جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری تجمعات بزرگ در آلمان تا پایان اکتبر ممنوع خواهد بود

برگزاری تجمعات بزرگ در آلمان همچنان ممنوع خواهد بود. حال آنکه مدارس می‌توانند پس از تعطیلات کار خود را از سر گیرند. استفاده از ماسک، رعایت موازین بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

به گزارش دویچه وله، روز چهارشنبه ۲۸ خرداد (۱۷ ژوئن) دولت و ایالت‌های آلمان در ارتباط با راهکار مقابله با کرونا و گشایش اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی جلسه‌ای مشترک برگزار کردند. در این نشست، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالت‌های مختلف حضور داشتند.

بر اساس توافق‌های حاصله در این نشست، حفظ فاصله و رعایت موازین بهداشتی همچنان الزامی خواهند بود. افزون بر آن، شهروندان آلمان ملزم به استفاده از ماسک در فروشگاه‌ها و اماکن سرپوشیده خواهند بود.

دولت آلمان در همراهی با ایالت‌های این کشور بر سر ممنوع بودن برگزاری تجمعات بزرگ نیز به توافق رسیدند. به این ترتیب، برگزاری هرگونه تجمع بزرگی در آلمان تا پایان ماه اکتبر سال جاری ممنوع خواهد بود.

این در حالی است که مدارس و مهدکودک‌ها می‌توانند پس از تعطیلات تابستانی کار عادی خود را از سر گیرند. آغاز به کار مجدد مدارس و کودکستان‌ها مشروط به آن است که میزان ابتلا به ویروس کرونا ظرف این مدت افزایشی نیابد.

نجات جان ده‌ها هزار نفر

مارکوس زودر، نخست‌وزیر ایالت بایرن اعلام کرده است که حفظ فاصله حداقل یک و نیم متر و استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی، سیاست درستی بوده و اجرای چنین سیاستی باعث حفظ جان ده‌ها هزار نفر از شهروندان آلمان شده است.

نخست‌وزیر ایالت بایرن به همراه همتایان خود از دیگر ایالت‌های آلمان بر سر ادامه این سیاست به توافق رسیدند. مارکوس زودر گفته است که هیچ دلیلی برای سهل‌گیری در مقابله با بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد. به باور او، هرگونه تعللی در اجرای این سیاست می‌تواند دستاوردهای حاصله از مقابله با شیوع ویروس کرونا را به مخاطره اندازد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز تاکید کرده است که «تا زمانی که واکسن پیشگیری و درمان بیماری کووید-۱۹ وجود نداشته باشد، مردم باید با احتمال شیوع کرونا زندگی کنند.»

محورهای توافق در یک نگاه

  • رعایت موازین بهداشتی، حفظ فاصله‌ای حداقل یک و نیم متر، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و محدود کردن تماس‌ها
  • مدارس و کودکستان‌ها می‌توانند پس از تعطیلات تابستانی کار عادی خود را آغاز کنند
  • برگزاری تجمعات بزرگ تا پایان ماه اکتبر سال جاری همچنان ممنوع خواهد بود
  • افزایش ظرفیت انجام تست‌های تشخیص کرونا به‌ویژه در مراکز حساس و در مورد گروه‌های آسیب‌پذیر
  • اجازه سفرهای تفریحی و گردشگری به کشورهای دیگر اروپا مشروط به رعایت موازین پیشگیرانه و بهره‌گیری از حفاظت سلامتی مسافران و ساکنان مناطق تفریحی

https://akhbar-rooz.com/?p=36595 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x