سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه نمایندگان مجلس: حداقل دستمزد نباید کمتر از دومیلیون و هشتصد هزار تومان باشد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خواستار تجدید نظر شورای عالی کار در تعیین میزان حداقل دستمزد کارگری شدند. در اين بيانيه آمده است حداقل دستمزد نبايد کمتر از دو ميليون و هشتصد هزار تومان باشد
اعتراض به پیشنهاد تعیین حداقل دستمزد به صورت منطقه‌ای | میدان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خواستار تجدید نظر شورای عالی کار در تعیین میزان حداقل دستمزد کارگری شدند.

در این بیانیه که توسط محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه قرائت شد، ‌ آمده است: «مشکلات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در عرصه معیشتی نیازمند توجه بوده و نگاه ویژه ای می‌طلبد.

نمایندگان در این بیانیه افزودند: انتظار این عزیزان وضع حداقل دستمزد و مستمری متناسب با حداقل دستمزد وضع شده در تبصره ۱۲ بودجه سال ۹۹ یعنی ۲۸ میلیون ریال است.

در این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به معیشت همه اقشار خصوصا کارگران و تاکیدات دولت و حسب ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی خواستاریم که شورای عالی کار با تجدید نظر در تصمیم اتخاذ شده و با در نظر گرفتن تورم ۴۱ درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی و با در نظر گرفتن این که به هیچ کارگری نباید کمتر از ۲۸ میلیون ریال حقوق داد موجبات رضایت کارگران زحمت کش را فراهم کنید.»

گفتنی است شورای عالی کار علیرغم مخالفت نمایندگان کارگری خود حداقل دستمزد را به میزان ۲۱ در صد افزایش داد که حدود ۲۰ درصد از تورم رسمی پائین تر است. سندیکاهای کارگری و فعالین اجتماعی علیه این مصوبه اعتراض کرده اند. در بین فعالین کارگری ارقام ۵ تا ۹ میلیون تومان به عنوان حداقلی دستمزدی که بتواند زندگی کارگران را تعیین کند اعلام شده است.

علیرغم دامنه ی گسترده ی اعتراضات وزارت کار این مصوبه مزدی را برای اجرا ابلاغ کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=26187 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x