پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برزیل جوایز را جمع کرد؛ بانوان سایپا قهرمان شدند؛ این عکس فتوشاب نیست

نازک بین: به نقل از دیلی میل، دولت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد با وجود فشارهای سنگین بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی ناشی از موج سوم کرونا هنوز قصد دارد ۱۰ هزار پرسنل پزشکی را برای بازی‌های المپیک توکیو جذب کند.اما،به دلیل به صدا درآمد زنگ خطر از کاهش نیروی پزشکی، برخی سیاستمداران در پارلمان با این طرح دولت ژاپن مخالفت کردند.
با وجود افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن، دولت این کشور و کمیته برگزاری بازی‌های توکیو اصرار دارند مسابقات تابستان سال آینده برگزار شود.سیکو هاشیموتو ،وزیر المپیک ژاپن در پارلمان گفت که دولت هنوز به برنامه خود برای ایمن‌سازی هزاران پرسنل پزشکی برای بازی‌های توکیو متعهد است.وی در این باره اظهار داشت: ما در تلاشیم تا حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان پزشکی لازم را تأمین کنیم به این شرط که از پزشکان و پرستاران بخواهیم هر کدام از آنها حدود ۵ روز در طول دوره بازی‌ها کار کنند.وزیر المپیک ژاپن به مجلس گفت که برگزارکنندگان بازی‌ها هنوز در حال بحث در مورد دقیق‌ترین نیازهای پزشکی مورد نیاز و چگونگی مقابله با عفونت‌های کووید ۱۹ هستند.این در حالی است که رئیس انجمن پزشکی ژاپن هفته گذشته زنگ خطر را درباره احتمال حضور بازدیدکنندگان خارج از کشور برای بازی‌ها به صدا درآورد.در همین حال،کمیته بین المللی المپیک (IOC) در حال بررسی انتقال بازیهای المپیک از توکیو به فلوریدا (ایالات متحده آمریکا) نیست. این خبر توسط سرویس مطبوعاتی IOC به TASS گزارش شد. پیش از این ، کانال تلویزیونی ABC گزارش داده بود که جیمی پاترونیس رئیس خزانه داری ایالت فلوریدا نامه ای را به IOC با پیشنهاد میزبانی بازی ها نوشت.در این پیام آمده است:  کمیته بین المللی المپیک چنین نامه ای دریافت نکرده است. المپیک در ۲۳ ژوئیه در توکیو و بازیهای پارالمپیک در ۲۴ آگوست آغاز می شود.این کمیته پیش تر در پاسخ به اطلاعات روزنامه انگلیسی تایمز مبنی بر اینکه رهبران ژاپن به طور خصوصی نتیجه گرفتند  که لغو بازی ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا ضروری است نیز آن را رد کرده بود.قرار بود بازی های المپیک توکیو از ۲۴ ژوئیه تا ۹ آگوست ۲۰۲۰ برگزار شود ، اما به دلیل همه گیری ، این مسابقات به مدت یک سال به تعویق افتاد و از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ برگزار می شود. در همان زمان، نام بازی های توکیو ۲۰۲۰ حفظ شده است. بازی های پارالمپیک از ۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر برگزار می شود.

نگاهی آماری به مسابقات این هفته اروپا

 در این هفته در رقابت‌های اروپایی نتایجی رقم خورد که برخی از آنها تاریخی بود اما اعداد منتخب هفته کدام‌ها بودند؟

جام حذفی انگلیس

منچسترسیتی توانست تیم لیگ دویی (دسته چهارمی) چلتنهام تاون را با نتیجه سه بر یک ببرد. آنها در حوالی دقیقه ۶۰ گل خوردند اما بعد از دقیقه ۸۱ سه گل زدند. این اولین بار پس از پیروزی شش بر یک مقابل منچستریونایتد در اکتبر ۲۰۱۱ در لیگ برتر است که آنها پس از دقیقه ۸۰ سه گل می‌زنند.

آرسنال در این فصل چهار گل‌به‌خودی دریافت کرده است، یعنی بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر. پس از فصل ۱۶-۲۰۱۵ که آنها در پایان فصل ۵ گل‌به‌خودی دریافت کردند، این بدترین آمارشان بوده است.

منچستریونایتد برای دهمین بار لیورپول را از جام حذفی کنار زده است. این بیشترین شکست به دست یک تیم در تاریخ جام حذفی، پس از ۱۲ شکست اورتون مقابل لیورپول (با احتساب فینال‌ها) است.

