پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

برایان هوک از احتمال کشته‌شدن ‘بیش از یک هزار نفر’ در اعتراضات ایران خبر داد

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، از احتمال کشته شدن “بیش از یک هزار نفر در اعتراضات ایران” خبر داده است.

هوک روز پنجشنبه (۵ دسامبر) در یک کنفرانس خبری در واشنگتن همچنین گفت گزارش هایی که به دست وزارت امور خارجه آمریکا رسیده حکایت از آن دارد که هزاران نفر زخمی و حداقل هفت هزار نفر هم بازداشت شده اند.

او گفت: “در حالی که حقیقت به تدریج در حال بیرون آمدن از ایران است، به نظر می‌رسد که رژیم می‌تواند بیش از یک هزار شهروند ایران را زمان شروع اعتراضات به قتل رسانده باشد.”

هوک در عین حال افزود از آن جایی که “رژیم مانع جریان اطلاعات می شود” نمی‌تواند درباره تعداد دقیق کشته‌ها اطمینان کامل داشته باشد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که نیروهای امنیتی در ماجرای نیزار ماهشهر خوزستان احتمالا حداقل ۱۰۰ نفر را با رگبار گلوله کشتند. او گفت: “وقتی که (تیراندازی) تمام شد، رژیم جسدها را بار کامیون ها کرد. ما هنوز نمی دانیم که جسدها را کجا بردند.”

برایان هوک گفت که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اسامی ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ (زندان فشافویه) و زندان قرچک را که بیشتر بازداشتی‌های وقایع اخیر به آن فرستاده شده اند را برای تحریم به کنگره ارائه کرده است.

او گفت که آمریکا خواهان آزادی فوری همه بازداشتی هاست.

برایان هوک گفت در آمریکا در مورد حمایت از مردم ایران اتفاق نظر وجود دارد و از جامعه بین المللی نیز خواست که از شهروندان ایران حمایت کنند.

او گفت: “مردم ایران می خواهند که رژیم ایران به جای گروه های نیابتی روی مردم خودش سرمایه گذاری کند. آنها از جنگ های نیابتی رژیم به ستوه آمده اند.”

https://akhbar-rooz.com/?p=14364 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x