چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به نوشتۀ روزنامه های اسرائیل ارتش این کشور سه طرح حمله نظامی به ایران را تدارک می‌بیند

آویو کوهاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل

آویو کوهاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل

“اسرائیل حیّوم” پرتیراژترین نشریۀ اسرائیلی در صفحۀ اول شمارۀ امروز خود پنجشنبه چهاردهم ژانویه نوشت که این کشور سرگرم تهیه طرح های حملۀ نظامی به ایران برای مهار کردن برنامۀ اتمی این کشور است.

به گزارش ار اف ای به نقل از این نشریه، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، از فرماندهان نظامی این کشور خواسته است که سه طرح جانشین نظامی را علیه برنامۀ اتمی ایران یا در پاسخ به حملۀ نظامی احتمالی این کشور تدارک ببینند. “اسرائیل حیّوم” به نقل از وزیر دفاع اسرائیل، بنی گانتز، نوشته است که این کشور “باید یک گزینۀ نظامی آماده علیه ایران داشته باشد.”

جراید اسرائیلی همچنین فاش ساختند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هیئتی را به ریاست یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، برای آغاز گفتگو با رئیس جمهوری جدید آمریکا دربارۀ مهار برنامۀ اتمی ایران تشکیل داده و قرار است این هیئت به زودی عازم واشنگتن شود. یوسی کوهن دوشنبه گذشته با وزیر امور خارجۀ آمریکا، مایک پمپئو، در واشنگتن ملاقات کرد. به فاصله اندکی پس از این ملاقات اسرائیل شدیدترین حملات هوایی خود را به نیروهای ایرانی در سوریه انجام داد که در نتیجۀ آن دست کم پنجاه و هفت نفر از جمله دهها تن از نیروهای وابسته به حکومت ایران کشته شدند.   

گزارش نشریۀ اسرائیلی در آستانۀ روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا، منتشر شده که آمادگی خود را برای بازگشت به توافق اتمی با ایران اعلام کرده است. همزمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران تجهیزات تولید اورانیوم فلزی را به کار گرفته که یکی از ترکیبات مهم برای تولید کلاهک اتمی به شمار می رود.

https://akhbar-rooz.com/?p=100857 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x