جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

به یاد فریده آرمان عزیز – بختیار پیرخضری

 اسمش فریده آرمان است، سرطان امروز جان عزیزش را گرفت!

همسر اولش مهدی میرشاهزاده توسط جلادان اسلامی اعدام شد و همسر دومش غلام کشاورز هم جلوی چشمان خودش و مادر غلام عزیز در قبرس توسط همان جلادان ترور شد و جان باخت. علیرغم اینها فریده تا همین آخرین روزهای زندگی ش مبارزه را علیه جمهوری اسلامی و برقراری دنیای بهتر ادامه داد.

نسل کمونیست هایی مثل فریده آرمان و مادران و پدران و فرزندان فریده ها، نسل هایی هستند که تاریخ سیاسی – اجتماعی ایران را دگرگون کردند. نتیجه این دگرگونی الان هم کاملا مشهود است. عمومی شدن پدیده ” نه به اعدام” نه به تجاوز، نه به استثمار کارگر، نه به فاصله طبقاتی، مبارزه برای آزادی و برابری و  اداره شورایی و جا افتادن فرهنگ مُدرن و ……. نتیجه همین دگرگونی است. اما قطعا بعد از سرنگونی جلادان اسلامی و سرمایه و برقراری دنیای بهتر در جامعه ، تک تک شهروندان این نتایج مثبت را در زندگی روزمزه شان لمس میکنند.

این دگرگونی و تغییر بنیادی با جانفشانی کمونیستهای مبارز و انسان دوست بوجود آمده. کمونیست های این چند دهه  زجرآورترین هزینه ها را متحمل شدند. تجاوز در زندان، شکنجه های تا دم مرگ، اعدام، ترور، کشته و زخمی شدن در جنگ نابرابر، تبعید، سرطان و سکته، بیماری های جسمی و روانی دیگر، خودکشی و مصائب دیگر  .

جمهوری اسلامی یکی از سیاه تربن حکومت های کره زمین بوده و این ” سعادت و شانس” نصیب ما شد که در این دوره ” زندگی” و این سیاهی را تجربه کنیم اما همزمان مثل بسیاری ساکت نباشیم و برای بدست آوردن روشنایی برای همه با سیاهی بجنگیم.

تک تک انسانهای مبارز این دوره چه بخشا برای همیشه و چه بصورت مقطعی دچار عارضه های جسمی و روانی شده اند. اما علیرغم این اکثرشان از آرمان و هدف شان کوتاه نیامده و مبارزه را ادامه داده اند  که غول سیاه که جمهوری اسلامی باشد را شکست دهند و آزادی و برابری و رفاه و امنیت و آسایش را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

روز خودش که نزدیک است باید در دادگاههای مردمی جلو دوربین هایی از پنج قاره یقه جلادان اسلامی و سرمایه را گرفت که پاسخگو این زجرها باشند، که درس عبرتی برای همه دیکتاتورهای جهان باشد و همچنین نسلهای جدید بدانند که چه بر سر نسل قبلشان آمد، چه سیستمی باعث و بانی جنایت و تراژدی ها بوده و چه کسانی مقابل این سیستم ایستادند و مبارزه کردند و رفاه و امنیت و آسایش به ارمغان آوردند . این روز میتواند یکی از همین روزهای ماهها و سالهای پیش رو باشد.

درگذشت فریده آرمان عزیز را به خانواده اش و همه کمونیستها و همرزمان جدید و قدیم فریده تسلیت میگویم. یاد عزیزش گرامی و زنده است

بختیار پیرخضری

۲۲ آوریل ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=110967 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x