تیم کارلو آنچلوتی در این فصل چقدر خوب بوده؟ اورتون حالا در تمامی رقابت‌ها در ۲۳ بازی اول خود ۱۵ بار پیروز شده (۶۵ درصد دیدارها). این در حالی است که آنها در کل فصل گذشته در ۴۳ دیدار ۱۶ پیروزی داشتند و آمار ۳۷ درصد پیروزی را ثبت کرده بودند.

محمد صلاح با دو گلی که به منچستریونایتد زد، در این فصل در تمامی رقابت‌ها ۱۹ گل به ثمر رسانده است. هری کین از تاتنهام هم این تعداد گل را به ثمر رسانده است.

 لالیگا

اتلتیکو مادرید در روند هفت پیروزی پیاپی قرار دارد. آخرین باری که آنها هفت بازی پشت سر هم را بردند به فصل ۱۴-۲۰۱۳ برمی‌گردد که در انتها قهرمان لالیگا شدند.

بارسلونا در ۹ بازی قبلی خود در لالیگا مقابل الچه، دروازه‌اش را بسته نگه داشته (و ۷ دیدار را برده است). این بهترین عملکرد تاریخ آنها در زمینه کلین‌شیت‌های پیاپی در لالیگا مقابل یک تیم است.

لوئیس سوارس در ۱۵ بازی نخست خود برای اتلتیکو مادرید در لالیگا، ۱۲ گل به ثمر رسانده است. این بهترین شروعی است که یک بازیکن در تیم جدیدش در لالیگا از سال ۲۰۱۰ تاکنون داشته. در آن سال، کریستیانو رونالدو در ۱۵ بازی ۱۳ گل برای رئال مادرید زد. سوارس حالا در کنار یوسف النصیری از سویا در صدر جدول گلزنان لالیگا قرار دارد.

بوندس‌لیگا

مانوئل نویر برای ۱۹۷امین بار در بوندس‌لیگا دروازه‌اش را بسته نگه داشت، آن هم برابر تیم سابقش، شالکه. به این ترتیب او از رکورد اولیور کان عبور کرد.

روبرت لواندوفسکی در بازی مقابل شالکه به آمار ۵۰۰ گل رسمی رسید. ۲۷۲ گل او برای بایرن مونیخ بوده است.

بانوان سایپا قهرمان شدند

تیم والیبال زنان سایپا با شکست تیم شهرداری قزوین، یک هفته پیش از پایان مسابقات قهرمانی خود را در لیگ برتر قطعی کرد. مسابقات لیگ برتر والیبال زنان امروز(سه شنبه) با برگزاری دیدار تیم‌های سایپا و شهرداری قزوین پیگیری شد که نارنجی‌پوشان تهرانی موفق شدند با نتیجه سه بر صفر از سد رقیب خود بگذرند و یک هفته پیش از پایان مسابقات قهرمانی خود را در این دوره قطعی کنند.شاگردان مریم هاشمی با نتایج ۲۵ -۷، ۲۵ – ۱۲، ۲۵ – ۱۷ از سد تیم شهرداری گذشتند و بدون باخت، با پیروزی در تمام بازی‌های این فصل خود به مقام قهرمانی دست پیدا کردند. سایپا در مرحله نهایی لیگ برتر با ۵ بازی و ۱۵ امتیاز به این عنوان رسید. آنها در دور مقدماتی نیز باختی در کارنامه نداشتند.نارنجی‌پوشان باید آخرین بازی خود را که حکم یک دیدار تشریفاتی خواهد داشت باید در برابر پیکان برگزار کنند.

حواست هست چلسی؟!

  آینده نیمکت چلسی کاملاً مبهم است اما بد نبود مالک باشگاه غرب لندن، رومن آبراموویچ به آرژانتین و شهر کوردوبا می‌رفت تا یک اتفاق بزرگ را آنجا و در استادیوم ماریو کمپس از نزدیک مشاهده کند. این هفته در این ورزشگاه دو تیم هموطن «دیفنسا خوستیسیا» و «لانوس» فینال کوپا سودامریکانا را برگزار کردند و دیفنسا با سه گل برنده شد و نخستین جام تاریخش را به دست آورد. اینها چه اهمیتی می‌تواند برای آبراموویچ داشته باشد؟ مربی دیفنسا بازیکن سابق چلسی، هرنان کرسپو است.تا قبل از سال ۲۰۲۰ دیفنسا هرگز در لیبرتادورس-که بالاترین رقابت باشگاهی در آمریکای جنوبی است -یا کوپاسودامریکانا -که رقابتی درجه دو محسوب می‌شود، مثل لیگ اروپا- بازی نکرده بود و این قهرمانی افتخار بسیار بزرگی است برای کرسپو که با این موفقیت ارزش‌های خود به عنوان یک مربی بزرگ را ثابت می‌کند.

