سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

برنامه بازیهای زیر ۲۳ سال انتخابی المپیک؛ اهداف تیم‌های بزرگ اروپائی

نازک بین: به گزارش خبرگزاریها, سردار داوود آذرنوش, رییس سازمان بسیج ورزشکاران, درباره‌ حضور نماینده ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران, در کلاس مربیگری با حضور نماینده‌ اسرائیل گفت: دوستانم اخبار ژیمناستیک را به من اعلام کردند که بعد از بررسی متوجه شدم که این خبر متاسفانه درست است و چنین خبطی مجددا صورت گرفته است.وی که معلوم نیست در وزارت ورزش و جوانان چه سمتی دارد و سازمان بسیج ورزشکاران چه ارتباطی به ورزش برون مرزی دارد, افزوده: سربسته می‌گویم، اخیرا شاهدیم که بعضی از اتفاقات در بعضی از فدراسیون‌ها می‌افتد. در صحبتی که با علی‌نژاد داشتم او قول داد که این موضوعات را بررسی کند و قطعا او هم این موضوعات را پیگیری خواهد کرد. اینکه فدراسیونی، قهرمان و یا ورزشکارش به یک کشور دیگر می‌رود و با نماینده اسرائیل مسابقه می‌دهد یا در کلاسی با نماینده اسرائیل شرکت می‌کند یا خانمی بدون حجاب در مسابقه‌ای شرکت می‌کند، حتی اگر رئیس فدراسیون اعلام کند که این اتفاقات بدون اجازه فدراسیون بوده و اعزام بدون اطلاع رسانی به فدراسیون صورت گرفته است، حرفش پذیرفتنی نیست.

اهداف تیم‌های بزرگ اروپایی در سال ۲۰۲۰

تیم‌های بزرگ اروپایی در سال جدید میلادی هر یک اهدافی دارند که اغلب می‌خواهند فاتح لیگ قهرمانان شوند.

به نقل از آس، رسیدن به تمام اهداف خیلی سخت است. زمانی که یک فصل آغاز می‌شود باشگاه‌های بزرگ اروپایی می‌خواهند یک سال رویایی داشته باشند و خود را برای رقابت در همه مسابقات تقویت می‌کنند. با این حال در نیمه فصل تفکرشان عوض می‌شود و تنها به فتح یک عنوان فکر نمی‌کنند. در انگلیس، تقریبا شرایط لیگ برتر مشخص است و در میان برخی تیم‌های قدرتمند بعضی‌ها در بحران به سر می‌برند و به همین خاطر به اهداف دیگری می‌اندیشند. شرایط بوندسلیگا نیز موجب شده است اولویت‌های بایرن قدرتمند تغییر کند. این در حالی است که پاری سن ژرمن بیشتر به رقابت‌های بین‌المللی فکر می‌کند تا ملی.

رئال مادرید و بارسلونا

رقابت میان مادرید و بارسا موجب شده است دو تیم برای قهرمانی در همه بازی‌ها تلاش کنند. این رقابت از سوپرجام اسپانیا که به زودی آغاز می‌شود شروع خواهد شد. بر خلاف فصل‌های دیگر، مادرید خیلی زود از فتح لالیگا ناامید نشده و توجهش روی لیگ قهرمانان اروپا متمرکز نشده است. رقابت در لالیگا خیلی نزدیک است. هر دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و در مرحله یک شانزدهم نهایی کوپا دل ری حضور دارند.

اتلتیکو مادرید

فراز و فرودهای روخی بلانکو در شروع فصل موجب شد پس از مدت‌ها رقابت برای قهرمانی در لالیگا میان مادرید و بارسا باشد. این تیم در لیگ قهرمانان با بدترین قرعه روبرو شد و باید با لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی بازی کند. اگر شاگردان دیگو پابلو سیمئونه بتوانند از این مرحله صعود کنند یکی از شانس‌های قهرمانی خواهند بود. قرمز و سفیدپوشان مانند بارسا و مادرید شانس قهرمانی در کوپا دل ری و سوپرجام اسپانیا را دارند.

لیورپول

پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها، در آنفیلد می‌دانند هدف آشکار تیم در سال ۲۰۲۰ چیست. شاگردان یورگن کلوپ به دنبال فتح لیگ برتر انگلیس هستند. لیورپول می‌خواهد پس از ۳۰ سال فاتح لیگ شود و اکنون با تیم دوم ۱۳ امتیاز فاصله دارند. به همین خاطر به هدفشان خیلی نزدیک هستند. تقریبا یک سال است که شکستی نخوردند. لیگ قهرمانان نیز از اهداف این تیم محسوب می‌شود با این حال مهمترین عنوان برای لیورپول لیگ برتر است.

منچسترسیتی

با توجه به این که تکلیف لیگ برتر تقریبا مشخص شده است تنها هدف پپ گواردیولا لیگ قهرمانان است. زمانی که سران باشگاه سیتی با سرمربی اسپانیایی قرارداد امضا کردند امیدوار بودند قهرمانی در اروپا را تجربه کنند. با این حال با حضور گواردیولا هرگز فراتر از یک چهارم نهایی صعود نکردند. حریف این تیم در یک هشتم نهایی این فصل لیگ قهرمانان مادرید است.

