جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برادران نوید افکاری بیش از ۱۳۰ روز است که در سلول انفرادی هستند

حبیب و وحید افکاری، با گذشت بیش از ۴ ماه از اعدام  برادرشان «نوید»، هنوز در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند و از حق دسترسی به تلفن محرومند

بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر ایران، این دو برادر که از یک هفته قبل از اعدام برادرشان، یعنی از ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ در سلول‌های انفرادی در زندان عادل آباد شیراز محبوس بوده‌اند، تاکنون اجازه تماس تلفنی با خانواده خود را نداشته‌اند.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفته است که مسئولان زندان عادل‌آباد این دو برادر را در سلول انفرادی نگه داشته‌اند تا ارتباط آن‌ها با سایر زندانیان را قطع کرده و خانواده آن‌ها را کنترل کنند.

این منبع همچنین گفته است: «هر چند هفته یک ‌بار، اجازه ملاقات کابینی با خانواده به این دو برادر داده می‌شود و چون این ملاقات از پشت شیشه است و گفتگوها ضبط می‌شوند، از شرایط دقیق آن‌ها اطلاعی در دست نیست.»

این فرد مطلع در خصوص پیگیری ضرب‌و‌شتم وحید و حبیب افکاری در هنگام انتقال به سلول انفرادی نیز گفته است: «شکایتی که به‌صورت مکتوب ارایه کرده بودند را اجازه نمی‌دادند که ثبت شود و حتی حق شکایت را از ایشان گرفته بودند. طی تماس تلفنی که همان شب اعدام هر سه نفر با خانواده داشتند، هر سه نفر ضرب و شتم شده بودند و از همه بیشتر نوید را زده بودند. با این حال در رسانه‌ها و رییس پزشک قانونی استان فارس به دروغ اعلام کردند که مشکلی نداشتند. شکایت‌های خانواده هم از بیرون زندان تا امروز راه به جایی نبرده است. در جایی که ضرب و شتم توسط ۲۰ نفر گارد زندان صورت گرفته، دوربین مداربسته وجود دارد، ولی مسوولان هیچ اقدامی برای دیدن فیلم دوربین‌ها انجام نداده‌اند».

برادران افکاری در ارتباط با کشته شدن یک مامور بسیجی در پی اعتراضات مردادماه ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت شدند. 

دادگاه حبیب و وحید را به حبس‌های طولانی‌مدت و نوید افکاری را به دو بار اعدام محکوم کرد.

حکم اعدام نوید افکاری پس از ضرب و شتم و شکنجه او و برادرانش در حالی ‌که مسئولان زندان به دروغ به آن‌ها گفته بودند که قصد انتقال آن‌ها به تهران را دارند، در ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ اجرا شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=100938 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x