البته انتظار آمدن این مربی ۴۵ ساله از فلورنسیو وارلا به استمفوردبریج کمی ساده‌لوحانه و خوشبینانه است هرچند او با تجربه بیشتری نسبت به لمپارد برای این پست انتخاب می‌شود که تنها یک فصل در دربی‌کانتی مربیگری کرده بود.کرسپو هنوز در مرحله یادگیری است هرچند مربیگری او بعد از شروع کندش، سرعت خوبی پیدا کرده. مهاجم سابق چلسی، اینتر، پارما و تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۱۵ نخستین بار طعم مربیگری را در تیم مودنا در سری B چشید اما کمتر از یک سال دوام آورد. بعد به کشورش و تیم بانفیلد رفت اما با وجود شروع امیدوارکننده و پر از هیجان و گل تیمش، نتایج نتوانست انتظارات را برآورده کند و تابستان سال گذشته اخراج شد تا جایش را به مربی قابل اعتماد باشگاه، خولیو سزار فالسیونی بدهد.اما خیلی بیکار نماند و ژانویه گذشته دیفنسا قدم پیش گذاشت، تیمی که با نایب قهرمانی تاریخی‌اش در سوپرلیگای آرژانتین با مربیگری سباستین بکاچچه سهمیه لیبرتادورس گرفته بود و می‌خواست برای اولین بار در این جام مهم بازی کند.

کرسپو در زمان بازی با مارسلو بیلسا که به عنوان مربی آرژانتین باور داشت او و گابریل باتیستوتا نمی‌توانند کنار هم بازی کنند، درگیری‌هایی داشت اما همواره مربی فعلی لیدز را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین آدم‌های زندگی حرفه‌ای خودش مورد ستایش قرار داده. او اخیراً گفت: «سبک بیلسا در تمرین و پیشرفت دادن بازیکنان تحسین‌برانگیز است و سعی می‌کنم از آن الگوبرداری کنم.» کرسپو در مربیگری هم بلندپرواز است: «رویای من مربیگری تیم ملی آرژانتین است و رسیدن به چیزی که به عنوان بازیکن به آن نرسیدم، قهرمانی در جام جهانی.»دیفنسا نتوانست از گروه سختی که در آن سانتوس -تیمی که هفته آینده در فینال با پالمیراس روبه‌رو می‌شود-، المپیای اروگوئه و دلفین اکوادور در آن حضور داشتند، عبور کند و با باختن دو بازی آخر با اختلاف یک امتیاز نسبت به نماینده اکوادور سوم شد و به سودامریکانا رفت اما بعد از آن ضربه ابتدایی دیگر به عقب بازنگشت. تیم کرسپو در هشت بازی مراحل حذفی شکست نخورد و اسپورتیوو لوکنو از پاراگوئه، واسکو دوگاما و باهیا از برزیل و کوکیمبو اونیدو از شیلی را شکست داد تا به فینال برسد.این اصلاً دستاورد کوچکی نیست برای تیمی که بیشتر بازیکنانش قرضی هستند و با تلاش‌های ایجنت مشهور آرژانتینی، کریستین براگرنیک، یک خانه‌تکانی اساسی در آن صورت گرفته؛ مسابقات فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت کامل به حالت تعطیل درآمد و در شروع مجدد این رقابت‌ها ۱۲ بازیکن جدید به تیم اضافه شدند و ۹ نفر از تیم جدا شدند.

دیفنسا با کرسپو فوتبالی سریع و مستقیم بازی می‌کند، خط دفاعش جلوتر از حد معمول آرایش می‌شود و برایان رومرو که یکی از گل‌های فینال را به ثمر رساند، در مرکز حرکات هجومی تیم قرار دارد. این بازیکن ۲۹ ساله هم داستان جالبی دارد. ایندیپندینته در سال ۲۰۲۰ خودش را از دست او که نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند و به اندازه کافی گل بزند، خلاص کرد اما حالا با ۱۰ گل در ۹ بازی صدرنشین جدول گلزنان سودامریکانا است. او که در پیروزی ۴ بر ۲ بازی برگشت نیمه‌نهایی مقابل رقیب شیلیایی هت‌تریک کرد، می‌گوید: «همیشه به کرسپو می‌گویم او بهترین پست را برایم پیدا کرد. او به شما خودباوری فوق‌العاده‌ای می‌دهد چون همیشه بالای سر بازیکنان است تا اشتباهاتشان را اصلاح کند و خیلی هم رک است.»

