جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با پایان دوران محکومیت؛ محمدعلی زحمتکش از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد

محمدعلی زحمتکش، فعال صنفی معلمان، امروز دوشنبه ۷ تیرماه، با پایان دوران محکومیت خود از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد. آقای زحمتکش در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال گذشته جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، آزادی آقای زحمتکش با پایان دوران محکومیت وی صورت گرفته است.

وی در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۹۹ در پی تماس های مکرر وثیقه گذار، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

محمدعلی زحمتکش در تاریخ ۸ بهمن‌ماه ۹۷، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی به دو سال حبس تعزیری و یک سال تبعید به شهرستان ارسنجان و پرداخت جزای نقدی محکوم شد که این حکم نهایتاً در دادگاه تجدید نظر به ۸ ماه حبس تبدیل شد.

وی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۸ در پی حضور در دایره اجرای احکام دادگاه انقلاب شهر شیراز بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد و عصر روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۸، از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

لازم به ذکر است این فعال صنفی پیشتر پس از تحصن سراسری معلمان در روزهای ۲۲ و  ۲۳ آبان ماه سال ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۰ آذرماه، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

در جریان تحصن سراسری معلمان در آن تاریخ، دستکم ۱۴ معلم در استان‌های خراسان شمالی، فارس، مرکزی، کردستان، خوزستان و کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=117838 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x