شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسیج پلیس برای جلوگیری از تجمع بازنشستگان در تهران

بنابر فراخوان تشکل های بازنشستگان که در شبکه های اجتماعی پخش شده بود، امروز - يکشنبه - بار ديگر بازنشستگان در شهرهای مختلف با برگزاری گردهمايی و تجمع، بر ادامه ی مبارزه «در کف خيابان» تا رسيدن به خواسته های خود تاکيد کردند. در تهران پليس با حضور انبوه خود در برابر سازمان تامين اجتماعی مانع برگزاری تجمع اصلی بازنشستگان شد

تجمع امروز بازنشستگان در اصفهان

بنابر فراخوان تشکل های بازنشستگان که در شبکه های اجتماعی پخش شده بود، امروز – یکشنبه – بار دیگر بازنشستگان در شهرهای مختلف با برگزاری گردهمایی و تجمع، بر ادامه ی مبارزه «در کف خیابان» تا رسیدن به خواسته های خود تاکید کردند.

در تهران حکومت با گسیل نیروهای پلیس و امنیتی به مقابل سازمان تامین اجتماعی – محل اعلام شده ی تجمع، از اجتماع بازنشستگان و معترضان جلوگیری کرد. بازنشستگان توانستند در محلی دورتر از تجمع پلیس، اجتماع کوچک تری تشکیل دهند.

بنابر گزارش ها اجتماعات اعتراضی همچنین در شهرهای مشهد، کرمانشاه، تبریز، خرم آباد، اصفهان، شیراز، شوش، سنندج، کرج و چند شهر دیگر برگزار شد.

خواسته اصلی بازنشستگان مستمری‌بگیر از سازمان تأمین اجتماعی، برخورداری از مستمری متناسب با سطح متوسط هزینه‌های زندگی خانوار ۴ نفره شهری و اصلاح مستمری‌ها در سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان پایه حقوق و سبد معیشت است. علیرغم ماه ها حضور بازنشستگان در خیابان و تجمعات اعتراضی آن ها حکومت نه تنها اقدامی در جهت اجرای این خواسته ها نکرده است، بلکه با گسیل نیروهای پلیس و انتظامی چندین بار به این تجمعات حمله کرده، مانع برگزاری آن ها شده و فعالین بازنشستگان را دستگیر کرده و به زندان انداخته است.

روزهای شنبه و یکشنبه همزمان با تجمع بازنشستگان در شهرهای مختلف کشور، چندین تجمع اعتراضی دیگر برگزار شد.

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت بازنشستگان صندوق بازنشستگی آینده ساز در مقابل دفتر این صندوق تجمع اعتراضی برپا کردند. این بازنشستگان خواهان اجرای متناسب سازی حقوق‌ها هستند.

تجمع اعتراضی کارنامه سبزها مقابل مجلس

امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت تجمع اعتراضی کارنامه سبزها در جلوی مجلس برگزار شد. معترضین از شهرهای مختلف در اعتراض به عدم استخدامشان در آموزش و پرورش در برابر مجلس گردهم آمدند. قرار است این تجمع به مدت چهار روز ادامه یابد.

اعتراض کارکنان شرکتی و حجمی شرکت توزیع برق مقابل مجلس

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت همچنین کارگران و‌ پرسنل شرکتی و حجمی شرکت توزیع برق مقابل مجلس تجمع اعتراضی برپا کردند. این‌کارگران در‌ چند ماه گذشته چندین نوبت در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان مقابل مجلس تجمع کرده‌اند.

تجمع جمعی از دانش‌آموزان هشتگرد در اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت جمعی از دانش‌آموزان هشتگرد در اعتراض به برگزاری حضوری، شرایط نامساعد و رقابت ناعادلانه در امتحانات تجمع اعتراضی برپا‌ کردند. مأمورین لباس شخصی تعدادی از این‌ دانش‌آموزان را به اتاق‌هایی در اداره آموزش و پرورش برده و ضمن بازجویی تهدید کرده‌اند که تجمعات دیگری نداشته باشند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنایع فولاد مقابل صندوق بازنشستگی فولاد کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روز یکشنبه تعدادی از کارگران بازنشسته هتل لاله تهران برای دومین بار در سال جاری در مقابل ساختمان این هتل دست به تجمع زدند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=112801 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x