شاید اگر کار دیفنسا به فینال نمی‌کشید، کرسپو یک ماجراجویی تازه را شروع کرده بود. سه تا از غول‌های سنتی آرژانتین، راسینگ کلاب، ایندیپندینته و سن لورنزو سال ۲۰۲۰ را بدون مربی به پایان رساندند و شایعاتی درباره رفتن کرسپو به هر یک مطرح شد. شاید اگر یک روز مارسلو گایاردو تصمیم بگیرد به دورانش در ریور پلاته پایان دهد، کرسپو اولین جانشین باشد. خودش می‌گوید: «فعلاً در دیفنسا هستم اما دوست دارم به یک باشگاه بزرگ آمریکای جنوبی یا اروپا بروم البته منتظر رئال مادرید نمی‌مانم. زندگی در ریور هم بعد از مارسلو سخت خواهد بود، او در این تیم موفقیت‌های بسیاری به دست آورده است.» کرسپو با قهرمانی در سودامریکانا ثابت کرد از جمله مربیان آینده‌دار آرژانتینی است که می‌توانند در هر دوطرف اقیانوس اطلس موفق شوند. هنوز خیلی زود است که درباره جانشینی هم‌تیمی سابقش در چلسی، لمپارد حرف بزنیم اما او می‌تواند مثل روزهای بازی، مربی بزرگی هم بشود.

منبع: گل- دنیل ادواردز

 برزیل همه جوایز فوتسال را جمع کرد

اسامی بهترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ اعلام شد که گزینه‌های ایرانی در بخش‌های مختلف نتوانستند عنوانی کسب کنند.سایت «فوتسال پِلنت» طبق روال خود در پایان هر سال میلادی اقدام به معرفی و انتخاب بهترین‌های فوتسال جهان در بخش‌های مختلف می‌کند. نظرسنجی بهترین‌های فوتسال در سال ۲۰۲۰ هم با حضور چند گزینه از ایران برگزار شد، در نهایت برزیلی‌ها عنوان بهترین‌های فوتسال جهان را کسب کردند.برای هر ۱۲ بخش، ۱۰ کاندیدا از سراسر جهان انتخاب شدند و رای گیری نهایی بین کارشناسان، مربیان و رسانه‌های مختلف در دنیا صورت گرفت که نتایج آن به این ترتیب است:

بهترین تیم ملی
۱- برزیل
۲- اسپانیا
۳- آرژانتین

بهترین باشگاه
۱- بارسلونا اسپانیا
۲- مگنوس برزیل
۳- اینترمووی‌استار اسپانیا

مس سونگون ایران در این بخش تیم هشتم شد.

بهترین مربی ملی
۱- خورخه گومز از پرتغال
۲- خاویر مارکینیوس از برزیل
۳- فدریکو ویدال از اسپانیا

بهترین بازیکن زن
آماندا لیسا از برزیل

فاطمه اعتدادی بازیکن ایران در این بخش پنجم شد.

بهترین مربی باشگاهی زنان
کریستین دسوزا از برزیل

عاطفه رضایی سرمربی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان به عنوان نفر هشتم انتخاب شد.

بهترین دروازه بان زن
آنا کاترینا از پرتغال

زینب کریمی دروازه بان مس رفسنجان در این بخش هشتم شد.

بهترین باشگاه زنان
کلاب دسپورتیوو بورلا از اسپانیا

مس رفسنجان قهرمان تیم بانوان ایران در این بخش هشتم شد.

بهترین بازیکن مرد
۱- کارلوس واگنر از برزیل
۲- سرخیو لوزانو از اسپانیا
۳- رودریگو هاردی از برزیل

در این بخش حسین طیبی بازیکن ملی پوش ایران به عنوان نفر هفتم انتخاب شد.

بهترین مربی باشگاهی مردان
اندرئو پلازا از اسپانیا

بهترین دروازه بان مرد
لئوناردو دِملو از برزیل

علیرضا صمیمی دروازه بان تیم ملی ایران در این بخش به عنوان نفر هفتم انتخاب شد.

بهترین داور
نیکولا جلیک از کرواسی

در این بخش گلاره ناظمی داور ایرانی پنجم شد.