چلسی

چلسی با وجود این که در هیچ یک از رقابت‌ها جزو بخت‌های قهرمانی محسوب نمی‌شود در میان چهار تیم اول لیگ برتر قرار دارد و باید در لیگ قهرمانان به مصاف بایرن برود. یک سنجش خوب برای تیم فرانک لمپارد خواهد بود. همچنین این تیم شانس قهرمانی در اف ای کاپ را دارد.

تاتنهام

حضور ژوزه مورینیو در تاتنهام موجب شد شرایط کمی برای تیم بهتر شود. تاتنهام که در سال گذشته فوق‌العاده عمل کرد و به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد اکنون برای کسب سهمیه اروپا تلاش می‌کند. این تیم در جایگاه ششم جدول لیگ برتر قرار دارد. همچنین در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف لایپزیگ می‌رود و با توجه به قرعه خوبی که دارد امیدوار است به دور بعد راه یابد.

منچستریونایتد

پس از چند سال ناموفق تنها هدف شیاطین سرخ بازگشت به لیگ قهرمانان است. آنها می‌توانند با قرار گرفتن در میان چهار تیم اول لیگ برتر یا قهرمانی در لیگ اروپا به خواسته خود برسند. منچستریونایتد در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا به مصاف بروخه خواهد رفت.

پاری سن ژرمن

تیم پاریسی که به احتمال فراوان قهرمان لیگ یک فرانسه خواهد شد و با تیم دوم هفت امتیاز فاصله دارد دوباره تمام توان خود را برای لیگ قهرمانان خواهد گذاشت. PSG پس از شکست‌های تلخ در سال های گذشته امسال در بنگاه‌های شرط بندی به عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی این بازی‌ها به حساب می‌آید. پاری سن ژرمن اکنون قوی‌تر از گذشته است.

یوونتوس

تیمی که در ترکیبش از حضور بازیکنی همچون کریستیانو رونالدو بهره می‌برد چاره‌ای ندارد تا به قهرمانی در همه رقابت‌ها فکر کند. با این حال مهمترین هدف تیم تورینی قهرمانی در لیگ قهرمانان است و قرعه یک هشتم نهایی برای آنها آسان محسوب می‌شود. این تیم باید برابر لورکوزن قرار بگیرد. سری آ ایتالیا همیشه هدف یوونتوس بوده است با این حال اینتر در این سال خیلی قدرتمند ظاهر شده است.

اینتر

تیم شهر میلان از لیگ قهرمانان حذف شد و قصد دارد به حکمرانی یوونتوس (قهرمان هشت دوره پیاپی سری آ ایتالیا) در فتح اسکودتو پایان دهد. لیگ اروپا می‌تواند یکی از عنوان‌هایی باشد که اینتر می‌تواند کسب کند اما جزو اولویت این تیم محسوب نمی‌شود. باشگاه ایتالیایی می‌خواهد دوباره به عنوان یکی از قدرتمندترین‌های اروپا به حساب آید.

ناپولی

همکاری کارلو آنچلوتی با تیم ایتالیایی مطابق انتظار پیش نرفت و ناپولی بدترین شروع را در هشت فصل گذشته داشت. این تیم با سرمربی ایتالیایی خداحافظی کرد و با جنارو گتوسو قرارداد امضا کرد. تنها هدف ناپولی می تواند کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی باشد.

بایرن مونیخ

برای بایرن فکر کردن به چیز دیگری جز حکمرانی در همه رقابت‌ها معنی ندارد. با این حال پس از هفت سال سلطه در بوندسلیگا و تمرکز در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل شرایط متفاوت است و باید تیم نخست آلمان بیش از همه به رقابت‌های ملی توجه داشته باشد تا بازی‌های اروپایی. رقابت در این فصل بوندسلیگا خیلی نزدیک است و در این چند هفته باوارایی‌ها حتی در رتبه‌های کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم حضور نداشتند. باشگاه با نیکو کواچ خداحافظی کرد و اکنون فلیک را بر نیمکت خود می‌بیند که بیش از همه به بوندسلیگا فکر می‌کند.  

دورتموند

بوندسلیگا، بوندسلیگا و باز هم بوندسلیگا. رسیدن به بالاترین نقطه‌های لیگ قهرمانان جزو اهداف دورتموند نبوده است و این تیم متوجه نزول بایرن در این رقابت‌های ملی است. به همین خاطر به دنبال فتح دوباره بوندسلیگاست. هر چند که در این سال هم شانس بالایی ندارد.

رقابت های فوتبال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک از ۸ تا ۲۳ ژانویه با حضور ۱۶ تیم برتر آسیا در تایلند آغاز می شود و تیم ملی امید ایران نیز با تیم‌های کره جنوبی، چین و ازبکستان هم‌گروه است. 

۳ تیم برتر این مسابقات مجوز حضور در مسابقات فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ را کسب خواهند کرد.

