جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تکذیب درگذشت بهنام محجوبی‎؛ علائم حیاتی در او ضعیف است

مصطفی دانشجو، وکیل شماری از دراویش گنابادی، روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن با تکذیب خبر درگذشت بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی، گفت که اما علائم حیاتی در او ضعیف است.

ساعاتی قبل از آن برخی نزدیکان آقای محجوبی از احتمال مرگ این درویش گنابادی خبر داده بودند.

آقای دانشجو در صفحه توییتر خود نوشت: «علایم حیاتی (گرچه در حد ضعیف) همچنان وجود دارد و تیم پزشکی در تلاش برای زنده ماندن بهنام محجوبی هستند».

بهنام محجوبی در تجمع دراویش گنابادی در بهمن‌ سال ۹۶ در تهران شرکت کرد و متعاقب آن به دو سال زندان محکوم شد. او چندی پیش در بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد تهران بستری شد.

این زندانی عقیدتی از صبح روز ۲۷ بهمن‌ در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و خانواده و نزدیکان او خبر دادند که علائم هوشیاری او «به سطح پایینی» رسیده است.

مادر آقای محجوبی هم که از کرمان برای ملاقات با فرزند خود به تهران آمده بود در ویدئویی عنوان کرد که حتی با وجود این وضعیت، سربازان مستقر در بیمارستان اجازه ملاقات با فرزندش را به او نمی‌دهند.

روز دوشنبه ویدئوی دیگری از گفت‌وگوی نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، با مسئولان بیمارستان لقمان منتشر شد که به او گفته می‌شود دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها اجازه ملاقات مادر بهنام محجوبی با فرزند خود را نمی‌دهند.

با این حال مصطفی دانشجو می‌گوید که «سرانجام مادر بهنام محجوبی با دستور قضایی توانسته است با او ملاقات کند».

مادر آقای محجوبی روز یکشنبه با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی شرح داد که چرا او به بیمارستان لقمان منتقل شده است.

به گفته خانم بتول حسینی، در پی وخامت حال فرزندش او را به اداره زندان می‌برند و آن‌جا قرصی می‌خورد که باعث می‌شود از هوش برود و متعاقب آن او را به بیمارستان لقمان منتقل می‌کنند، جایی که با پابند و دستبند به تخت بیمارستان بسته شده و با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشد.

اداره کل زندان‌های تهران نیز در اطلاعیه‌ای مدعی شد که آقای محجوبی به دلیل «مصرف بیش از حد دارو» مسموم شده است.

این اطلاعیه اما به وضعیت فعلی این زندانی عقیدتی و علائم حیاتی او هیچ اشاره‌ای نمی‌کند و می‌گوید، «بررسی‌های اولیه و ادعای هم‌اتاقی‌های وی» نشان می‌دهد آقای محجوبی «بر اثر مصرف بیش از حد دارو مسموم شده است».

این اطلاعیه در عین حال اضافه می‌کند که موضوع علت مسمومیت وی در حال بررسی «دقیق و فوری» است و نتیجه نهایی پس از بررسی پزشکی و قضایی اعلام می‌شود.

اداره زندان‌ها با این حال توضیح نمی‌دهد که داروی «بیش از حد» چگونه در دسترس این زندانی قرار گرفته است.

از سویی وبسایت خبری «امتداد» گفت‌وگویی با صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی، منتشر کرده است که با اعتراض به بهداری زندان همراه است.

به گفته او، بهنام محجوبی از سه دارو برای مریضی خود استفاده می‌کرد «اما در زندان داروهای خیلی بیشتری به او دادند؛ این داروها حالش را بد کرده ولی بهداری زندان توجه کافی نکرده و کمک نکردند تا او داروها را بالا بیاورد».

خانم حسینی در ادامه عنوان کرد که داروها به ریه بهنام محجوبی برگشته اما «به خاطر بی دقتی بهداری و عدم مسئولیت» بهداری زندان اوین دچار چنین شرایطی شده است.

وی همچنین در مورد ملاقات مادر بهنام محجوبی با فرزندش نیز گفت: «بعد از سه روز و کلی رفت‌وآمد حدود دو دقیقه توانست پسرش را ببیند و به پایش دست بزند و سریع بیرونش کردند. اصلا نگذاشتند نزدیک برود. ما می خواهیم بهنام را ببینیم و بدانیم او در شرایطی به سر می‌برد، مرده یا زنده است. چرا جواب ما را نمی‌دهند و اجازه نمی‌دهند او را ببینیم؟»

همسر خانم محجوبی همچنین به نقل از پزشکان معالج همسرش توضیح داده که «سطح هوشیاری او روی ۳ است و اگر دستگاه‌های تنفسی جدا شود، می‌میرد و تنها ۳۰ درصد علائم تنفس دارد و در واقع مرده حساب می‌شود».

https://akhbar-rooz.com/?p=104288 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x