بهترین بازیکن جوان
لئوناردو سیلوا از برزیل

درآمد و بدهی بالا

رسانه‌ها اعلام کردند بدهی‌های باشگاه به مبلغ عجیب و وحشتناک یک میلیارد یورو رسیده و این باشگاه باید ۷۳۰ میلیون یورو را در یک زمان کوتاهی باید بپردازد.نشریه «مارکا» خبر داد، از این ۷۳۰ میلیون یورو بدهی، ۲۵۶ میلیون یورو مختص موسسات اعتباری، ۱۶۴ میلیون یورو برای پرسنل، ۲٫۵ میلیون یورو تعهدات و سایر اوراق بهادار قابل معامله و ۲۹۸ میلیون یورو دیگر بدهی‌ها است. بارسلونا فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را با میزان بدهی ۴۸۸ میلیون یورو به اتمام رساند و باشگاه از طلبکاران خود مهلت خواست که این واریزی به زمان دیگری موکول شود. بارسلونا بیشترین ضرر را در جریان آغاز کرونا به ثبت رسانده است. آنها امیدوارند که تا پایان ژوئن بتوانند بخشی از بدهی‌های خود را بپردازند و برای دیگر بدهی‌ها زمان بخرند. این باشگاه تخمین زده بود که ۵۶ میلیون یورو از حضور ۲۵ درصدی طرفداران در ماه فوریه و ۵۰ درصدی در ماه مِی درآمد کسب کند که به نظر می‌رسد این اتفاق نیز رخ نخواهد داد.از طرفی بارسلونا به ۱۹ باشگاه در مورد مسائل نقل‌وانتقالاتی بدهکار است که در مجموع این رقم ۱۲۶ میلیون یورو تخمین زده شده. به عنوان مثال، نزدیک ۳۰ میلیون یورو از این مبلغ باید به خاطر فیلیپه کوتینیو به لیورپول پرداخت شود. بازیکنی که اگر به ۱۰۰ بازی در بارسلونا برسد، این باشگاه باید ۲۰ میلیون یوروی دیگر به لیورپول پرداخت کند. البته پرداخت این مبلغ به خاطر مصدومیت طولانی‌مدت هافبک برزیلی به تأخیر افتاده و شاید به فصل بعد هم مؤکول شود.وضعیت بغرنج بارسلونا ادامه دارد و این باشگاه رئیس ندارد و هنوز مشخص نیست انتخابات در چه زمانی برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد تمام برنامه‌ ریزی‌ها انجام شده تا با یک بار تعویق انتخابات، این رای‌گیری در تاریخ ۱۷ اسفند برگزار شود.

در خبر دیگری به نقل از اسکای نیوز،اعلام شد بارسلونا و رئال مادرید در فهرست سرمایه لیگ های فوتبالی، بهترین عملکرد را داشته اند و بایرن مونیخ به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در جایگاه سوم قرار گرفته است. منچستریونایتد و لیورپول نیز به عنوان دو باشگاه مطرح انگلیس به ترتیب در رده های چهارم و پنجم درآمدزایی قرار گرفته اند.در این لیست، لیورپول جای پاری سن ژرمن را در رتبه پنجم نسبت به فصل ۲۰۱۸/۱۹ گرفته و جای بایرن مونیخ و منچستریونایتد عوض شده است. یوونتوس نیز همچون فصل قبل، پردرآمدترین باشگاه ایتالیایی لیست بوده و در رتبه دهم قرار دارد. صعود ۱۳ پله ای زنیت و حضور در رتبه پانزدهم لیست، جالب ترین نکته این لیست است.پائین آمدن میزان درآمدها نسبت به فصل گذشته میلادی از نکات جالب توجه این لیست است. البته زنیت و اورتون در میان ۲۰ تیم برتر، تنها تیم هایی هستند که نسبت به فصل گذشته درآمد بیشتری داشته اند.میلان با درآمد ۱۴۸ میلیون یورویی در رتبه سی ام قرار دارد و آاس رم که فصل گذشته در رتبه شانزدهم قرار داشت به دلیل عدم حضور در لیگ قهرمانان اروپا در میان ۳۰ باشگاه برتر جایی ندارد.

