سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیانیه ی اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت آزادی جعفر عظیم زاده

جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ با پایان دوران محکومیت خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

جعفر عظیم زاده شامگاه نهم اردیبهشت سال ۹۳ در حالی توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد که بعنوان نماینده بیش از چهل هزار نفر از کارگران کشور، پرچمدار اعتراض به سطح نازل دستمزدها و خواهان افزایش دستمزد کارگران ایران بود و نیروهای امنیتی پیش از روز جهانی کارگر ‌و برای ممانعت از برگزاری تجمع کارگران در مقابل وزارت کار اقدام به دستگیری این رهبر شجاع کارگران نمودند.

پس از آن شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی جعفر عظیم زاده را به شش سال زندان محکوم نمود.

جعفر عظیم زاده که در آبانماه سال ۹۴ برای سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین زندانی شده بود، همراه با اسماعیل عبدی معلم زندانی، در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی از روز جهانی کارگر سال ۹۵ دست به اعتصاب غذای نامحدودی زد و پرچم جنبش اعتراض به “امنیتی کردن فعالیتهای صنفی” را برافراشت و پس از ۶۴ روز اعتصاب غذا از زندان آزاد شد.

جعفر عظیم زاده دوباره و در‌تاریخ نهم بهمن سال ۹۷ دستگیر شد و برای سپری کردن باقیمانده محکومیت شش ساله‌اش زندانی شد.

۲۸ اسفند سال ۹۹ جعفر عظیم زاده از طریق بخشنامه کرونا مشمول آزادی زودهنگام شد اما نهادهای امنیتی مانع از آزادی وی شدند و در یک پرونده‌سازی جدید و بخاطر ممانعت از آزادی این کارگر زندانی در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۹ به اتهامی واهی وی را به ۱۳ ماه حبس مجدد محکوم نمودند.

اکنون در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ جعفر عظیم زاده با پایان یافتن دوران محکومیت ظالمانه‌اش و پس از چند سال آزار و اذیت نهادهای امنیتی و قضایی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

جعفر عظیم زاده نماینده پرشور طبقه کارگر ایران در مسیر تلاش برای تشکلیابی کارگران، فریاد رسای طبقه کارگر ایران برای خواست افزایش دستمزدها و صدای جنبش آزادی‌خواهی جامعه ایران علیه برخوردهای امنیتی به فعالیتهای صنفی و اجتماعی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی جعفر عظیم زاده را به تمامی کارگران ایران تبریک میگوید و خواهان آزادی فوری شاپور احسانی راد از زندان، و منع تعقیب قضایی از پروین محمدی، ناهید خداجو ، نسرین جوادی، حیدر قربانی، جوانمیر مردای و دیگر کارگران زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=109729 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x