پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به دنبال آلمان؛ کرونا در آمریکا و انگلستان هم رکورد زد

کشورهای انگلستان، آلمان و آمریکا روز جمعه شاهد رکوردهای تازه ای از مرگ و میر بر اثر کرونا بوده اند.

انگلستان

هم زمان با شیوع انفجار گونه شیوع کرونا در انگلیس و اعلام وضعیت اضطراری در لندن، وزارت بهداشت این کشور روز جمعه از ثبت بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت انگلیس، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ هزار و ۵۳ نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد یک هزار و ۳۲۵ نفر به کام مرگ رفته‌اند.

این در حالیست که یک سخنگوی سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد انتظار می‌رود که آمار مرگ‌ومیر در روزهای اینده افزایش پیدا کند. دکتر ویلیام ولفر با تاکید بر ضرورت رعایت قرنطینه در سراسر کشور هشدار داد که از هر سه مبتلا به کرونا، یک نفر هیچ علائمی نداشته و ممکن است عامل سرایت این ویروس باشد.

برای دوازدهمین روز متولی از آغاز همه‌گیری کروناست که آمار مرگ‌و میر ناشی از این ویروس از یک هزار نفر در روز تجاوز کرده است.

شیوع گونه جهش یافته و مسری‌تر ویروس کرونا که اولین بار در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد مقام‌های این کشور را به شدت نگران کرده است.

شهردار لندن ساعاتی پیش با اعلام وضعیت اضطراری هشدار داد که مهار ویروس کرونا از کنترل خارج شده است. صادق خان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که اوضاع به مرحله بحرانی رسیده است. اگر اقدام فوری صورت نگیرد، ظرفیت سازمان ملی بهداشت اشباع شده و مردم بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.

وی بار دیگر تاکید کرد که شهروندان تنها در شرایط اضطراری خانه را ترک کنند و برای عبور از این بحران از خود گذشتگی نشان دهند.

مقام‌های دولت انگلستان تلاش می‌کنند تا با کارت واکسیناسیون گسترده کرونا التهاب عمومی داخل کشور را کنترل کنند.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد و تاکنون بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار نفر این واکسن را دریافت کرده‌اند. با این حال ذخیره واکسن کرونا تا دریافت محموله‌های جدید ته کشیده و تزریق واحد دوم داوطلبان با تاخیر مواجه شده است.

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس امروز مجوز استفاده از واکسن آمریکایی مُدرنا در این کشور را تائید کرد. این سومین واکسن کووید-۱۹ است که با ۹۴ درصد اثر بخشی، پس از واکسن‌های فایزر بیونتک و آکسفورد مجوز استفاده در انگلیس را دریافت کرده است. با این حال است که اولین محموله این واکسن تا بهار آینده قابل دسترسی باشد.

آمریکا

در حالی که دولت ترامپ و نمایندگان آمریکا سرگرم نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و دولت آتی این کشور هستند، در ۲۴ ساعت گذشته برای اولین بار چهار هزار و ۸۵ نفر در ایالات متحده به علت ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد آمریکا همچنین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷۵ هزار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ داشته است.

افزایش شمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا یادآور نادیده گرفتن هشدارهای بهداشتی در روزهای تعطیلات سال نو میلادی و مراسم کریسمس است.

گفته می شود به رغم هشدارهای مقامات بهداشتی برای در خانه ماندن در تعطیلات سال نو، مردم آمریکا به دید و بازدیدهای خود ادامه داده و هم اکنون نتایج آن با افزایش مرگ و میر و مبتلایان قابل مشاهده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا ۲۲ میلیون و ۱۳۷ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و ۳۷۴ هزار و ۱۹۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان نیز بیش از ۱۳ میلیون و ۱۴۳ هزار نفر گزارش شده است.

آلمان

شمار روزانه جانباختگان مبتلا به کووید ۱۹ در آلمان به رکوردی تازه رسید. بنا بر اعلام مؤسسه روبرت کخ، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸۸ نفر در آلمان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

مؤسسه روبرت کخ بامداد جمعه ۱۹ دی (۸ ژانویه) اعلام کرد، در شبانه‌روز گذشته ۱۱۸۸ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

این مؤسسه با اعلام این آمار رکوردشکن گفته است، در همین بازه زمانی ۳۱هزار و ۸۴۹ نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پیش از این بیش‌ترین آمار مرگ‌ومیر بیماری کووید ۱۹ در آلمان مربوط به ۳۰ دسامبر بود بر ۱۱۲۹ نفر بود.

با احتساب این آمار تازه، شمار کل جانباختگاه کووید ۱۹ در آلمان به ۳۸هزار و ۷۹۵ نفر رسیده است. تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۶۶هزار نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. 

شمار کل بهبودیافتگان از این بیماری در آلمان نیز دست کم یک‌میلیون و ۴۹۴هزار نفر اعلام شده است.

روز جمعه شاخص ابتلا به کرونا در آلمان ۵/ ۱۳۶ اعلام شد که نسبت به یک روز قبل از آن کمی افزایش نشان می‌دهد. این شاخص شمار ابتلای تازه را در هر ۱۰۰هزار نفر در هفت روز نشان می‌دهد.

این شاخص برای تعیین و اعمال محدودیت‌ها یا رفع آن در آلمان بسیار مهم است. دولت آلمان می‌کوشد با وضع محدویت‌ها، این شاخص را به زیر ۵۰ نفر در هر ۱۰۰هزار نفر برساند.

به دلیل افزایش ابتلا به کرونا آنگلا مرکل، صدراعظم و نخست‌وزیران ایالتی این کشور در روز سه‌شنبه این هفته (۵ ژانویه) تصمیم به تمدید تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها تا ۳۱ ژانویه گرفتند.

https://akhbar-rooz.com/?p=100263 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x