روزنامه های ورزشی اروپا :بارسلونا ۷۳۰ میلیون یورو، بدهی دارد

روزنامه‌های ورزشی اروپا، در بیست و ششمین روز از ماه ژانویه است. روزنامه‌های انگلیسی، اخراج فرانک لمپارد از چلسی را تیتر یک خودشان کردند. در پرتغال درخشش مهدی طارمی، سوژه اصلی روزنامه‌های این کشور شده است. مطبوعات ایتالیا، اخراج جنارو گتوسو از ناپولی را بررسی کرده‌اند و دربی میلان هم دیگر خبر آنها در بیست و ششمین روز از ماه ژانویه است. رسانه‌های اسپانیایی هم اخبار بارسلونا و رئال مادرید را پوشش و خبر از کسر بودجه بارسلونا و بدهی بالای این باشگاه داده‌اند. اخراج فرانک لمپارد، تصمیم سختی بود.» این جمله، رومن آبراموویچ، مالک متمول چلسی، بعد از قطع همکاری با لمپارد است. هرچند شاگردان لمپارد، در آخرین بازی خودشان در جام حذفی انگلیس برابر لوتون به پیروزی رسیدند اما مدیران چلسی ترجیح دادند با یک مربی دیگر فصل را به پایان برسانند. روزنامه‌های بریتانیایی هم خبر اصلی خودشان را به اخراج لمپارد اختصاص دادند.

 روزنامه «گاردین»، در صفحه اول خودش، عکسی از توماس توخل و فرانک لمپارد را منتشر کرده و نوشته: «سلام، خداحافظ». این روزنامه در این گزارش نوشته، توماس توخل آلمانی گزینه جانشینی لمپارد در چلسی خواهد بود. این رونامه نوشته، بعد از هزینه ۲۰۰ میلیون پوندی چلسی در تابستان، لمپارد نتایج خوبی کسب نکرده است. همین موضوع باعث شده تا مدیران چلسی به فکر همکاری با توخل باشند.

 روزنامه «مترو» چاپ انگلیس هم خبر اخراج فرانک لمپارد را منتشر کرده و نوشته: «فرانک توسط رومن بی‌رحم اخراج شد». این روزنامه البته نگاهی هم داشته به پیروزی ۴ بر یک تاتنهام برابر وایکام در جام حذفی انگلیس. دیداری که با درخشش تانگی اندومبله، گرت بیل و هری وینکس همراه بود. «مترو» نگاهی هم به پیروزی تیم کریکت انگلیس برابر سریلانکا داشته و به درخشش جو روت در این دیدار پرداخته است.

روزنامه «دیلی اکسپرس» هم در صفحه ورزشی خودش نگاهی داشته به اخراج لمپارد. این روزنامه نوشته: «توخل می‌آید، لمپارد می‌رود». این روزنامه در گزارشی نوشته، توماس توخل در موقعیت قرنطینه قرار دارد اما این وضعیت کمی غیرمعمول است چرا که اگر تست کرونای توخل منفی باشد، او می‌تواند چلسی را برابر ولورهمپتون همراهی کند. «دیلی اکسپرس» نوشته، همان زمانی که خبر اخراج لمپارد رسانه‌ای شد همه اهالی فوتبال در انگلیس می‌دانستند که توخل جانشین او خواهد شد. این مربی آلمانی که ماه گذشته از پاری‌سن‌ژرمن اخراج شده باید برای ورود به انگلیس تست کرونا بدهد و در صورت منفی بودن آن می‌تواند در تمرینات این تیم شرکت کند و نیازی به قرنطینه ۲ هفته‌ای ندارد.

 روزنامه «توتو اسپورت»، در صفحه اول خودش عکسی از زلاتان و روملو لوکاکو را منتشر کرده و نوشته: «دربی بزرگان، فراتر از جام است». این روزنامه در ادامه عکسی از وستون مک‌کنی، بازیکن جوان یوونتوس را منتشر کرده و نوشته: «او به شالکه باز نمی‌گردد». تیتری که نشان از رضایت بانوی پیر از عملکرد این بازیکن آمریکایی دارد.روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، عکسی از زلاتان ابراهیموویچ و روملو لوکاکو را در صفحه اول خودش منتشر کرده و نوشته: «برای دربی متولد شده‌اند».

 روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، عکسی از ورزشگاه نیوکمپ را منتشر و وضعیت اقتصادی این باشگاه را بررسی کرده است. این روزنامه با تیتری بزرگ نوشته: «گودال بد». تیتری که اشاره به وضعیت بد مالی بارسلونا دارد. «مارکا» در گزارشی نوشت: «بارسلونا گزارش مالی سالانه خودش را منتشر کرده که مشخص است این باشگاه فوتبال، شرایط مالی خوبی ندارد. یکی از نکات قابل توجه در این گزارش، بندی است که در آن نشان می‌دهد بارسا نزدیک ۷۳۰ میلیون یورو بدهی دارد. این رقم به شرح زیر تقسیم می‌شود: ۲۶۵ میلیون بدهی به موسسات اعتباری، ۲.۵ میلیون یورو تعهدات و سایر اوراق بهادار قابل معامله، ۱۶۴ میلیون بدهی به پرسنل ورزشی و ۲۹۸ میلیون موارد دیگر.»

