سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با پایان دوره ی محکومیت، جعفر عظیم زاده از فعالین کارگری، از زندان آزاد شد

جعفر عظیم زاده

امروز ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران با پایان دوره محکومیت از زندان رجایی شهر آزاد شد.

جعفر عظیم زاده از هماهنگ کنندگان طومار ۴۰ هزار نفره کارگران و از فعالین شناخته شده ی جنبش گارگری است.

جعفر عظیم زاده در حالی که سال گذشته از بابت محکومیت ۶ ساله خود، شامل آزادی های زودهنگام دوران کرونا شده بود، پیش از آزادی با پرونده ای دیگر روبرو و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد. آزادی روز جاری آقای عظیم زاده با پایان دوران محکومیت ۱۳ ماهه وی صورت گرفته است.

جعفر عظیم زاده، روز سه‌شنبه ۹ بهمن ماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در منطقه پردیس کرج بازداشت و به کلانتری ۱۱ فردیس و نهایتا به اندرزگاه ۸ سالن ۹ زندان اوین منتقل شد. محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع این فعال کارگری پیشتر اعلام کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد ایشان با نیابت قضایی صادره بر مبنای محکومیت به ۶ سال زندان و برای تحمل این حکم روانه زندان اوین شده است.

روز شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸، جعفر عظیم زاده از بند ۸ زندان اوین به شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۳ منتقل شد. در این جلسه به آقای عظیم زاده اعلام شده بود که پرونده جدیدی علیه وی بخاطر فایل صوتی که در اعتراض به احکام صادره علیه کارگران از سوی این فعال کارگری منتشر شده بود تشکیل شده است.

جعغر عظیم زاده روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹، در خصوص پرونده جدید به بازپرسی دادسرای اوین منتقل و تفهیم اتهام شد. این فعال کارگری در تاریخ ۱۳ خرداد ۹۹، در خصوص این پرونده توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱۳ ماه حبس محکوم و این حکم عینا در مرحله تجدیدنظر تائید شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=109680 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x