چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهاره هدایت با تودیع قرار از زندان قرچک ورامین آزاد شد

بهاره هدایت، زندانی سیاسی، روز سه شنبه با تودیع قرار تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد. خانم هدایت روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. او نهایتا شب یکشنبه ۲۷ بهمن ماه از این محل به زندان قرچک ورامین منتقل شد. بهاره هدایت که از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود امروز پس از آزادی به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، آزادی خانم هدایت با کاهش مبلغ قرار وثیقه و نهایتا با تودیع قرار کفالت معادل ۲۰۰ میلیون تومان، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

صبح امروز غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود در مورد بهاره هدایت گفت: «اگر تا الان آزاد نشده باشد احتمالا تا عصر امروز با تأمین قرار وثیقه آزاد ‌می‌شود مگر این که وثیقه اشکال داشته باشد». اسماعیلی در پاسخ به این سئوال که بهاره هدایت “در روزهای اخیر به حراست دانشگاه احضار شده و توسط حراست دانشگاه بازداشت شده” گفت: «بازداشت در حراست دانشگاه انجام نشده و در خارج دانشگاه انجام شده است». او در مورد ضرب و شتم این زندانی یادآور شد: «اگر ادعایی در رابطه با ضرب و شتم وجود داشته باشد برابر ضوابط این موضوع را رسیدگی می‌کنیم».

بهاره هدایت روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸ در پی احضار به حراست دانشگاه و حضور وی در آن محل همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه وزرا تهران منتقل شده بود. وی روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه، طی تماسی با خانواده خود، خبر از بازداشت و حضورش در دادسرای اوین داده بود. او نهایتا شب یکشنبه ۲۷ بهمن ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=20548 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x