سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بلیت ایران – آمریکا ؛ ۴۰۰ میلیون تومان!

گرانی قیمت ارز، میزان مسافت، عرضه و تقاضا و کلاس پروازی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در تعیین نرخ بلیت هواپیما محسوب می‌شود. تمام این عوامل باعث‌شده نرخ بلیت ایران به آمریکا به چیزی بین ٣۵٠ تا ۴٠٠ میلیون تومان برسد که البته این رقم با توجه به مسیر پروازی به شهرهای ایالات غربی و شرقی یا کشور پرواز کانکشن متغیر است.مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره قیمت بلیت به آمریکا گفت: «با توجه به نرخ ارز و قیمت‌های تمام‌شده بلیت مقاصد دوری مانند آمریکا بسیار افزایش داشته‌ است. قیمت بلیت بیش از ٣٠٠ میلیون تومان به مقصدی مانند لس‌آنجلس در حالی است که وقتی قیمت دلار ٣ هزار تومان بود، قیمت رفت این مسیر بین ٣٠ تا
 ۴٠ میلیون تومان بود.»

او با اشاره به پروازهای کانکشن پرواز آمریکا اظهار داشت: «در حال حاضر مسافران ایرانی از پروازهای کانکشن قطر (دوحه)، امارات (دوبی)، ترکیه (استانبول) و اروپا (لندن، فرانکفورت، آمستردام) برای مسیر آمریکا استفاده می‌کنند که مدت زمان پرواز مسیری مانند ترکیه تا آمریکا حدود ١٢ ساعت است که تاکید می‌کنم مدت زمان پرواز به شهر مقصد در آمریکا بستگی‌دارد. همچنین از اروپا تا آمریکا بیش از هفت ساعت زمان پروازی است. تمام این موضوعات در تعیین قیمت بلیت آمریکا موثر است.»

به گزارش شهروند امروز در حالی قیمت بلیت هواپپما در مسیر رفت و برگشت آمریکا به حدود ۴٠٠ میلیون تومان رسیده است که تا دو سال پیش با این رقم امکان خرید یک واحد مسکونی در منطقه معمولی تهران وجود داشت. گفتنی است که درصدی از مسافران پروازهای کشورهای همسایه در واقع مسافران این پروازهای کانکشن به مقاصد دور مانند آمریکا و کانادا هستند که گویا ارزان‌ترین این پروازهای کانکشن همین پرواز‌های ترکیه است که برقراری آن به مطالبه عمومی در کشور تبدیل شده ‌است.

https://akhbar-rooz.com/?p=49799 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x