* گروه بندی رقابت‌ها به شرح زیر است

گروه A: تایلند، عراق، استرالیا، بحرین 
گروه B: قطر، ژاپن، عربستان، سوریه 
گروه C : ازبکستان، کره جنوبی، چین، ایران
گروه D:ویتنام، اردن، کره شمالی، امارات 

برنامه بازیها

۱۸ دی ۱۳۹۸/ عراق – استرالیا ورزشگاه تاماسات
۱۸ دی ۱۳۹۸/ تایلند- بحرین ورزشگاه راجامانگالا
۱۹ دی ۱۳۹۸/ قطر – سوریه ورزشگاه تاماسات
۱۹ دی ۱۳۹۸/ژاپن – عربستان ورزشگاه تاماسات
۱۹ دی ۱۳۹۸/ ازبکستان – ایران ورزشگاه تونسالانون
۱۹ دی ۱۳۹۸ / کره جنوبی – چین ورزشگاه تونسالانون 
۲۰ دی ۱۳۹۸/ ویتنام – امارات ورزشگاه بوریرام
۲۰ دی ۱۳۹۸/ کره شمالی – اردن ورزشگاه بوریرام
۲۱ دی ۱۳۹۸/ بحرین – عراق ورزشگاه تاماسات
۲۱ دی ۱۳۹۸ / استرالیا – تایلند ورزشگاه راجامانگالا
۲۲ دی ۱۳۹۸/ عربستان – قطر ورزشگاه تاماسات
۲۲ دی ۱۳۹۸/  سوریه – ژاپن ورزشگاه تاماسات
۲۲ دی ۱۳۹۸/ ایران – کره جنوبی ورزشگاه تونسالانون
۲۲ دی ۱۳۹۸/  چین – ازبکستان  ورزشگاه تونسالانون
۲۳ دی ۱۳۹۸/ امارات – کره شمالی ورزشگاه بوریرام
۲۳ دی ۱۳۹۸/  ویتنام – اردن ورزشگاه بوریرام
۲۴ دی ۱۳۹۸/ تایلند – عراق ورزشگاه راجامانگالا
۲۴ دی ۱۳۹۸/  استرالیا – بحرین ورزشگاه تاماسات
۲۵ دی ۱۳۹۸/ قطر – ژاپن ورزشگاه راجامانگالا
۲۵ دی ۱۳۹۸/  عربستان – سوریه ورزشگاه تاماسات
۲۵ دی ۱۳۹۸/ ازبکستان – کره جنوبی ورزشگاه تاماسات
۲۵ دی ۱۳۹۸/ ایران – چین  ورزشگاه تاماسات
۲۶ دی ۱۳۹۸/ ویتنام – کره شمالی ورزشگاه راجامانگالا
۲۶ دی ۱۳۹۸/ اردن – امارات ورزشگاه بوریرام

گل ریحان پیروز شد و به صدر رسید/ شکست خانگی فجر مقابل آلومینیوم

هفته هجدهم رقابتهای لیگ دسته اول  موسوم به -لیگ گدایان-با انجام ۷ بازی پیگیری شد که در پایان بازیهای امروز گل‌ریحان به صدر جدول صعود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته هجدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول امروز با ۷ بازی به صورت همزمان انجام شد که فرایند بازیهای امروز، صعود تیم بدون شکست گل ریحان به صدر جدول بود.

شاگردان محمد نصرتی در دیداری خانگی توانستند با ۳ گل آرمان گهر سیرجان را بدرقه کنند و با این نتیجه موقتا جای مس رفسنجان در صدر جدول را تصاحب کنند. در یکی از دیدارهای حساس امروز تیم فجر سپاسی که می‌توانست با پیروزی در دیداری خانگی به صدر جدول برسد، در حالی که ابتدا با یک گل از میهمانش آلومینیوم اراک پیش افتاد، در نهایت برابر شاگردان رسول خطیبی شکست خورد تا بهترین فرصت را برای صعود به صدر جدول از دست بدهد.

نود ارومیه یکی دیگر از تیم های مدعی نیز امروز در خانه به میدان رفت و تیم قعر نشین شهرداری تبریز را با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا موقتا به رده دوم جدول صعود کند.از دیگر نتایج جالب دیگر که امروز رقم خورد، پیروزی استقلال خوزستان مقابل بادران در تهران بود. شاگردان بختیاری زاده در دیداری حساس و نزدیک توانستند میزبان پر قدرت شان را با یک گل شکست دهند تا آغاز خوبی در نیم فصل دوم داشته باشند.

نتایج بازیهای هفته هجدهم لیگ دسته اول به شرح زیر است؛

* ملوان یک – سرخ پوشان یک
* داماش ۲ – رایکا یک
* گل ریحان ۳ – آرمان گهر صفر
* خوشه طلایی ۳ – نیروی زمینی صفر
* فجر سپاسی یک – آلومینیوم اراک ۲
* نود ارومیه یک – شهرداری تبریز صفر
بادران صفر – استقلال خوزستان یک

جدول رده بندی لیگ دسته اول در پایان دیدارهای امروز؛

https://akhbar-rooz.com/?p=17266 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x