جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بلیت هواپیما ١٠ درصد گران شد

سازمان هواپیمایی کشوری بعد از جلسه با شرکت‌های حمل و نقل هوایی اعلام کرد که بلیت هواپیما ١٠ درصد نسبت به قیمت‌های خردادماه امسال گران می‌شود.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، عصر روز شنبه جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای عالی هواپیمایی کشوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” و نماینده شرکت‌های حمل و نقل هوایی داخلی برگزار شد.

در این نشست، نماینده شرکت‌های هواپیمایی داخلی، گزارشی از شرایط خود با توجه به افزایش نرخ ارز، کاهش تعداد پروازها و مسافرین بدلیل گسترش ویروس کرونا، الزام به رعایت پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی و فشارهای ناشی از تحریم ارائه و در ادامه شرح وضعیت مالی و همچنین بهای تمام شده هر ساعت صندلی برای پروازهای داخلی بیان شد.

در پایان جلسه با تایید اعضا مقرر شد قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خرداد ماه امسال به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.

همچنین مقرر شد محدودیت ارزان‌ترین نرخ برای شرکت‌ها از جدول فوق حذف شده و هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین شده نیست.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی متولی ابلاغ قیمت‌های جدید به شرکت‌ها بوده و سازمان‌های نظارتی متولی نظارت بر رعایت سقف اعمال شده هستند.  

دلیل جلسه امروز ایرلاین‌ها در سازمان هواپیمایی چه بود؟

بنابر این گزارش از یک ماه گذشته و با دستور وزیر راه و شهرسازی شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌های مالی خود را به سازمان هواپیمایی ارسال کردند تا نرخ جدید بلیت هواپیما براساس این هزینه‌ها باشد.
بهانه اصلی جلسه امروز گرانی چراغ خاموش بلیت هواپیما بود.

رییس سازمان هواپیمایی ۱۰ روز پیش بعد از بررسی که با تاخیر انجام داد گرانی‌های چراغ خاموش را تایید کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی در همان دامنه نرخی قبلی اعمال قیمت می‌کردند اما مسأله‌ای که وجود داشت این بود که دیگر نرخ‌های کف و میانی طیف نرخی که قبلا برای جذب مسافر و در ساعات و روزهای خاص اعمال می‌شد، اعمال نمی‌شد و اغلب شرکت‌ها ارقام نزدیک به سقف طیف بلیت‌ها را اعمال می‌کردند.

بر این اساس شرکت‌های هواپیمایی در طیف نرخی که سال ۹۸ تعیین کرده‌اند، در دامنه نرخ‌ها قیمت‌ها را افزایش داده‌اند اما از سقف نرخی عبور نکرده‌اند، ضمن آنکه کلاس‌های بالاتر را می‌فروشند و دامنه نرخ‌ها را برای مسافر محدود کرده‌اند و بر این اساس سازمان هواپیمایی تصمیم گرفت در جلسه‌ای مشترک نرخنامه جدید را تصویب و اعلام کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=93199 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x