جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین عکس خبری سال معرفی شد

بهترین عکس خبری سال با عنوان «صدای رسا»

بنیاد «ورلد پرس فوتو» عکسی را با عنوان «صدای رسا» از یک عکاس ژاپنی خبرگزاری فرانسه به عنوان بهترین عکس خبری سال معرفی کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی این بنیاد که روز پنج‌شنبه، ۲۷ فروردین، منتشر شد، در شصت و سومین دوره این جایزه، یاسویوشی چیبا با ثبت تصویری از تظاهرات سال گذشته مردم سودان علیه دولت نظامی، برنده جایزه عکس خبری «ورلد پرس فوتو» ۲۰۲۰ شد.

این عکس مرد جوانی را در حال خواندن یک شعر اعتراضی در جریان قطع سراسری برق در شهر خارطوم، پایتخت سودان، زیر نور موبایل دیگر معترضان نشان می‌دهد.

سودان از جمله کشورهایی بود که در سال گذشته میلادی شاهد تظاهرات ضد دولتی بود. در رویارویی پلیس با تظاهرکنندگان در جریان این ناآرامی‌ها، دست‌کم ده‌ها تن کشته شدند.

آقای چیبا درباره این عکس گفته است: «این لحظه تنها اعتراض گروهیِ مسالمت‌آمیزی بود که در مدت اقامتم در سودان با آن مواجه شدم. اتحاد و همبستگی شکست‌ناپذیر آنها را چون آتشی زیر خاکستر حس می‌کردم.»

از دیگر برندگان این دوره از رقابت عکاسی «ورلد پرس فوتو» می‌توان به رومن لورندو، عکاس فرانسوی، در شاخه «بهترین داستان تصویری»، لورنزو تونیولی، عکاس ایتالیایی، در شاخه «داستان تصویری مسائل معاصر»، ایستر هورواث در بخش «تک‌عکس محیط زیست»، و نیکلاس اسفوری در شاخه «داستان تصویری اخبار عمومی» اشاره کرد.

بنیاد ورلد پرس فوتو (World Press Photo Foundation) یک بنیاد مستقل مستقر در آمستردام هلند است که در سال ۱۹۵۵ تأسیس شد و هر سال معتبرترین مسابقه عکس خبری را در جهان برگزار می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=26483 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x