عالیقدر – محسن بابایی، کمک داوران اضافی : کمیل غلامی – امیرسامان سلطانی
داور چهارم : علی اکبر نوری، ناظر: رحیم رحیمی مقدم
شهرخودرو با ۳ کلین‌شیت پیاپی پا به این دیدار می‌گذارد و در صورت پیروزی در ۲ دیداری که کمتر از سایر مدعیان انجام داده، از رده چهارم به صدر جدول صعود خواهد کرد. اما یحیی گل محمدی سرمربی شهرخودرو نه  برابر فراز کمالوند نه مقابل پارس جنوبی که در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد هیچ وقت به پیروزی نرسیده است. فریبرز گرامی بازیکن پارس جنوبی و فرشاد محمدی مهر مدافع شهرخودرو سابقه حضور در تیم رقیب را دارند. این بازی جدال گل محمدی با جمعی از شاگردان سابق خود است. بابک حاتمی، شهرام گودرزی، فریبرز گرامی، محمد ابراهیمی و محمد نوری در تیم‌های مختلف سابقه کار کردن با گل محمدی را دارند. محمد نوری کاپیتان پارس جنوبی که در این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد ۳۴ بازی برای تیمهای تحت هدایت گل‌محمدی انجام داده و ۴ گل زده و ۲ پاس گل نیز داده است.

نفت مسجدسلیمان – نساجی مازندران
ورزشگاه مسجد سلیمان- ساعت ۱۶:۴۵
تیم داوری: داور : حمید حاج ملک، کمک ها: قهرمان نجفی – مهدی شفیعی ، کمک داوران اضافی : میثم حیدری – حامد سیدی
داور چهارم : براتعلی مولوی، ناظر: رسول فروغی
نفت مسجدسلیمان با کسب ۷ تساوی در ۹ هفته نخست رکورددار تاریخ لیگ برتر است و با چنین آماری همچنان یکی از دو تیم بدون شکست این فصل محسوب می‌شود. این تیم در ۳ بازی گذشته دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. در سمت مقابل نساجی در هفته‌های اخیر دچار افت شده و در ۴ بازی گذشته گلی نزده است. رضا مهاجری سرمربی نساجی تاکنون ۳ بار مهدی تارتار را شکست داده و هیچ مربی‌ای را بیش از تارتار مغلوب نساخته است. این دو تیم در جدول رده‌بندی در همسایگی هم قرار دارند. نفت مسحدسلیمان با ۱۳ امتیاز هشتم است و نساجی با ۱۰ امتیاز در رده نهم جای دارد.

شاهین بوشهر – گل گهر سیرجان
ورزشگاه بوشهر- ساعت ۱۷:۴۵
شاهین بوشهر و گل گهرسیرجان در شرایطی با ۱ و ۴ امتیاز دو تیم قعرنشین جدول تا پایان هفته نهم هستند که تا پیش از این در ادوار گذشته تا این هفته از لیگ ضعیف‌ترین تیم ۳ امتیاز کسب کرده بود. شاهین و گل گهر تنها تیم‌های بدون برد لیگ هستند که امیدوارند بالاخره در این هفته این طلسم شکسته شود. گل گهر با ۳ گل زده بدترین خط حمله لیگ را دارد و شاهین بوشهر با ۲۱ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع را داراست. شاهین بوشهر در ۶ بازی اخیر متحمل شکست شده است.

سریع‌ترین بانوی دونده ایران به تیمی اروپایی پیوست.

فرزانه فصیحی، سریع‌ترین بانوی دونده ایران لژیونر شد و به تیمی از صربستان پیوست.فصیحی که از ماه‌ها قبل به دنبال لژیونر شدن بود، بعد از به پایان رسیدن مسابقات داخلی و صدور ویزای خود، راهی صربستان شد تا برای تیم پارتیزان بلگراد بدود. این دونده در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های ایران در تیم سپاهان حضور داشت و به عنوان یکی از پرامتیازترین ورزشکاران مسابقات داخلی انتخاب شد.

دیدار عراق – ایران در اردن برگزار می‌شود

دیدار تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران در کشور اردن برگزار خواهد شد. عبدالخاق مسعود رئیس فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که این کشور، اردن را به عنوان میزبان دیدار با ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب کرده است.

وی در این باره گفت: به فدراسیون اردن نامه زدیم که میزبان ایران و بحرین باشیم زیرا نیازی به ویزا نیست و هواداران عراقی می‌توانند با توجه به نزدیکی راه در ورزشگاه حاضر شوند.این دیدار به دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی در عراق به دلیل ناآرامی‌های اخیر ۲۳ آبان به میزبانی کشور اردن برگزار خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=11284 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x