چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به دنبال ادامه ی اعتصاب غذا، نسرین ستوده به بیمارستان منتقل شد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین روز شنبه ۲۹ شهریور ماه از انتقال همسرش به اورژانس بیمارستان طالقانی در تهران خبر داده و می‌گوید در ساعات گذشته او زیر سرم بوده و اکنون برای انجام آزمایش به بخش سیتی اسکن منتقل شده است
نسرین ستوده

عکس از آرشیو، نسرین ستوده در زندان

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین روز شنبه ۲۹ شهریور ماه از انتقال همسرش به اورژانس بیمارستان طالقانی در تهران خبر داده و می‌گوید در ساعات گذشته او زیر سرم بوده و اکنون برای انجام آزمایش به بخش سیتی اسکن منتقل شده است.

نسرین ستوده، از شامگاه دو‌شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ با انتشار نامه‌ای ضمن درخواست آزادی زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا زده است. رضا خندان به زمانه می‌گوید مسئولان زندان اوین بدون اطلاع خانواده، این زندانی سیاسی را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

همسر این زندانی سیاسی اما در خصوص جلوگیری مسئولان زندان از اطلاع رسانی درباره انتقال ستوده به بیمارستان می‌گوید: 

«ساعت دقیق انتقال همسرم به بیمارستان مشخص نیست و ما از طریق همسر یکی از هم‌بندی‌های این زندانی سیاسی از انتقال او به بیمارستان مطلع شدیم در صورتی که مسئولان زندان باید به ما اطلاع می‌دادند.»

به‌گفته خندان، مسئولان زندان اوین با قطع کردن تماس تلفنی یکی از هم‌بندی‌های نسرین ستوده در زندان، از اطلاع رسانی به‌موقع درباره وضعیت این زندانی سیاسی ممانعت کرده‌اند:

«امروز، روز تلفن بند زنان بود و از این بند شش بار هم به موبایل و هم به خانه ما زنگ زدند که مسئولان زندان هر شش بار را رجکت کردند. یکی از هم‌بندی‌های همسرم ده دقیقه فرصتی که برای نوبت خودش داشت را برای زنگ زدن به خانواده ما صرف کرده اما موفق به تماس با ما نشده است.»

خندان می‌گوید در نهایت این هم‌بندی توانسته از درون زندان «در حد یک جمله» به همسر خود اطلاع دهد و خانواده ما از طریق همسر این زندانی از انتقال نسرین ستوده به بیمارستان مطلع شدند.

همسر نسرین ستوده در روزهای اخیر در گفت‌و‌گو با زمانه از وخامت حال همسرش و تداوم اعتصاب غذای او به‌دلیل بی‌توجهی مقام‌های قوه قضاییه به مطالبات این زندانی سیاسی خبر داده بود.

نسرین ستوده از ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ توسط مأموران امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شده است. او در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ با مجموعا هفت عنوان اتهامی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد. از جمله عناوین اتهامی او در دادگاه «تشویق به فساد و فحشا» از طریق بر عهده گرفتن وکالت پرونده «دختران خیابان انقلاب»، «عضویت موثر در گروهگ غیرقانونی و ضدامنیتی کانون مدافعان حقوق بشر لگام و شورای ملی صلح»، «ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شد.

رضا خندان در گفت‌و‌گوی امروز خود می‌گوید که در حال حاضر به‌دلیل ادامه اعتصاب غذای همسرش، او به «مشکل قلبی، تنگی نفس و ضعف عمومی خیلی شدید» مبتلا شده و نیازمند رسیدگی تخصصی پزشکی است.

به‌گفته خندان، وضعیت عمومی سلامت همسرش از چند روز پیش وخیم بوده اما در حال حاضر این وضعیت به «حد خطرناکی» رسیده است.

وخامت حال نسرین ستوده در اعتصاب غذا و بی‌توجهی قوه قضاییه به این موضوع تاکنون واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است. کاربران توئیتر در هفته‌های اخیر در چند نوبت با اشاره به فعالیت‌های حقوق بشری نسرین ستوده و با هشتگ‌های «نسرین ستوده» و «FREENASRIN»، کارزارهای توئیتری برای جلب توجه همگانی به وضعیت این زندانی سیاسی به راه انداختند به ‌نحوی که این هشتگ‌ها برای ساعاتی ترند اول توئیتر فارسی شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=47193 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x