پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بند زنان زندان اوین؛ سهیلا حجاب به بیمارستان منتقل شد

سهیلا حجاب، متهم سیاسی محبوس در بند زنان اوین، روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه، بعد از بروز یک درگیری در زندان، توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گفت و نهایتا به بیمارستان طالقانی تهران منتقل اما بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد. او هم‌اکنون در بهداری زندان نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا،روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ سهیلا حجاب، متهم سیاسی محبوس در بند زنان اوین توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گفت و به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.

این زندانی نهایتا بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شده و هم‌اکنون در بهداری زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده خانم حجاب، ضرب و شتم این زندانی توسط ماموران زندان پس از تنش در داخل بند صورت گرفت.

این منبع مطلع درباره شدت آسیب وارده به سهیلا حجاب به هرانا گفت: “انگشتان دست او به شدت آسیب دیده‌، مسئولان زندان خانم حجاب را با ضرب و شتم به بیرون از بند منتقل کردند. خانم حجاب در اثر شدت آسیب‌های وارده به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

خانم حجاب در بیمارستان بنا به تشخیص پزشک باید تحت عمل جراحی روی انگشتان دست خود قرار می‌گرفت؛ با این حال ماموران پس از آنکه یکی از شهروندان حاضر در بیمارستان قصد تصویربرداری از خانم حجاب را داشت، اقدام به متفرق کردن افراد کردند و پزشک بیمارستان را تهدید کردند که عمل را به زمان دیگری منتقل کند. سهیلا حجاب نهایتا بدون رسیدگی مناسب پزشکی مجددا به زندان اوین بازگردانده شد و هم‌اکنون در بهداری زندان بسر می‌برد.”

سهیلا حجاب، متولد ۱۳۶۹، متهم سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین است. او در خردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. خانم حجاب مدتی پس از بازداشت به یکی از خانه‌های امن اطلاعات سپاه منتقل و سپس مجدداً به زندان اوین بازگردانده شد.

این شهروند پیشتر نیز در دیماه ۹۷ در شیراز بازداشت و به ۲ سال حبس محکوم شده بود. وی پس از ۵ ماه تحمل حبس در زندان عادل آباد شیراز با اعمال عفو از زندان آزاد شد. با این حال وی ۱۰ روز پس از آزادی مجدداً توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد.

دلیل بازداشت وی توسط این نهاد امنیتی “هواداری از یکی از سازمان‌های مخالف نظام” عنوان شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=18991 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x