پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

برپایی ۹۰ تظاهرات کرونایی در آلمان از سوی راست‌گرایان افراطی

Deutschland Berlin | Coronavirus | Protest gegen Maßnahmen, Flaggen (picture-alliance/Sulupress.de)

راست‌گرایان افراطی در آلمان با استفاده از محدودیت‌های کرونایی، تاکنون ۹۰ تجمع اعتراض‌آمیز برپاکرده‌اند. کارشناسان معتقدند این خطر وجود دارد که آنها در میان طرفداران حقوق مدنی نیز طرفدار جذب کنند.

به گفته اداره امنیت داخلی آلمان (اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی) پس از شیوع همه‌گیری ویروس جدید کرونا، راست‌گرایان افراطی در این کشور کوشید‌ه‌اند از تظاهرات شهروندان منتقد و یا مخالف محدودیت‌های کرونایی، به نفع خود بهره‌برداری کنند.

به گزارش دویچه وله به نقل از رسانه‌های آلمان، در گزارش اداره امنیت داخلی آلمان آمده است در ماه‌های اخیر ۹۰ تظاهرات در مخالفت با محدودیت‌های کرونا در سراسر کشور با سخنرانی راست‌گرایان افراطی برپا شده‌اند.

یکی از مناطق کانونی این تظاهرات ایالت زاکسن-آنهالت در شرق آلمان گزارش شده است که در فاصله بیست وپنجم آوریل ۲۰۲۰ تا دهم اوت، شاهد برگزاری یک سوم تظاهرات‌های آلمان بوده است؛ هرچند در برخی از این تظاهرات‌ها  فقط چند ده‌ نفر شرکت‌ داشتند.

شهروندان رایش، راست گرایان افراطی  و نئونازی‌ها

اکثر این تجمع‌های اعتراضی نه از سوی احزاب و اتحادیه‌ها، بلکه به ابتکار افراد برگزار شده‌اند و در مواردی حتی  مجوز قانونی نداشتند.

تظاهرات برلین

یکی از پرتعدادترین تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی روز شنبه ۱۱ مرداد (اول اوت) با حضور ۲۰ هزارنفر در مرکز شهر برلین برگزار شد.

گروه‌های راست‌افراطی، از جمله “حزب آلترناتیو برای آلمان” و “حزب ناسیونال دموکرات آلمان” برای شرکت در این تظاهرات فراخوان داده بودند.

شعار اصلی این حرکت اعتراضی “پایان پاندمی– روز رهایی” بود.

از جمله شرکت‌کنندگان برجسته تظاهرات برلین، اعضای جناح افراطی حزب آلترناتیو برای آلمان از جمله بیورن هوکه، رئیس این حزب در ایالت تورینگن بوده‌اند.

سازمان‌دهی منسجم گروه‌های راست افراطی

سازمان‌دهی گرو‌ه‌های راست‌گرای افراطی برای برگزاری تظاهرات در مخالفت با سیاست‌های دولتی، پس از تظاهرات اول اوت در برلین “وسیع‌تر و منسجم‌تر” گزارش شده است. 

نهادهای مسئول دولت آلمان “فعالیت‌های پیش‌رونده و منسجم گروه‌های راست‌افراطی در جذب مخالفان محدودیت‌های کرونایی را با دقت دنبال می‌کنند.”

به گفته نهادهای امنیتی، گروه‌های ‌افراطی تاکنون موفق نشده‌اند در اعتراضات دموکراتیک شهروندان علیه محدودیت‌های کرونایی، جای‌پایی برای خود پیدا کنند.

با این‌حال نهاد‌های امنیتی می‌گویند قطعی نیست که گروه‌های راستگرا در آینده نتوانند تجمعاتی به عنوان مثال علیه سیاست‌های پناهجویی دولت آلمان برگزار کنند.

“تحولات خطرناک”

اولا یلپکه، نماینده حزب چپ در مجلس فدرال آلمان، دولت را متهم می‌کند که “تحولات خطرناکی” را دست‌کم گرفته است. به گفته این نماینده حزب چپ، همین‌ اغماض‌ها سبب شد که انواع و اقسام گروه‌های فاشیستی و افراط گرا با پرچم‌ها و نمادهای خود در تظاهرات ۲۹ اوت برلین در مقابل پارلمان آلمان حضور یابند.

ساختمان پارلمان این کشور (رایشتاگ) به یکی ازموضوعات داغ رسانه‌ها در آلمان تبدیل شد.

پلیس برلین پس از چندین بار توصیه و تذکر برای رعایت نکات بهداشتی، در نهایت به راهپیمایی پایان داد.

در این میان چند صد تن از معترضان فرصت را مغتنم شمردند و از سد ماموران حفاظت پارلمان گذشتند و تا جلوی در ساختمان هم رفتند. آنها با برافراشتن پرچم‌های ویژه نئونازی‌ها وابستگی خود به این گروه‌ها را به‌نمایش گذاشتند.

https://akhbar-rooz.com/?p=45711 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x