چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بلندپایه ترین مقام کانون شیوع کرونا در چین برکنار شد

دبیر حزب حاکم استان خوبی کانون شیوع ویروس کرونا در مرکز چین به دستور مقام های ارشد این کشور و به دنبال انتقادهای گسترده مردمی از نحوه برخورد مسوولان استان با این ویروس، برکنار شد. نزدیک به ۶۰ هزار نفر در این استان مبتلا شده و ۱۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند
بلندپایه ترین مقام کانون شیوع کرونا در چین برکنار شد

“جیانگ چایو لیانگ” دبیر حزب حاکم استان خوبی کانون شیوع ویروس کرونا در مرکز چین به دستور مقام های ارشد این کشور و به دنبال انتقادهای گسترده مردمی از نحوه برخورد مسوولان استان با این ویروس، برکنار شد.

خبرگزاری شینهوا امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که “اینگ یونگ” ۶۱ ساله از مشاوران و یاران بسیار نزدیک “شی جین پینگ” رییس جمهور چین و شهردار پیشین شانگهای، دبیری حزبی استان خوبی را که بلند پایه ترین مقام این منطقه محسوب می شود، برعهده گرفته است.

“مایوگوا چیانگ” رهبر حزب حاکم در شهر ووهان اولین منطقه شیوع کرونا و مرکز استان خوبی چین نیز شغلش را از دست داد و “وانگ جونگ لین” ۵۷ ساله دبیر حزب شهر جینان مرکز استان شاندونگ در شرق چین جانشین وی شده است.

این افراد تازه ترین قربانیان ویروس کرونا هستند که نزدیک به ۶۰ هزار نفر را در این استان مبتلا کرده و جان یکهزار و ۳۰۰ نفر را در این منطقه مرکزی چین گرفته است.

از ابتدای شروع این بیماری اطلاعات به صورت بسیار محدود در اختیار مردم و مسوولان نقاط دیگر قرار گرفت و انتقادهای مردمی فراوانی از مسوولان استان خوبی به دنبال داشته است.

درحالی که شیوع ویروس کرونا در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان یک ویروس مرموز مطرح و یکی از پزشکان شهر ووهان نسبت به خطر آن هشدار داده بود، اما مسوولان استان خوبی از ارایه اطلاعات دقیق در این باره خودداری کردند و همین باعث شد تا چین برای پیشگیری سریع از بیماری با مشکلات بیشتری مواجه شود.

پس از انتشار اطلاعات دقیق تر و با فرمان “شی جین پینگ” رییس جمهوری خلق چین تدابیر بسیار قوی پیشگیری از شیوع بیماری در این استان و ۸۰ شهر در ۲۰ استان دیگر به اجرا گذاشته شد که بتدریج نتایج مثبت آن نمودار می شود.

منصوب کردن این مقام های جدید در استان خوبی به آن تعبیر شده که دولت مرکزی چین به انتقادهای مردمی پاسخ داده و تغییرات گسترده ای در کادر رهبری استان داده است.

رییس جمهور چین دیروز (چهارشنبه) گفت که در بیشتر نقاط کشور ویروس کرونا کنترل شده و وقت از سرگیری عادی فعالیت های تجاری و زندگی معمول است.

اعزام نیرو به مرکز شیوع بیماری

در همین حال دولت چین برای پایان دادن به کرونا و مهار کامل این ویروس مرگبار شمار زیادی از سربازان و کادر پزشکی و بهداشتی را روانه استان خوبی کانون شیوع بیماری کرده است.

گزارش خبرگزاری شینهوا حاکی است: با فرمان شی جین پینگ رییس جمهور و فرمانده کل قوا در چین امروز پنجشنبه دو هزار و ۶۰۰ نفر از نیروهای ارتش به خوبی اعزام شدند.

رییس جمهوری چین گفته است کشور در حساسترین شرایط در مبارزه با بیماری قرار دارد و اقدامات نتایج مثبتی داشته است.

از سوی دیگر هزاران نفر از کادرهای پزشکی و خدمه امور بهداشتی و نیروهای ویژه برای ضدعفونی کردن و اعمال تدابیر پیشگیرانه از شهرها و استان های مختلف به خوبی اعزام شده اند.

بنابر این گزارش چین برای هشتمین روز متوالی موفق شده است شمار مبتلایان در دیگر شهرها و استان ها خارج از خوبی را کاهش دهد و هم اکنون برای مهار کامل ویروس در کانون شیوع آن تلاش می شود.

تیم های پزشکی از استان های شمالی و جنوبی و شرقی به خوبی فرستاده شده اند و همزمان نحوه ارسال آمارها تغییر کرده است و همه موارد بیماری به شکل مظنون و احتمالی و قطعی یکجا اعلام می شود.

احتمال اینکه جهش کرونا به اوج رسیده باشد، مطرح شده است و همزمان انتظار می رود در روزهای آینده شاهد کاهش شمار بیشتری از مبتلایان باشیم و تعداد بیشتری هم از بیمارستان ها مرخص شوند.

روزنامه گلوبال تایمز چین نیز امروز نوشت: وقت آن رسیده است که به تمامی محدودیت های مسافرتی که کشورهای دیگر برای چین در نظر گرفته اند، پایان داده شود.

این نشریه افزود : آمریکا شدیدترین تدابیر مسافرتی را در نظر گرفته و حتی اجازه ورود به چینی ها نمی دهد. این در شرایطی است که دهها نفر براثر آنفلوانزا در شهرهای بزرگ آن کشور جان باخته اند اما در پکن فقط ۳ نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند.

گزارش ها حاکی است: آنفلوانزا همچنان جان تعداد زیادی را در آمریکا می گیرد و وحشت مردم در برخی از شهرها و ایالت های آن کشور از آنفلوانزا به مراتب بیشتر از کرونا است، اما پوشش وسیع و یکجانبه رسانه های آمریکایی و غربی باعث شده است کرونا به شکل بسیار خطرناکی در جامعه بین المللی مطرح شود.

دولت چین در بیانیه ای بتدریج بر از سرگیری فعالیت ها و تجارت تاکید کرده و همزمان خواستار تولید بیشتر تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مهار کامل ویروس کرونا شده است.

از سوی دیگر بانک های چین برای بازگشت شرکت ها به مدار تولید و کمک به آنها در برون رفت از چالش کرونا بیش از ۵۰ میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=20147 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x