چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بلژیک: صدای «رای نمی دهم» و «نه به انتخابات نمایشی» را متحدا پرطنین سازیم!

۲۸ خرداد، جمهوری اسلامی «انتخاباتی» را برگزار خواهد کرد، که از مدت‌ها قبل برای مهندسی روند و نتیجه‌ی آن برنامه‌ریزی کرده‌است. مجلس دستچین نهادهای امنیتی، قوانین برگزاری «انتخابات» را برای به قدرت رساندن گزینه‌ی رهبر بازنویسی کرده‌اند و شورای نگهبان، بی‌توجه به تمام اسناد حقوقی، ولو قانون اساسی جمهوری اسلامی، تمام آنان که ممکن بود خللی هر چند کوچک در اجرای طراحی اتاق‌های فکر حکومت ایجاد کند را از صحنه‌ی انتخابات حذف کرده است.

«آزادی و شفافیت» نقیصه‌ی همیشگی انتخابات‌های تاریخ جمهوری اسلامی بوده است. اما در «انتصابات» مهندسی شده سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری، حکومت با بازگشتی به دهه‌ی خونین شصت، تصمیم دارد اندک رقابت باقی مانده در میان نیروهای خودی را نیز از «انتخابات » حذف کند. زین‌پس رای‌گیری در جمهوری اسلامی نه حتی نمایش «انتخابات»، که فریضه‌ای در حد تظاهرات‌های حکومتی خواهد بود.

اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶و آبان‌ماه ۹۸، و سرکوب و کشتار معترضین از یک‌سو و صحنه‌چینی «انتخاباتی» حکومت از سوی دیگر سبب شده است، مردم و نیروهای سیاسی آزادی‌خواه و مترقی، وسیع‌ترین جنبش تحریم «انتخابات» حکومتی را سازمان دهند. امنیتی‌ترین «انتخابات »تاریخ حکومت، به بی‌رمق‌ترین «انتخابات» آن نیز تبدیل شده و رشد اعتراضات، عیان‌تر و جدی‌تر از همیشه، خطی سرخ را میان مردم و حکومت ترسیم کرده است.

در چنین شرایطی، همراهی نیروهای جمهوری‌خواه و دموکرات، بیش از همیشه اهمیت دارد. در پسا «انتخابات» دیری نخواهد پایید که اعتراضات گسترده مردمی به صراحت به حکومت و دولت دست‌نشانده‌ی ولی فقیه «نه» بگوید و در چنین شرایطی ائتلاف بلوکی از جمهوری‌خواهان دموکرات و سکولار، برای پرطنین ساختن پژواک صدای مردم بسیار ضروری خواهد بود. چه‌اینکه امروز هم در میان شکل‌گیری بزرگ‌ترین جنبش تحریم «انتخابات»، جمهوری‌خواهان خود را صدای مخالفان انتخابات حکومتی می‌دانند.

“جمهوری‌خواهان ایران در بلژیک”، از تمام فعالان سیاسی، کنشگران مدنی، فعالان حقوق بشر، و دیگر شهروندان آزادی‌خواه ایرانی ساکن بلژیک دعوت می کند، در روز ۱۶ ژوئن ساعت چهار بعد از ظهر، با شرکت در تجمع «رای نمی دهم»  و «نه به انتصابات مهندسی شده »، هم‌صدایی و همدلی خود را با مردم معترض ایران اعلام کنند.
حزب چپ ایران (فدائیان خلق) در این آکسیون اعتراضی شرکت می کند و از ایرانیان دمکرات و آزادیخواه ساکن بلژیک دعوت می کند به کارزار «رای نمی دهم » و «نه به انتخابات نمایشی» بپوندند.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) – بلژیک

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰برابر با ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=116548 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x