 طبق این گزارش، صورت‌های مالی بارسلونا، سال گذشته با بدهی خالص ۴۸۸.۴ میلیون یورو بسته شده است. در این گزارش آمده است که بارسلونا با طلبکاران خود در حال مذاکره است و تلاش می‌کند سر رسید بدهی‌های خودش را تا ۳۰ ژوئن سال جاری، عقب بیندازد. البته بخشی از این بدهکاری به دلیل عدم حضور هواداران در استادیوم‌ها است. این باشگاه امیدوار بود در فصل جدید بتواند میزبان هواداران خودش در نیوکمپ باشد اما این اتفاق رخ نداده است.

روزنامه «as» اسپانیا، عکسی از کیلیان ام‌باپه مهاجم فرانسوی ‌پاری‌سن‌ژرمن را منتشر کرده و نوشته: «ام‌باپه؛ فشار بیاورید» این روزنامه نوشته، مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن از مدیران مادرید خواسته تا روند انتقالش به این تیم را تسریع کنند.

روزنامه «موندو»، با انتشار عکسی از فرانکی دی‌یونگ، هافبک هلندی بارسلونا، نوشته: «دی‌یونگ، رشد می‌کند». تیتری که اشاره به درخشش این بازیکن در بارسلونا دارد. دی‌یونگ در بازی برابر الچه هم گل اول تیمش را به ثمر رساند و پایه‌گذار پیروزی ۲ بر صفر بارسلونا برابر الچه بود.

روزنامه «اسپورت»، عکسی از اریک گارسیا، مدافع اسپانیایی منچسترسیتی را منتشر کرده و از تلاش مدیران بارسلونا برای به خدمت گرفتن این بازیکن خبر داده است. گارسیا عملکرد خوبی در سیتی داشته و همین موضوع باعث شده تا هواداران بارسلونا از این باشگاه بخواهند تا به دنبال جذب او باشند.

مهاجمان رئال در باشگاه‌های دیگر می‌درخشند!

به‌جز کریم بنزما، سایر مهاجمان رئال‌مادرید در این فصل مقابل دروازه حریفان مشکل داشته‌اند اما مهاجمانی که به‌صورت قرضی به باشگاه‌های دیگر در سراسر اروپا رفته‌اند خوش درخشیده‌اند و به‌آسانی گل می‌زنند، به‌ویژه دو مهاجمی که می‌توانستند ذخیره بنزما باشند، یعنی لوکا یوویچ و بورخا مایورال، عالی بوده‌اند.

یوویچ به‌صورت قرضی به آینتراخت فرانکفورت برگشته و تنها در ۷۵ دقیقه حضور در میدان، سه گل به ثمر رسانده است، یعنی یک گل بیشتر از تعداد گل‌های او در یک فصل و نیم حضور در رئال‌مادرید (۲). او در فرانکفورت هنوز در ترکیب ثابت قرار نگرفته اما سه‌بار به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و میانگین یک گل در هر ۲۵ دقیقه را ثبت کرده است. یوویچ اخیراً مقابل آرمینیا بیله‌فلد به گل رسید، به این ترتیب انتقال قرضی او طبق برنامه پیش رفته. یوویچ ۲۳ سال دارد و فرصت کافی برای جا افتادن در مادرید را دارد اما او باید فرم خود را در ماه‌های آینده بازیابد تا رئال بتواند از این خرید ۶۰میلیون یورویی‌اش نهایت استفاده را ببرد.

بورخا مایورال هم در رم اوضاع خوبی دارد. او هشت گل زده (و در این هفته مقابل اسپتزیا دو گل به ثمر رساند) و پنج گل هم ساخته است. نیمی از فصل باقی مانده و او تنها یک گل تا رسیدن به بهترین آمار شخصی‌اش در یک فصل فاصله دارد (این بازیکن فصل گذشته ۹ گل برای لوانته به ثمر رساند). این مهاجم متولد پارلا بازیکنی است که زیدان به‌عنوان ذخیره بنزما می‌خواست اما چون رئال نتوانست یوویچ را در تابستان به تیم دیگری منتقل کند، مجبور به قرض دادن او شد. حالا رم می‌تواند درباره آینده او تصمیم بگیرد. آنها می‌توانند در پایان فصل با ۱۵میلیون یورو، یا در تابستان ۲۰۲۲ با ۲۰میلیون یورو انتقال او را دائمی کنند. البته اگر رم این بند را فعال کند و بعد بخواهد مایورال را بفروشد، باید ابتدا او را به رئال پیشنهاد کند و در صورتی که رئال او را نخواست به باشگاه دیگری واگذارش کند.

