جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی به کما رفت

مصطفی دانشجو، وکیل شماری از دراویش گنابادی، بامداد دوشنبه از وخامت حال بهنام محجوبی، درویش زندانی در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان خبر داد.

آقای دانشجو در توییتی با انتقاد از کادر بهداری زندان اوین و مسئولان این زندان، آنها را به «قصور در روند درمان» بهنام محجوبی و «بی‌تدبیری» برای نگهداری وی در زندان متهم کرد.

وی با اشاره به هشدارهای پیشین خود درباره وضعیت سلامت آقای محجوبی نوشت: «مدتی قبل تذکر داده بودم اما اکنون گزارش‌ها از وخامت حال بهنام محجوبی در ICU بیمارستان لقمان حکایت دارد.»

خانواده بهنام محجوبی می‌گویند که پزشکی قانونی و شورای پزشکی تایید کرده‌اند که این زندانی عقیدتی توان کیفر زندان را ندارد. آقای محجوبی از یک بیماری عصبی رنج می‌برد و در روزهای اخیر گزارش‌هایی از تشنج وی در زندان منتشر شده بود که این رخداد باعث شد او در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان لقمان بستری شود.

محجوبی تا کنون هشت ماه از زمان محکومیت خود را سپری کرده است. او چندی پیش در اعتراض به نبود امکانات پزشکی در زندان، دست به اعتصاب غذا زد اما مسوولان زندان وی را به «بیمارستان امین‌آباد» که مختص بیماران اعصاب و روان است، منتقل کردند و به بهنام بدون هیچ توضیحی داروهایی تزریق شد که مریضی او را تشدید کرد.

بهنام محجوبی پیشتر به تحمل دو سال زندان محکوم شده بود. او به بیماری اختلال پانیک دچار است و در شرایطی که پزشکی قانونی نامه عدم تحمل حبس او را صادر کرده است، مسوولان با آزادی وی موافقت نمی‌کنند.

مادر آقای محجوبی روز یکشنبه با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی به شرح این رخداد پرداخت و گفت که در پی وخامت حال فرزندش او را به اداره زندان می‌برند و آنجا قرصی می‌خورد که باعث می‌شود از هوش برود و متعاقب آن به بیمارستان لقمان منتقلش می‌کنند، جایی که با پابند و دستبند به تخت بیمارستان بسته شده و با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشد.

بهنام محجوبی که در تجمع دراویش گنابادی در بهمن‌ سال ۹۶ شرکت کرده بود به دو سال زندان محکوم شده است. او چندی پیش نیز در بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد تهران بستری شد. بهنام محجوبی پس از انتقال مجدد به زندان اوین، در یک فایل صوتی روایتی تکان دهنده از شکنجه در بیمارستان روانی امین‌آباد ارایه داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=104214 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x