پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برلین: فراخوان به تجمع در اعتراض به صدور حکم اعدام علیه سه تن از معترضین آبان ماه

فراخوان به تجمع در اعتراض به صدور احکام اعدام علیه سه تن از معترضین آبان ماه
و در دفاع از زندانیان سیاسی – عقیدتی
در روز سه شنبه، ۳۰ ژوئن ساعت ۱۶ در مقابل سفارت رژیم جمهوری اسلامی ایران در برلین!

در حالیکه فقر و بیکاری، زندگی و معیشت اکثریت مردم ایران را هر روز وخیم ترمی سازد، رژیم دور جدیدی از سرکوب و اعمال فشار بر فعالین سیاسی، زنان، کارگران و دانشجویان را از وحشت برگشت فضای مبارزاتی جامعه به آبان ماه ۹۸، آغاز نموده است که در اینجا به گوشه ای از آن اشاره می کنیم:

رژیم، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی را که در آبان ٩۸ در اعتراضات علیه  بیکاری، فقر و بی خانمانی شرکت داشتند، به حبس، شلاق و اعدام محکوم کرد و اخبار رسیده حاکی از تائید این احکام توسط دیوان عالی جمهوری اسلامی است.

 رئیس دادگستری استان اصفهان در نماز جمعه گذشته  از ثابت و نهائی شدن حکم ” مفسد فی الارض” برای ۸ نفر از معترضین دیماه ٩۶ و آبان ٩۸ خبر داد واعلام نمود که در صورت تکرار چنین اعتراض هائی با مخالفین “قاطعانه” برخورد خواهد شد.

۴۲ کارگرمجتمع آذرآب اراک که در جریان اعتصاب و راهپیمایی مهرماه ۹۸ احضار و بازداشت شده بودند، هر کدام به ۱ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و یک ماه کار رایگان در راه‌آهن اراک محکوم شده اند.

در ماه گذشته رژیم هدایت عبدالله پور، زندانی سیاسی کرد را مخفیانه اعدام کرد و گواهی فوت او را پس از ۴۴ روز بی خبری در ۲۴ ژوئن به خانواده اش تحویل داد بدون اینکه خانواده را از محل دفن او با خبر سازد. جنایتکاران در گواهی فوت، علت مرگ  را “برخورد اجسام سخت و تیز” ذکر کرده اند.

خانواده زینب جلالیان، زندانی سیاسی کرد از وخیم بودن وضعیت سلامتی او خبر داده است. زینب جلالیان علیرغم ابتلا به بیماری کووید ۱٩ در زندان قرچک در اتاقی گروهی قرنطینه شده است و وزارت اطلاعات با انتقال او به بیمارستان مخالفت می کند. ما جمهوری اسلامی را مسئول جان او و همه زندانیان سیاسی دیگرمی دانیم.

سپیده قلیان که از محکومان پرونده نیشکر هفت تپه خوزستان است چند روز پیش برای گذراندن دوره ۵ سال محکومیت‌ به زندان اوین منتقل شد زیرا حاضر به نوشتن نامه و درخواست عفو از رهبری جمهوری اسلامی نشد.

در هفته های گذشته همچنین شاهد قتل های ناموسی زنان و کودکان از رومینا تا ریحانه درگیلان تا کرمانشاه بودیم. این قتل ها که با حمایت قوانین ارتجاعی و ضد زن جمهوری جهل و جنایت صورت می گیرند، خشم زنان و مردان بسیاری را برانگیخته است.

ما ضمن محکوم کردن رژیم جمهوری اسلامی خواستار لغو کلیه احکام اعدام و آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی

فعالین سیاسی – عقیدتی دربند هستیم. بیائیم باهم با تمام قوا در مقابل این سرکوب و اعدام ها بیایستیم.

نه به سرکوب فعالین سیاسی – عقیدتی

سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران

برگزارکنندگان:

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین

کانون پناهندگان سیاسی ایرانی – برلین

 زمان:سه شنبه، ۳۰ ژوئن ٢۰٢۰، ساعت  ۱۶

محل: مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین

Podbielskiallee 67, 14195 Berlin, U3- Podbielskiallee

https://akhbar-rooz.com/?p=38282 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران--نروژ
کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران--نروژ
3 سال قبل

زن کشی در ایران را متوقف کنید
طی دوماه اخیر رومینا اشرفی(۱۴ ساله)؛ فاطمه برحی(۱۹ ساله)؛ ریحانه عامری(۲۲ ساله) به بهانه حفظ آبرو و ناموس توسط پدران یا همسران خود به قتل رسیدند. میدانیم که قتل های موسوم به “ناموس” و “آبرو” به قتل این سه نفر محدود نیست. گاه این قتل ها به بهانه های “بدگمانی” ؛ وهمی و اتهام های خیالی مردان خانواده یا قبیله اتفاق می افتد و به ظن رابطه با مردی دیگر بدون اثبات اتفاق می افتد؛ زیرا که طبق قوانین جمهوری اسلامی زنان ذاتا متهم اند و مردان مسئولیت نگهبانی از زنان را عهده دارند.
خلا قوانین حمایتی در قبال زنان و وجود قوانین زن ستیز در ایران گاه سبب میشود تا مردان متوهم و خشن اشد خشونتهای وحشیانه را علیه زنان خانواده اعمال کنند. ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی و پاره ای دیگر از قوانین تبعیض آمیز خانه را برای زنان ناامن میکنند و در قبال نبود “خانه های امن زنان” برخلاف کشورهای پیشرفته دشواریهای مضاعفی بر زنان ایران تحمیل میکند..
همچنین حق مالکیت پدر و جد پدری بر فرزندان و ریاست مردان بر خانواده بستر خشونت علیه دختربچه ها و زنان را مهیا میکند. خشونت جنسیتی علیه زنان البته با همدستی نظام حقوقی و سیاسی و عرف مردسالار سازمان می یابد.
به همین منظور کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران-نروژ از فعالان مدنی، فرهنگی و سیاسی میخواهد که با تلاش خود جمهوری اسلامی را ناگزیر به پذیرش مطالبات زیر کنند:
۱. جنایت پدران، برادران، شوهران و شرکای جنسی خاطی با مجازات سخت تری روبه رو شود.
۲. پیوستن بی قید و شرط ایران به کنوانسیون رفع همه انواع تبعیض علیه زنان (مصوب سازمان ملل، ۱۹۷۹)
۳. لغو تمامی قوانین تبعیض آمیز علیه زنان
۴. حذف موارد تبعیض آمیز از کتاب های درسی و آموزشی

کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران–نروژ

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x