دیگر بازیکن مادرید که خوش می‌درخشد براهیم دیاز است که چهار گل برای میلان زده است، یعنی بیشتر از وینیسیوس، رودریگو، آزار، آسنسیو و لوکاس واسکس؛ بازیکنانی که حضورشان باعث شد رئال دیاز را قرض بدهد.

دو بازیکن دیگر هم گلزنی کرده‌اند؛ گرت بیل سه گل برای تاتنهام زده و تاکه کوبو هم یک گل به ثمر رسانده است. سه بازیکن قرضی دیگر، یعنی خسوس وایخو، دنی سبایوس، و رینیر گلی نزده‌اند.

بارسلونا، بدهکار به عالم و آدم

بارسلونا که دچار بحران مالی است، ۱۲۶میلیون یورو به ۱۹ باشگاه بدهکار است. غول‌های کاتالان اخیراً گزارش مالی سالانه خود را منتشر کرده‌اند. بیشترین بدهی بارسلونا ۲۹میلیون یورو به لیورپول است، چراکه آنها هنوز بخشی از مبلغ انتقال فیلیپه کوتینیو، که سه سال پیش راهی بارسا شد را نپرداخته‌اند. کوتینیو گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه است اما این بازیکن برزیلی در بارسا جا نیفتاده و این باشگاه از او نفع خاصی نبرده است. آنها ۱۲۰میلیون یورو را در ابتدای قرارداد به لیورپول پرداختند و قرار بر این شد که بقیه مبلغ را به‌صورت اقساط در سال‌های آینده پرداخت کنند. لیورپول بخش زیادی از این مبلغ را گرفته است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد ۲۹میلیون یورو مانده است.

کوتینیو در این فصل فرصت آن را یافته که در بارسا بماند و خود را اثبات کند اما او پس از سه گل و دو پاس گل در ۱۴ مسابقه، حالا از ناحیه زانو مصدوم است و چهار ماه دور از میادین خواهد بود. بارسلونا همچنین ۱۰میلیون یورو بابت مالکوم به بوردو، ۸میلیون یورو به گرمیو بابت آرتور ملو (که حالا در یوونتوس است) و ۱۶میلیون یورو به آژاکس بابت فرنکی دی‌یونگ بدهکار است. بارسلونا بابت همه‌گیری ویروس کرونا دچار بحران مالی شده و این چیزی است که همه از آن خبر دارند. این باشگاه در ماه‌های اخیر به سراغ ریاضت اقتصادی رفته است.

در هفته گذشته گزارش شد آنها از چندین بانک بزرگ خواسته‌اند فعلاً اقساط‌شان را پرداخت نکنند تا به این ترتیب از انحلال باشگاه جلوگیری شود. این خبری برای طرفداران باشگاه نگران‌کننده بوده است.

کاتالان‌ها از بانک‌های گلدمن ساکس، آلیانز، بارینگز، آموندی و پرودنتیال درخواست کرده‌اند فرصت پرداخت اقساط‌شان را داشته باشند. بدهی آنها به بانک‌ها ۲۰۰میلیون یورو است. این تیم لالیگایی ۶۲۲میلیون یورو کسری بودجه دارد و ۱۰۰میلیون یورو دیگر هم به طرف‌های دیگر بدهکار است.

بارسلونا اعلام کرده بود در جریان فصل ۲۰-۲۰۱۹ انتظار می‌رود اولین باشگاهی شود که به درآمد یک‌میلیارد پوند در یک سال می‌رسد اما شیوع ویروس کرونا بشدت به این باشگاه ضربه زده است.

در اکتبر گذشته بود که باشگاه اعلام کرد بدهی‌هایش دوبرابر شده است، در نتیجه آنها دستمزد بازیکنان تیم را کم کردند و با فروش نلسون سمدو، آرتور، ایوان راکیتیچ و مارک کوکوریا ۸۰میلیون یورو به دست آوردند.

این عکس فتوشاب نیست!

هریس سفروویچ ،مهاجم سوئیسی تیم بنفیکا ،به نشانه حسرت موقعیتهائی که در دیدار با ناسیونال وی و همبازیهای اش از دست دادند، این چنین و به قول معروف، سردر گریبان خود کرده است. هنرنمائی عکاس در شکار این صحنه ستودنی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=102105 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x