پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بهبود وضع اقتصادی ،اولویت اصلی پرتغال در دوران ریاست بر اتحادیه اروپا

با پایان یافتن دوران ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا؛ پرتغال از فردا (جمعه) همزمان با اولین روز از سال ۲۰۲۱ میلادی رسما ریاست این اتحادیه را برعهده می گیرد و انگونه که نخست وزیر پرتغال اعلام کرده است بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اتحادیه اروپا مهمترین اولویت او است .

 آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز گذشته در یک پیام ویدیویی ریاست اتحادیه اروپا را به نخست وزیر پرتغال تحویل داد. مرکل در پیام خود از بیماری همه گیر کووید ۱۹ به عنوان چالش اصلی دوره شش ماهه ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا نام برد.

او با اشاره به روند واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا گفت اطمینان دارد که همه با هم با قدرت بیشتر در مقابل این ویروس عمل خواهند کرد. خانم مرکل گفت که همه در حال حاضر شاهد این اتفاق هستند.

این پیام مرکل در حالی اعلام شده است که تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر آلمان به کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۳۳ هزار فوتی به دنبال داشته است. آلمان دهمین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان محسوب می شود.

صدر اعظم آلمان با بیان اینکه اتحادیه اروپا متعهد شده است تا واکسن ها را در دسترس همه کشورها قرار دهد گفت که همکاری‌ها از زمان تأثیر همه گیری بر اقتصاد کشورها و مشاغل شهروندان با هم مدیریت می شوند.

صدر اعظم آلمان با آرزوی موفقیت برای پرتغال در سمت ریاست اتحادیه اروپا گفت که کشورش برای حمایت از پرتغال همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال نیز در پیام ویدیویی خود گفت: «این مسئولیت بزرگی برای پرتغال است که به کار شما ادامه می‌دهد.»

آقای کوستا در ادامه تأکید کرد که پرتغال در دوران جدید بر «بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی»، «توسعه ستون اجتماعی اتحادیه اروپا» و «تقویت استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا» به عنوان سه اولویت اصلی تمرکز خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=99183 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x